XXL Nutrition

Wat het beste te doen tijden vasten in Ramadan

Beste broeder, ik adviseer je om dit soort dingen hier niet te vragen en mtb tot islam geen vragen te stellen, ook geen ramadan, je weet toch zelf hoe ze zijn?
Hulp van kuffr met dit onderwerp zal alleen maar leiden tot stress, echt waar
De mensen op dit board zien islam als een ziekte, die ze willen uitroeien
Voor alle andere onderwerpen met betrekking tot sport e.d kun je alles vragen wat je wilt

Verder, hoe ik het doe is langzaam opneembare eiwitten nemen, en niet teveel calorien binnenkrijgen
Hou het bij hariera, en nog een maaltijd, probeer eens te gaan cutten
Maar dat je wat gaat verliezen is gegarandeerd.Veel succes met de Ramadan agi, het worden mooie tijden voor moslims!
Moge Allah ons dichter bij elkaar brengen.
En onze vreugde doen verlengen.

:roflol:

Je kan nu gaan bulken om je massaverlies te compenseren tijdens de ramadam.

ben ik de enige die dit super decadent/hypocriet vindt klinken???

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat erom om goed te weten wat te eten, en vooral het grote gat te vullen tussen zonsopgang en ondergang. Ik denk om eiwitten shakes te nemen, bij het opstaan. Goed stevig ontbijt met KH, daarbij nog maaltijdshake. Helemaal proppen. Bij zonsondergang vervolgens, eiwitshake, KH maaltijd, na uurtje of 2, licht trainen. max. 45 min. veel water.

Spiertje16, dit heeft niks met het geloof te maken. Ik ga er van uit dat de sporters hier wel het een en ander weten hoe hiermee om te gaan. Ik begrijp dat sommige zeggen van eten die hap. Maar ik wil dit jaar toch wel weer meedoen. (Genoeg gezondigd) :)

yups ... trage eiwitten 's morgens, trage KH

Dus ontbijtje met eitjes, volkoren brood, havermout etc ... mixed-proteïne shakeje erachter
om zo lang mogelijk aanvoer van eiwitten te hebben. Kunt eventueel ook nog wat BCAA's erbij nemen.

Voor de rest, hopen dat de dagen snel inkorten ;)

Mag je trouwens wel drinken tijdens ramadan?

• Topic Starter Topic Starter
Niet drinken, eten of coïtusen zolang de zon op is

Het gaat erom om goed te weten wat te eten, en vooral het grote gat te vullen tussen zonsopgang en ondergang. Ik denk om eiwitten shakes te nemen, bij het opstaan. Goed stevig ontbijt met KH, daarbij nog maaltijdshake. Helemaal proppen. Bij zonsondergang vervolgens, eiwitshake, KH maaltijd, na uurtje of 2, licht trainen. max. 45 min. veel water.

Prop nog flink wat kwark bij je whey voor de ochtendmaaltijd, of kijk naar andere langzame eiwitbronnen (Syntrax Matrix oid) Dit maakt ook nog eens dat de whey langzamer opgenomen wordt. Heb je maximaal plezier van je eiwitten voor de eerste uren na zonsopgang. En tevens zo complex mogelijke KH.

Ik weet niet hoe nauw het allemaal kijkt,
maar kun je geen aminozuren slikken overdag?:o
Die paar pilletjes kunnen je wellicht een hoop massaverlies besparen.

en je op dat laatste siert je:cool:

Gesteld dat je overdag wakker bent en werkt, is er niets cataboler dan 14 uur niets eten of drinken.

Als je toch niet moet werken overdag, wat zoiezo het geval is bij een hoop moslims, kun je dag en nacht omdraaien.

Tot hoe laat is je sportschool open? Misschien kan je om een uurtje of 22.00 gaan trainen? Ik zou me mamelijk vooral zorgen maken om het niet drinken van water tijdens en na je training als je dus overdag traint...

@ spiertje 16, ik vind jou opmerkingen als voor meerdere culturen openstaande Nederlander net zo ongepast als die van sommige kaaskoppen hier. Scheer niet alle Nederlanders over de zelfde kam als een paar van die extreem leeghoofdige gabberende Lonsdale figuren.

Het vasten wordt Sawm (Saum) of Siyam genoemd. Dit houdt in dat moslims op deze tijden niet eten, drinken, roken en dat ze zich onthouden van geslachtsgemeenschap.

Ook nog eens niet drinken na je training lijkt me erg onverstandig.

Eigenlijk zie ik geen andere optie dan na zonsondergang of smorgens in de allervroegste uurtjes te trainen en ruim ervoor en direct erna vol stampen met eten.

Gezien de bepertke openingstijden van de gemiddelde fitnesscentra (8-22u) zou TS er het best aan doen thuis te trainen, of indien niet de voorzieningen treft.
Oftewel een bb met flink wat gewichten kopen en thuis korte trainingsessies houden met compoundgerichte oefeningen;)

Ok dan, normale reacties
We gaan een stap vooruit...

Zou me niet druk maken over die paar eiwitten die je mist. Zou vooral enorm veel koolhydraten en vetten naar binnen mikken 's avonds.

ik zou meer eiwitten eten.

ik denk dat je al genoeg weet maar.

Hey nou jullie zullen nu helemaal wel in shock gaan verkeren:

Ik ben nu ongeveer zes jaar moslim en kan alles wat met het geloof te maken heeft.

Ik ben bekeerd niet omdat ik met een moslimsevrouw getrouwd ben maar omdat ik mijn rust erin vind zoiets als meditatie en jullie als erkend sporters zouden toch moeten weten dat rust erg goed is voor je lichaam.

Ik vind wel aangezien de reacties ze wel een beetje gelijk hebben aangezien het massa kost maar ik zou je ontbijt wel met vezels beginnen en water en dadels ( ja forum gasten wat veel niet weten is dat er in dadels 41 groente en vitaminesoorten inzitten).

Na vasten begin je eerst met soep of iets lichts gegrilde tonijn en dan later op de avond vul je het aan met pasta of wieghtgainershake. Wil je meer weten mag je het gerust vragen.

Het zullen je wel kilo's gaan schelen maar is handig ook als je een sixpack wil toch haha.

m.v.g. ron

Ik vind wel aangezien de reacties ze wel een beetje gelijk hebben aangezien het massa kost maar ik zou je ontbijt wel met vezels beginnen en water en dadels ( ja forum gasten wat veel niet weten is dat er in dadels 41 groente en vitaminesoorten inzitten).

m.v.g. ron

???

Trainen ga ik sowieso in de avonds doen, sportschool is open tot 23:00 :d
edit:

VRaag me wel af of ik nou moet gaan "proppen" voordat ik ga trainen (Wat me niet verstandig lijkt?) of erna (wat het meest logisch klinkt) want na trainen duurt het niet lang meer of ik ga slapen...dus misschien op beide tijdstippen niet zoveel eten maar wel eiwitten naar binnen krijgen en wat kh's maar in de ochtend voor zonsopgang flink wat naar binnen gooien?

Kan je niet gewoon stiekem shakes nemen. Weet wel dat dat niet het idee achter ramadan is maar het is meestal toch ook voor de buitenwereld.

Terug
Naar boven