Builder B ik heb respect voor je strijd om de odd lifts en de onconventionele manier van trainen terug "in" te maken, maar terzelfder tijd hekel ik me aan je alwetende kennis van fibers, zenuwsystemen en andere niet relevante kennis ivm trainen. Als je nu nog een 120kg wegende mastodont was die een totaal heeft van 800-900kg zou ik alles wat je zegt geloven, maar tot dan...
Aan de topicstarter:
Kracht is iets dat met jaren komt. Er zijn zat veel systemen om sterk te worden. Zo zijn er de westside systemen, metal militia, high-volume Russische sT, hit-style, ...
Ik stel voor dat je je wat gaat verdiepen in deze "approaches" en dan zal jezelf zien wat je het meeste interesseert en wat je ook het mees oplevert. Zoek vooral datgene uit dat je graag doet. Een schema is niet productief als je er niks aan vindt.
Zelf vindt ik high-volume met wisselende intensiteit het beste. Zo doe ik Higm-medium-low intensity voor bench press en squat en het helpt me ontzettend. Dit combineer ik met 1x olympische lifts. Ik ben zeer tevreden met dit schema en ik verbeter er ontzettend mee. Dus voor mij perfect. Tevredenheid over schema + kwaliteit schema= ùassieve gains
tot uw dienst,
Lanfeust
Niet relevant? Alwetend? Jemig... ik wist niet dat ik alwetend was... Dus die kun je nu al weer schrappen.
Wat zou het feit dat ik een 120 kg wegende mastodont zou zijn toevoegen? Als ik 120 kg woog zou je me klakkeloos geloven?
Nou ja, vind wat je vind, dan vind ik het iig interessant allemaal.
De TS vraagt om de snelste manier om sterk te worden. Ik probeer die vraag enigszins onderbouwd te beantwoorden. Als de vraag was geweest: hoe bereik ik uiteindelijk grote hoogten, was mijn antwoord anders geweest.
Ik geef je gelijk wat betreft het komen van kracht met de jaren. Dat preek ik sinds mijn knie krak zei
Als je nu een weerlegging had van mn argument met een stuk of 8 of 9 feiten... (want wat is kracht anders dan een combinatie van CNS en de CSA van je spieren?)
Een deel van de systemen die je noemt maken ook gebruik van het (zeer standaard) idee dat ik noem.
Daarnaast is 'sterk' zijn ook voor enorm veel verschillende opvattingen geschikt. (Het nederlands voorziet daar niet echt in)
Yuri van Gelder is sterk, maar Ed Coan ook. En toch hoeft geen van beiden te proberen elkaars geintjes te flikken. Ed Coan rukt z'n schouders direct aan flarden en Yuri wordt nog korter dan ie nu al is.
(Ik ben overigens vergeten te melden dat trainen in de zin van Dynamic Effort ook een bijdrage kan leveren omdat het accent legt op de factor versnelling (F = m x a))
BuilderB is net hersteld van een blessure. Voor zijn blessure heeft hij zeker wel de nodige pr's gemaakt. Check zijn oude log eens.
Dank je hoor, maar dat is onderhand een hele tijd geleden. Als ik het écht had gewild had ik nu weer op een dergelijk niveau kunnen zitten denk ik.
Mijn kijk op de sport is gewoon heel erg veranderd. Ik HOEF niet eens meer een 120 kg wegende mastodont te zijn.

(al zou een paar kg extra op het moment wel oke zijn, beetje extra vet zou me wel goed doen denk ik)
Ja zulke mensen bestaan ook...