MuscleMeat

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Tja,wanderlei is geval apart,dat is zeker, maar mirco was er snel
klaar mee, en puur en alleen omdat mirco technisch beter is...

doet hij ook krav maga misschien?:D kan zijn maar ik heb het over de sport zelf...

zie silva echt graag bezig, rechtdoor en alles die in zijn weg staat moet eraan!!! (ale, bijna alles):cool: type tyson vind ik!

Hier ook nog eens , WT is echt wel straatvechten . Welliswaar chinees straatvechten ..

waarom draaien er dan geen "WT" gasten mee in de top van de k-1 of mma???
dit zijn sporten waar ALLE gevechtsporten samen zitten en de bij de top zitten bijna ATIJD thaiboxers, grondvechters maar bij mijn weten geen krav maga of "MT" hoor!

Nogmaals ik breek geen enkele sport af, GEEN ENKELE!!! elke sport heeft zijn schoonheden maar het gaat hiet nu over de meest effectieve sport op straat dus denk ik dat je het antwoord moet zoeken in een sport waar bijna alles mag en waar alle disciplines welkom zijn... karate is ook schoon vind ik maar ikzelf doe het nie graag, een kata is soms mooi maar heeft geen ballen met "vecht"sport te maken denk ik, en daar gaat het toch over he?

denk je niet?:rolleyes:

iedere vechtsport is goed...als je het maar goed onder controle heb,ik ken mensen die heel ver zijn met tai chi, nou geloof me die moet je met rust laten...vriend van mij heeft vroeger eens 1e dan karate gehaald...maar die jongen ken vechten wil je niet weten...maar andere mensen met 1e dan of hoger kunnen het weer niet...ik ga wel eens thai boxen bij een vriend van mij die geeft les maar de meeste willen niet eens tegen mij...terwijl ik pas geel heb in taekwondo en hapkido...:cool: wij zeggen altijd......it is all about killer instinct!!!

iedere vechtsport is goed...als je het maar goed onder controle heb,ik ken mensen die heel ver zijn met tai chi, nou geloof me die moet je met rust laten...vriend van mij heeft vroeger eens 1e dan karate gehaald...maar die jongen ken vechten wil je niet weten...maar andere mensen met 1e dan of hoger kunnen het weer niet...ik ga wel eens thai boxen bij een vriend van mij die geeft les maar de meeste willen niet eens tegen mij...terwijl ik pas geel heb in taekwondo en hapkido...:cool: wij zeggen altijd......it is all about killer instinct!!!

En hoe weet je dat ze kunnen vechten, heb je ze al in de ring of op straat beziggezien of hebben ze wat plankjes voor je neus doorgeslagen. Een 1ste dan karate(welke soort karate) die kan vechten, dan moet hij al een natuurtalent zijn en heeft hij zijn tijd verkwist met karate... Wat "echt" vechten leer je daar niet door, zelf niet met kyokushin

Veel mensen (vooral in rechtopstaand) laten zich intimideren door iemand groter/breder/meer gespierd dan zichzelf. Vrij normaal natuurlijk, verklaard mede het succes van bodybuilders, maar eens je wat kan vechten en veel sparred gaat dat vlug over :)

ik wet waar ik over praat, heb hem vaak zat zien vechten op straat! hij vraagt eerst aan mij hoe die hem zal pakken..ellebogen kopstoten knieeen???? haha grappig is dat altijd...maar goed.... het gaat allemaal om killer instinct als je dat niet heb dan stel je niet veel voor...als je dan nog eensport goed onder de knie heb.dan word het leuk maar dan maakt het ook niet veel uit wat voor sport je doet

ik wet waar ik over praat, heb hem vaak zat zien vechten op straat! hij vraagt eerst aan mij hoe die hem zal pakken..ellebogen kopstoten knieeen???? haha grappig is dat altijd...maar goed.... het gaat allemaal om killer instinct als je dat niet heb dan stel je niet veel voor...als je dan nog eensport goed onder de knie heb.dan word het leuk maar dan maakt het ook niet veel uit wat voor sport je doet

waar blijven die tai chi'ers toch in de ring of de kooi??? is veel geld mee te verdienen wi!

we hebben het toch over op straat?

Denk je maar, het blijft een sport, als je die sport zijn goede punten eruit kan halen blijft er niks meer van over, buiten iemand die niet op de situatie getraint is. Clinch bv een zwarte band TKD of haal ze naar de grond, dan zijn ze gewoon hetzelfde als elke mens op straat, ms enkel een leniger en betere conditie.

In een straatgevecht zijn er nwel og andere zaken die de uitkomst bepalen dan de vechtsT. Agressiviteit, snelheid, kracht, gewicht,pijngrens, timing,zelfvertrouwen, geluk,toestand(loederzat, hard op de pep)... Dit tesamen noem jij killerinstinct.
Er zijn genoeg goede vechters die dichtklappen en niet meer uit hun moves komen als het "echt" erop aankomt.

dat bedoel ik die zijn er maar er zijn ook mensen die niet aan een vechtsport doen maar als je ze maar goed boos hebt gemaakt je wel plat slaan...daarom zeg ik.. kijk taekwondo heb je weinig aan op straat als je alleen maar dat ken want soms is de situatie niet ideaal om te gaan staan schoppen...alhoewel ik ook niet graag op straat over de grond ga liggen rollen....maar goed die gene die die zwarte band tkd naar de grond wil halen moet wel zo goed zijn dat ie dat ook werkelijk kan en zorgen dat ie niet al 4 of 5 trappen voor zn kop gehad heb... eigenlijk vind ik dit een zinloos topic omdat je niet kan zeggen wat nou het effectiefst is... het is maar net hoe goed je iets kan...

dat bedoel ik die zijn er maar er zijn ook mensen die niet aan een vechtsport doen maar als je ze maar goed boos hebt gemaakt je wel plat slaan...daarom zeg ik.. kijk taekwondo heb je weinig aan op straat als je alleen maar dat ken want soms is de situatie niet ideaal om te gaan staan schoppen...alhoewel ik ook niet graag op straat over de grond ga liggen rollen....maar goed die gene die die zwarte band tkd naar de grond wil halen moet wel zo goed zijn dat ie dat ook werkelijk kan en zorgen dat ie niet al 4 of 5 trappen voor zn kop gehad heb... eigenlijk vind ik dit een zinloos topic omdat je niet kan zeggen wat nou het effectiefst is... het is maar net hoe goed je iets kan...

bij een high kick in jeans vallen da meesten toch al :) Zou ik niet zo vlug doen
en boos=agressiviteit en hoge pijngrens

Ik kan je wel vertellen dat iemand met 1 jaar BJJ ervaring en een degelijk gewicht de meeste "black belts" gewoon laat inslapen :)

hangt af van je wilt..aanvallen of je verdedigen..

Ga gewoon een Cursus weglopen volgen

Ervaring op doen op de straat. Loop paar weekends met me mee, je zal heel wat leren.

Kunt het een beetje vergelijken met de film Green Street Hooligans voordiegene die hem gezien hebben. Ervaring is 90 % op de straat.

Inderdaad, waar het ventje wat de eerste keer in rellen terecht komt meteen goed kan incasseren en andere hooligans de t*ring in slaat :rolleyes:

ga op de schietvereniging.... wat een onzin topic is dit zeg...

Terug
Naar boven