Yeah right, probeer dat maar eens bij een goede bokser die al vijf jaar zijn linkse traint op de bokszak. (kracht/snelheid ?!?)
Wie zal het snelst zijn ?
En vecht volgens het JKD principe : zorg dat je de eerste bent.
Kijk eens naar K-1, genoeg boksers die te laat komen met hun jab tegen snelle lowkicks, en 1 goede lowkick kan al genoeg zijn voor een kapotte knie.
Overigens ben ik zelf voornamelijk bokser met al enkele jaren ervaring, en ik moet toegeven, de beste tactiek is inderdaad een jab als je gekicked word, met als reden in de guard van je tegenstander te komen, omdat de kicks dan niet volle extentie kunnen bereiken en dus enorm aan kracht verliezen. Het is met name Fedor zijn tactiek om met kickboksers af te rekenen.
Het probleem is dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan.
JKD is ook overrated, het heeft een goede theorie achter zich, maar is de persoonlijke vechtsT van bruce lee, getuned op zijn eigen goede en slechte punten. Bruce Lee zelf heeft gezegd dat hij twijfelde of het wel zo effectief was voor iemand anders als hijzelf.
Overigens zijn er op dit moment maar een tiental trainers in de wereld die JKD kunnen geven zoals het bedoelt is
Twijfelachtig, mma is een ringsport. Op straat ga je nooit een takedown doen om over te gaan nr submission. Wel de de thai of kickbokstraining (voor het rechtopstaande gedeelte) zal handig zijn.
1vs1, waarom niet? Alleen doe je het op straat wat harder en breek je gewoon zo vlug mogelijk iets, ipv te wachten tot er getapt wordt. Grondvechten op straat is zowieso niet aan te raden
Ooit gehoord van Steven Seagal? Nee?
Dacht ik al.
Dat is de meest gevaarlijke man op de wereld, (op chuck norris na dan) en wat jij hier beweert durf je echt niet in zijn gezicht te zeggen.
Hij heeft 7de dan aikido, als eerste en enigste persoon buiten Japan, 2de dan zwarte band shotokan, zwarte band Kenjutsu, en ik weet niet meer welke band in judo en kempo en heeft persoonlijk les gegeven aan een goede vriend van mijn vader,die daarvoor naar de VS een jaar is verhuist en nu 2de (of ondertussen al 3de) dan heeft en waarbij ik aikido al eens meegevolgd heb. De persoon in kwestie vind aikido ook een "supersT dat beter is al alle andere sTen, daarom dat het niet in kooigevechten mag gebruikt worden". Het feit is dat aikido in de ring enkel iets nuttigs zou kunnen doen met locks op kleine gewrichten, wat verboden is omdat het kraakbeen dat erin zit moeilijk tot niet geneest en je dus vechters met een permanente blessure opzadelt.
Nee ik ken seagal dus niet

.
Als je Seagal en Norris neemt als beste vechters van de wereld, wordt volwassen. Chorografie =/= echt. Norris is wereldkampioen bij een van lichtgewichten klasses in semi-contact Shotokan. Stelt niks voor, een van mn bokstrainers heeft diezelfde titel en verkondigt nog altijd dat 100 push-ups voor kracht in een slag zorgen. Op demonstraties slaagt hij geregeld wat tegels door ja, maar 1 takedown en een simpele armbar en hij kan gaan zingen met die arm.
Enkele jaren geleden is er zo iets in de media geweest, een nobody met wat judo-ervaring wou eens zien wat Seagal in het "echt" kon doen en nam hem op de set van een van zijn films langs achter vast in een houtgreep. Wat deed Seagal? Niks, buiten de eerste keer zeggen dat hij "niet klaar was" en de 2de keer op de grond spartelen en stikken. Hij is niet sterk, lenig of snel genoeg meer om iets van zijn sTen te maken, is niet geconditioneerd genoeg en heeft te weinig sparringservaring. Daarna een grote bek opzetten, rechtzaak aanspannen en eisen voor het ontslag van de kerel in kwestie ja...
Seagal is vreselijk traag geworden, door zijn ouderdom en gebrek aan training(zie je ook in zijn recente films), en moest hij met me willen vechten in onder mma rules, zou ik het direct doen en geef ik hem weinig kans.
Ok maar dit zijn vb'en uit films, wat als die TKD'er zijn kick naar je knieschijf lanceert, die veel meer schade zal toebrengen, sneller is en veel moeilijker te blokken is ? Wat volgens mij een goede TKD'er eerder zal doen.
Zoals ik zei, het is niet welke sT je doet, maar hoe goed je erin bent.
Een TKD-man die een low kick geeft? Dat zou iets nieuw zijn. Ze mogen niet schoppen onder de gordel op wedstrijd, dus ze zijn niet getraind in lowkicks(tenzij de gym zelf specifieke low-kick training geeft)
En wat bedoel je met voorbeelden uit films? TKD-mensen vechten écht zo en geloven dat het straatwaarde heeft, en persoonlijk is dat wat ik zou doen.
Geloof me, qua vechtsTen heb ik mn huiswerk al gedaan