- Waardering
- 499
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
Ik heb met zo'n goochelaar in de klas gezeten. Was toendertijd Nederlandse top bij de tieners (naar eigen zeggen, tenminste). Het zag er allemaal leuk en spectaculair uit, maar in de praktijk maakte hij helemaal niets klaar. 1 of ander truukje wat "gegarandeerd je pols breekt": deed een beetje pijn, maar meer ook niet. Ik heb meer pijn in mn pols als ik zit te rukken. En toen we ruzie krijgen lag hij binnen seconden te huilen.
Let wel: ik trainde toen nog niet, en was kleiner dan hem. Wel 6 jaar judo gedaan (van 6-11), en dat was meer dan genoeg. Wing Chung is waardeloos.

bij WT hoef je niet lenig te zijn, wing tsun is bedacht voor kleine afstanden. het principe is: als je niet tegen de kracht kan, ga dan mee met de kracht. (van de ander) en: de beste verdediging is de aanval. 

Het zag er uit als 2 ruziemakende mediterrane types: veel nutteloze handgebaren en dan een duwtje. Als dit soort onzin al vechtsport wordt genoemd...
trouwens, hoe vaak moet ik het nog zeggen? het is geen vechtsport, geen vechtkunst... maar een vechtsT... geen regels, geen religie, geen sierlijke shit... maar principes.