Fitness Seller

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Ik heb ff dit topic ff doorgelezen en wat filmpjes over krav maga en win chung gezien, en mijn bescheiden mening;

**** that shit.

Krav maga ziet er heel spectaculair uit in demo's en weet ik veel wat, maar het is en blijft bullshit in een straatgevecht. Het is gewoon onrealistisch.
No way dat je zo ****ing snel bent dat je die technieken correct op straat kan uitvoeren.
Hier een filmpje die dat ook uitlegt;
Military, "real" fighting systems vs MARTIAL ARTS. Krav maga, myth. - Google Video

Zomg, hoe ignorant kunnen mensen zijn? Eerst beginnen ze met te zeggen dat oorlogen niet met vuisten worden gevochten, ik weet niet hoe dat in Polen is, maar dat lijkt me redelijk ****ing obvious. Het gaat ook niet om of je een bataljon soldaten laat chargen met boksbeugels, maar wat gebeurd er als je dichtbij genoeg bent om iemand z'n wapen af te nemen bijvoorbeeld? Dan is de Krav Maga vechter toch echt in het voordeel ten opzichte van de bokser bijvoorbeeld.

Daarna zien we Mark Coleman een Krav Maga beoefenaar op de grond meppen. Dus omdat Mark Coleman een naamloze Krav Maga fighter kan verslaan is Krav Maga totaal shit? Ooit gedacht aan het feit dat Coleman misschien een beter vechter is?
Omdat Krav Maga mensen elkaar niet full-contact te lijf gaan met messen is het 0% representatief voor de echte wereld? Of ook een mooie headline in het filmpje: What's more, these "DEADLY MILITARY STYLES" contains TECHNIQUES TAKEN FROM MARTIAL ARTS! For example HIGH KICK!. Wtf? Hadden ze verwacht dat Krav Maga gebaseerd was op barbecueen? Het filmpje gaat daarna over dat mensen niet realiseren hoe weinig tijd militairen hebben om hun hand-to-hand technieken te trainen (natuurlijk onderbroken door hoe Coleman weer dezelfde noob op de grond legt). Dus nu ligt het opeens daaraan?

Daarna krijgen we weer te horen dat oorlogen gevochten worden met tanks en niet met vuisten en is het filmpje afgelopen. Nou joehoe, wat een bom van informatie en wat een objectieve berichtgeving. Het lijkt meer alsof de maker van het filmpje eens een goede beatdown heeft gekregen van een paar Mossad operatives ofzo.

Ook Wing Tsun in onzin. In dat filmpje legt ie uit; "je moet alle kracht uit je triceps halen, en je biceps niet gebruiken" (YouTube - Mind Body & Kickass Moves - Wing Tsun)
Mij is altijd geleerd dat je je hele lichaamsgewicht achter je arm moet zetten, je moet de massa van je lichaam gebruiken om de kracht te leveren, je moet niet vanuit je arm slaan, dat doen alleen meisjes.
Daarom moet je ook je vuist iets naar beneden draaien met uitstoten, zodat je goed je schouder erin kan zetten en lekker vol je gewicht achter die stoot kan zetten.

Je hebt dan ook vast geen oosterse vechtsport gedaan. Ik heb zelf eens tegen de zoon van Mr. Vogel gestaan (Wing Chun getrained onder Yip-man, de meester van Bruce Lee) en je wil echt niet weten wat je meemaakt als zo'n skinny dude je alle kanten van een gymzaal laat zien. De energie gaat recht naar voren en je hebt echt geen tijd om er even een hoek uit te gooien of iets dergelijks, zodra je de eerste klap vangt is het eigenlijk al over. En die klap komt een stuk sneller aan dan een vuist waar je heel je lichaamsgewicht achter zet. Ik wil niet beweren dat Wing Chun altijd even goed zal werken, er is een groot verschil tussen of je een redelijk getrained iemand tegen je krijgt van klein postuur en 65 kg of een getrainde kickbokser van 100KG.

Maargoed, de beste vechtsport op straat; MMA zeker weten.
Geen cheografische half ballet achtige shit, gewoon ter zake.
Je kunt je staand redden, maar als je naar de grond gaat is het ook geen probleem. (of je kiest er zelf voor om op de grond verder te gaan, kan ook als je dat beter vindt)

Ik denk dat iedereen het hier over eens kan zijn. De beste manier om te vechten is alles te gebruiken wat je weet, MMA dus. Grondgevechten zijn misschien nog belangrijker dan staande gevechten maar dat wil niet zeggen dat je naar een "MMA school" moet gaan of iets dergelijks. Met genoeg Jiu Jutsu ervaring gemixed met wat Wing Chun, Boksen en eventueel Tae Kwon Do ofzo ben je in feite al een MMA vechter.

Maar over het algemeen komt het er gewoon op neer dat je
1. je tegenstander voor moet zijn.
(als het maar ff kan moet je zorgen dat je de eerste kopstoot, klap, trap, klem moet geven, dat scheelt zo gigantisch veel)
2. veel zelfvertrouwen moet hebben
(als je denkt dat je gaat verliezen ben je bij voorbaat als kansloos)
2. gemeen zijn
(kopstoten, ballen trappen, wurgen, haren trekken, **** it niet bang zijn om gemeen te zijn)

Ah, maar in ringsporten (MMA) mag je geen kopstoten geven of iemand aan z'n haren trappen enz. Kom je toch weer sneller uit bij de oosterse martial arts. Ik heb een tijdje onder een leraar getrained die ook een zwarte band Pencak Silat had en je wil niet weten hoe snel zo'n klein mannetje je vingers vastheeft en eventueel kan breken als je er niet op paraat bent. Hij gaf destijds Jeet Kune Do les waarin we weliswaar niet full-contact sparrde (zou anders wel een heel erg bloederig zaaltje worden) maar waar we wel gedrilled werden in inderdaad iemand bij z'n haren pakken, een goede trap in z'n noten geven en dan een kettingstoot (wing chun techniek btw) op zn harses om t af te maken.

Sorry voor deze lange onzin, je hebt in principe ook wel een punt, maar ik vind het nogal disrepectvol om een heel continent van martial arts af te kraken omdat MMA tegenwoordig de shit is. De chinezen hebben hun manier van vechten al duizenden jaren getrained en dan kom jij vertellen dat het allemaal bullshit is... omdat Shaolin monniken niet zulke geldwolven zijn (boedhisten enzo) betekend het niet dat ze niet kunnen vechten. Zelfde geld voor Krav Maga, omdat Mark Coleman een KM vechter in een pulp kan slaan, wil het niet meteen zeggen dat Krav Maga niet werkt, het werkt blijkbaar niet in de ring, vooral niet tegen Coleman. Zou een mooi gezicht zijn als iemand hem een trap in zn noten zou geven, aan zn haar zou vasthouden, m een elleboog tegen zn strottenhoofd zou geven en m daarna finaal de ziekte in de stampen.

Ehm, maarja, ieder zo zn mening.

Krav Maga is de gevechtsport van de Israelische troepen, het wordt wel als beperkt programma gegeven aan gewone burgers. Maar zeggen dat het BS is getuigt van geen kennis van deze zelfverdedigingskunst.

Ahzo dus als jij in een straatgevecht terecht komt dan geef je de andere ook nog de kans om jou de t*ring in te meppen ? We zitten niet meer in de middeleeuwen hoor , je slapt elkaar niet om de beurt . Als je in een gevecht geraakt dan mep je zo hard en zo snel om je tegenstander zo snel mogelijk NEER te krijgen... als dat me dan een triest persoon maakt volgens jou dan is het maar zo ;)

Zeker teveel klappen gehad? Lezen lukt duidelijk niet meer goed. Er staat toch duidelijk: "ophouden zodra de ander niets meer kan doen". Zal het helemaal voor je uitleggen. Als de ander niets meer kan doen, dan kan de ander mij dus ook niet meer terug slaan. Begrijp je hem nu? Of moet ik het nog simpeler uitleggen met plaatjes erbij?

hahaha !! gij zijt dus nog nooit in een echt straat gevecht geweest , dat merk ik aan je praat :D De gene die wel al in een gevecht hebben gezeten die zullen wel weten waar ik het over heb.

Ik zal u een scenario geven : iemand valt je vriendin lastig en je begint ermee te vechten , dus als hij neergaat dan neem je je vriendin en ga je rustig weg dus ;) ik niet hoor , ik denk dat ik hem liever wat blijvende letsels geeft zodat hij er de volgende x aan denkt om zijn vuile poten van de girlz te houden ! Als ik helemaal gek word door iemand die me een paar meppe verkoopt dan zulle ze me eerst van die gozer moeten afsleuren voor ik ermee stop . Zo zullen er nog veel zijn die me gelijk geven ! ;)

STOER!!!11!1eleven!11! Nu zijn we allemaal onder de indruk!

oh brother.... :rolleyes:

Wie doet er ier "stoer", achterlijk ventjen. Ik ken tenminste mijn grenze, gij kennelijk ni. Waar stade just in ape, ik zal ies afkome.

Rustig. Laat hem nu maar. Dit is het enige dat hij heeft. De enige manier waarop hij denkt respect te kunnen verdienen. Neem hem dat niet af, hij heeft verder niets anders.

Ook Wing Tsun in onzin. In dat filmpje legt ie uit; "je moet alle kracht uit je triceps halen, en je biceps niet gebruiken"
Mij is altijd geleerd dat je je hele lichaamsgewicht achter je arm moet zetten, je moet de massa van je lichaam gebruiken om de kracht te leveren, je moet niet vanuit je arm slaan, dat doen alleen meisjes.

Wat een onzin man, je biceps dient om je arm terug te plooien, de triceps dient om te stootten. Bij JKD wordt deze theorie ook sterkt benadrukt.

Waarom zou je je biceps opspannen om een slag te geven ? ???

elke situatie is ook anders , je kan 10x een bepaalde gozer in elkaar meppen maar de 11de keer mept hij jou mss in elkaar ! en wat al die vechtsporten/sTen betreft ? Bij elke sT heb je wel een geschifte mofo die een ander aankan. onderschat nooit je vijand zeg ik altijd ;)

Daar ben ik het toch mee eens hoor.

Maar verder als ge iemand op de grond geslagen hebt vind ik toch zoals Calyptus dat ge moet stoppen, zo blijft het ook wettige zelfverdediging.

Daar ben ik het toch mee eens hoor.

Maar verder als ge iemand op de grond geslagen hebt vind ik toch zoals Calyptus dat ge moet stoppen, zo blijft het ook wettige zelfverdediging.

Ik zeg enkel dat er in sommige situaties NIET word gestopt met meppen. Hangt puur van de situatie af ! zoals ik al eerder zei : als ze mijn vriendin bevoorbeeld aanranden of lastigvallen dan zullen ze me van mijn tegenstander moeten afslepen. wie dit niet begrijpt ? KAN DE BOOM IN !!!!!

Dit zal ook hier men laatste post worden in dit topic aangezien DJ phreak en andere forum warriors hun moeien ;) allemaal leuk en wel , lekker stoer doen vanaf daar :D Go ahead guys , heb er de grootste fun in om de QUOTE te lezen op men berichten :p Jullie zijn de STOERSTE hierzo !!! een Pluim daarvoor ;)

Allé jong bodygainer, een goeie discussie mag je nooit uit de weg gaan.

Laatst bewerkt:
Idd mma door de mix van sTen, hoewel ik het gemiddelde potje mma gewoon een brute hack 'n slash fest vind

eg nie!

Die kerel in je avatar is technisch heel begaafd. Wat Lidell in de kooi laat zien is heel wat leuker om naar te kijken als 2 sufferds die elkaar op straat brullend en woest met de armen zwaaiend te lijf gaan.

Wat niet wegneemt dat mma inderdaad een bruut hack 'n slash fest is. :D

Maar naar mijn mening is het vooral zo bruut omdat de mannen van pride of the ufc weten wat ze doen. Wat je op straat ziet is de josti-band versie van een goede knokpartij.

Verder ben ik het met Loo eens. Al die vage vechtsporten zijn nutteloos op straat. Een sport waarbij je ze leren stompen, trappen en wurgen, daar heb je iets aan. Een rechtse hoek is veel effectiever als de Angry Tiger Karma Kick of andere oosterse flauwekul.

Ik heb hier ooit eens een filmpje gepost van 1 of andere kungfu sukkel die helemaal de tauwtyfus wordt geschopt door een muaythai vechter.
Die kungfu kerel doet heel spectaculair met zijn armen, en als reactie krijgt hij van die muaythai kerel 2 hoeken, een lowkick en een knie op z'n b**kes. Einde gevecht. :roflol:

Dit zal ook hier men laatste post worden in dit topic aangezien DJ phreak en andere forum warriors hun moeien ;) allemaal leuk en wel , lekker stoer doen vanaf daar :D Go ahead guys , heb er de grootste fun in om de QUOTE te lezen op men berichten :p Jullie zijn de STOERSTE hierzo !!! een Pluim daarvoor ;)

Shit man, je laat toch niet met je fokken man!?

Als ik jou was zou ik dus echt wel in dit topic blijven posten. Ik wil niet stoken ofzo, maar die djphreak zou er van lusten als hij mij zo dist.

Laatst bewerkt:
Ik wil alleen zeggen dat je bij mma veel meer hebt aan brute kracht als bij bv. muay thai. Niet dat het hierdoor minder word om te zien. In tegendeel zelfs :D

Ook is het wel logisch dat het vaak veel harder is, omdat er ook veel meer veroorloofd is.

Ik wil alleen zeggen dat je bij mma veel meer hebt aan brute kracht als bij bv. muay thai.

zolang je die massa goed weet in te zetten wel ja.

Persoonlijk vind ik dat spierkracht wel heel belangrijk is maar dat er veel gecompenseerd kan worden met techniek. Maargoed, je hebt op zich wel gelijk hoor. Als 2 vechters technische even begaafd zijn dan wint de sterkste / fitste. En als ze alletwee even begaafd EN even sterk zijn, dan wint de slimste. :)

Goed voorbeeld is bob sapp

massa goed benutten is zeer belangrijk

men neme een mes en 2 eieren,
men breekt de eiren in 2 en eet de inhoud op voor proteïne
men neemt het mes en plant het in de rug van de niets verwachtende tegenstander
ergo de mes & eierenstyl owns all :)

:jk:
maar tegen iemand die je in de rug aanvalt zoals dat negerke in charleroi een mes in z'n rug kreeg tijdens carnaval, kun je er weinig tegen doen als je het niet verwacht.

trouwens je mag niet onnodig geweld gebruiken tijdens "zelfverdediging"

Ai…. DIE naam had je dus niet moeten noemen. Bob Sapp is geen vechter. Bob Sapp is heel groot, heel zwaar en heel sterk. Als een vechter zijn truukje (groot zwaar en sterk zijn) doorheeft dan wordt die wandelende freakshow gepakt op conditie of techniek. Sapp heeft in het begin wat vechters verrast door zijn kracht, maar nu iedereen zijn truukje kent krijg hij alleen maar brute klappen van de toppers uit de pride of K1. wat ik overigens heerlijk vind om te zien. Zet die man nog eens tegen Bonjasky, of beter, tegen Fedor op mma regels. :)

Heb je wel eens die partij gezien van Bonjasky tegen Akebono (waarom die man zijn legendarische sumo reputatie te grabbel gooit door te gaan kickboksen is mij een volslagen raadsel....). Akebone is ook heel groot en zwaar. En toen kreeg hij bonjaksy's scheenbeen in z'n nek. :D toen hij neerging was iedereen bang dat de hele ring het zou begeven....

Terug
Naar boven