AndroidHealthClinic

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

:cool: dit is maar sarren.. denk je werkelijk dat ze tijdens sparing sessies elkaar kapot zouden slaan???
Kapot slaan hoeft niet, maar als dit alles is, dan is het zeker dat ze geen klappen kunnen incasseren. En dan moet je op straat heel erg veel geluk hebben om nog te kunnen winnen.

trouwens, hoe vaak moet ik het nog zeggen? het is geen vechtsport, geen vechtkunst... maar een vechtsT... geen regels, geen religie, geen sierlijke shit... maar principes.
Het belangrijkste principe, namelijk op alles voorbereid zijn, hebben ze dus gemist. En geen sierlijke shit? Je ziet ze in dat filmpje klassikaal leuke handbeweginkjes oefenen!!!

wing chun/tsun is bedoeld voor kleine afstanden... gozer als iemand ruzie met jou heeft, dan komt die toch naar JOU toe? komt die toch dichter bij jou? ... van uit die positie begin je. de ander valt aan, en jij gaat alleen met de kracht van de ander mee (als je niet tegen kan) ... vervolgens sla je um... zo vaak je maar wilt... wat gebeurt er met de ander? who cares!!
Kijk nu eens eerlijk naar dat filmpje. Is er ook maar 1 iemand die ooit in een fatsoenlijke positie komt om te slaan? Ze geven tikjes tegen het torso, en als iemand op de grond ligt (en doodstil BLIJFT liggen) doen ze net alsof ze het afmaken. Vanuit een k*tpositie om te slaan. Denk je echt dat dat realiteit is?

je moet prioriteiten stellen, 1. aanvallen blokken en zorgen dat je niet word geraakt!!! 2. blijf in ballans, anders ben je zo op de grond, 3. val hem aan als je weet dat hij jou niet kan aanvallen.
1. je zei net dat aanval de beste verdediging is.
2. een echt gevecht eindigt heel vaak op de grond. Iets waar ze bij WT dus bang voor zijn?
3. iemand aanvallen die jou niet eens kan aanvallen. Lafheid, dus? Suckerpunch?

Wat zie je bij die demonstraties: randori. Opperclown in het midden, en de wannabe-clowns rennen doelloos op hem/haar af. De wannabe's bewegen mooi mee als de opperclown ze werpt, ze veranderen nooit opeens van richting, ze proberen ook nooit een andere techniek als de eerste wordt geblokt, ze vallen alleen van achteren aan als de opperclown vantevoren weet dat ze het gaan doen, ... enz., enz.

Kortom: ongeveer net zo realistisch als Tae Bo. Lijkt me een leuk gevecht: de 'meester' moet in de disco eerst vragen of iedereen ruimte wil maken, en voldoende afstand nemen van zijn tegenstander. Het mankeert er nog maar aan dat hij zijn tegenstander dan niet zegt met welke technieken hij aangevallen moet worden. :rolleyes: De realiteit is: hoe lenig en vloeiend het er soms uitziet, zo iemand maakt zelden tot nooit wat klaar tegen een hooligan die gelijk begint te meppen. Tenzij er vaak full contact wordt gespard zonder bescherming (en zo'n beetje alle technieken toegestaan) is een ervaren straatvechter veel gevaarlijker.

Hey, heb je mijn posts hierover gekopieerd? :D Dit is namelijk wat ik al een tijdje loop te verkondigen. Iedereen als hij over zijn vechtsport spreekt laat wat demonstraties zien, oooh kijk wat is het effectief.

Demonstraties=choreografie, niks anders. Je kunt mee gaan doen me Seagal of Jet Li.
Laat mij een filmpjes van vrij sparren zien van 2 mensen tussen je vechtsT, en dan zie je direct hoe effectief iets is. Mensen die enkel kata's lopen(meeste traditionele arts) vallen dan hopeloos door de mand.

Of wat was het andere dingetje, "voor zelfverdediging hoef je niet te sparren"(shotokan, tai chi, aikido) of "we kunnen niet sparren omdat onze vechtsport te dodelijk is"(NJ). Ik heb nog niks lachwekkender gehoord in het vechtmillieu

de regel is eigenlijk: "als iemand je met een mes bedreigd of met een pistool en dit om je te beroven, geef dan je geld gewoon af. Wil men je echter gewoon afmaken, tracht dan weg te lopen; Lukt dit niet tracht dan je tegenstander zo hard mogleijk uit te schakelen. 'ogen steken, strot inkloppen,...

ahzo dus jij weet onmiddelijk als iemand een gun naar je richt als hij je wil afmaken of gewoon je geld wilt ? ik niet hoor ... hoe weet je nu dat hij niet eerst je geld wil en je daarna gewoon afslacht als een beest. veel gezeik en gezever hier in dit topic. heb het al eerder voorbij zien kome dat je een gevecht niet kan inschatten, je zal moeten verder gaan op je reactie vermogen en lef ! als je dat niet hebt dan ben je zowiezo al verloren. elke situatie is ook anders , je kan 10x een bepaalde gozer in elkaar meppen maar de 11de keer mept hij jou mss in elkaar ! en wat al die vechtsporten/sTen betreft ? Bij elke sT heb je wel een geschifte mofo die een ander aankan. onderschat nooit je vijand zeg ik altijd ;)

Kapot slaan hoeft niet, maar als dit alles is, dan is het zeker dat ze geen klappen kunnen incasseren. En dan moet je op straat heel erg veel geluk hebben om nog te kunnen winnen.

Het belangrijkste principe, namelijk op alles voorbereid zijn, hebben ze dus gemist. En geen sierlijke shit? Je ziet ze in dat filmpje klassikaal leuke handbeweginkjes oefenen!!!

Kijk nu eens eerlijk naar dat filmpje. Is er ook maar 1 iemand die ooit in een fatsoenlijke positie komt om te slaan? Ze geven tikjes tegen het torso, en als iemand op de grond ligt (en doodstil BLIJFT liggen) doen ze net alsof ze het afmaken. Vanuit een k*tpositie om te slaan. Denk je echt dat dat realiteit is?

1. je zei net dat aanval de beste verdediging is.
2. een echt gevecht eindigt heel vaak op de grond. Iets waar ze bij WT dus bang voor zijn?
3. iemand aanvallen die jou niet eens kan aanvallen. Lafheid, dus? Suckerpunch?

het is algemeen bekend dat asiaten minder goed klappen kunnen inkaseren. Daarom is prioriteit nr 1, bij zowat iedere oosterse vechtsport, NIET GERAAKT WORDEN !!!

op de grond vechten is..vind ik.. nog al freaking GAY... je bent een mens! toch geen freaking aap die met zn bruute kracht daar de ander sit te sloope?

die sierlijke shit, daarmee bedoel ik dus van die mooie trappen en van die shit als klauwen enzo maken. Die hand bewegingen zijn blok technieken, waarmee je dr vorgt dat je dus NIET geraakt word... maarja aangezien straat vechters schijt hebbe of ze een blauw oog oplopen of niet, is dat voor hun niet belangrijk.

die techniek van slaan heet de, chain puch, op het moment dat jij een klap krijgt, ben je een paar seconde buiten weste, als is t maar 3 seconde, 2 seconde later krijg je weer n klap en nog 1 en nog 1... wtf wil j dan gaan doen???

het is algemeen bekend dat asiaten minder goed klappen kunnen inkaseren. Daarom is prioriteit nr 1, bij zowat iedere oosterse vechtsport, NIET GERAAKT WORDEN !!!

Een doelman in voetbal traint ook om geen goals binnen te laten. Wilt dat zeggen dat het niet kan gebeuren?
Dus train dat incasseringsvermogen maar, op straat ligt het iets anders.

op de grond vechten is..vind ik.. nog al freaking GAY... je bent een mens! toch geen freaking aap die met zn bruute kracht daar de ander sit te sloope?

Ik vind niet op die vieze vuyle grond willen vechten :eek: veel gayer. Maw, als je naar de grond gehaald wordt kun je enkel nog "dit is gaaaay" roepen voor je in je broek kakt van die homo-triangle choke.

die sierlijke shit, daarmee bedoel ik dus van die mooie trappen en van die shit als klauwen enzo maken. Die hand bewegingen zijn blok technieken, waarmee je dr vorgt dat je dus NIET geraakt word... maarja aangezien straat vechters schijt hebbe of ze een blauw oog oplopen of niet, is dat voor hun niet belangrijk.

Zie mn eerste punt.

die techniek van slaan heet de, chain puch, op het moment dat jij een klap krijgt, ben je een paar seconde buiten weste, als is t maar 3 seconde, 2 seconde later krijg je weer n klap en nog 1 en nog 1... wtf wil j dan gaan doen???

Iemand die gekod is moet je niet blijven slagen, die heeft meestal genoeg gehad. En als hij wakker wordt zal de koppijn en duizeligheid hem wel herrineren aan wat er gebeurd is.

Ik vind niet op die vieze vuyle grond willen vechten :eek: veel gayer. Maw, als je naar de grond gehaald wordt kun je enkel nog "dit is gaaaay" roepen voor je in je broek kakt van die homo-triangle choke.

Haha precies in een echt gevecht telt maar een ding en dat is de ander uitschakelen. Ik denk niet dat de gozer die net jou arm heeft gebroken op de grond er erg mee zit dat jij hem 'gay' vindt :rolleyes:

ahzo dus jij weet onmiddelijk als iemand een gun naar je richt als hij je wil afmaken of gewoon je geld wilt ? ik niet hoor ... hoe weet je nu dat hij niet eerst je geld wil en je daarna gewoon afslacht als een beest. veel gezeik en gezever hier in dit topic. heb het al eerder voorbij zien kome dat je een gevecht niet kan inschatten, je zal moeten verder gaan op je reactie vermogen en lef ! als je dat niet hebt dan ben je zowiezo al verloren. elke situatie is ook anders , je kan 10x een bepaalde gozer in elkaar meppen maar de 11de keer mept hij jou mss in elkaar ! en wat al die vechtsporten/sTen betreft ? Bij elke sT heb je wel een geschifte mofo die een ander aankan. onderschat nooit je vijand zeg ik altijd ;)

Zucht veel succes met je lef tegen een kogel jongen!

Ik heb ff dit topic ff doorgelezen en wat filmpjes over krav maga en win chung gezien, en mijn bescheiden mening;

**** that shit.

Krav maga ziet er heel spectaculair uit in demo's en weet ik veel wat, maar het is en blijft bullshit in een straatgevecht. Het is gewoon onrealistisch.
No way dat je zo ****ing snel bent dat je die technieken correct op straat kan uitvoeren.
Hier een filmpje die dat ook uitlegt;
Military, "real" fighting systems vs MARTIAL ARTS. Krav maga, myth. - Google Video

Ook Wing Tsun in onzin. In dat filmpje legt ie uit; "je moet alle kracht uit je triceps halen, en je biceps niet gebruiken" (YouTube - Mind Body & Kickass Moves - Wing Tsun)
Mij is altijd geleerd dat je je hele lichaamsgewicht achter je arm moet zetten, je moet de massa van je lichaam gebruiken om de kracht te leveren, je moet niet vanuit je arm slaan, dat doen alleen meisjes.
Daarom moet je ook je vuist iets naar beneden draaien met uitstoten, zodat je goed je schouder erin kan zetten en lekker vol je gewicht achter die stoot kan zetten.

Maargoed, de beste vechtsport op straat; MMA zeker weten.
Geen cheografische half ballet achtige shit, gewoon ter zake.
Je kunt je staand redden, maar als je naar de grond gaat is het ook geen probleem. (of je kiest er zelf voor om op de grond verder te gaan, kan ook als je dat beter vindt)

Maar over het algemeen komt het er gewoon op neer dat je
1. je tegenstander voor moet zijn.
(als het maar ff kan moet je zorgen dat je de eerste kopstoot, klap, trap, klem moet geven, dat scheelt zo gigantisch veel)
2. veel zelfvertrouwen moet hebben
(als je denkt dat je gaat verliezen ben je bij voorbaat als kansloos)
2. gemeen zijn
(kopstoten, ballen trappen, wurgen, haren trekken, **** it niet bang zijn om gemeen te zijn)

oja en nog wat;

als iemand een gun op je richt; **** it je bent kansloos, je bent een domme ezel als je dan wat probeert te ondernemen. Nogmaals; films zijn niet echt.

als iemand een mes trekt; gewoon wegrennen, en heel hard. dat is verruit het minst risicovol.

Allerbeste; wordt volwassen en loop meteen weg als er ook maar een kans op ruzie is.

Grappig weetje. Is er ook maar enig bewijs voor? Want het klinkt me nogal raar in de oren.

Je bent achterlijk als je het niet doet. Vecht jij maar "mooi", dan vechten de winnaars wel effectief.

Precies. Dus effectiviteit NUL.

De eerste klap is al niet hard genoeg om een normaal mens KO te slaan, dus de volgende ook niet. Plus als het wel zo zou zijn, dan was je een ongelooflijke lafaard, die mensen slaat als ze al niets meer terug kunnen doen. Triest persoon als je dat wel leuk vindt.

De eerste klap is al niet hard genoeg om een normaal mens KO te slaan, dus de volgende ook niet. Plus als het wel zo zou zijn, dan was je een ongelooflijke lafaard, die mensen slaat als ze al niets meer terug kunnen doen. Triest persoon als je dat wel leuk vindt.

Ahzo dus als jij in een straatgevecht terecht komt dan geef je de andere ook nog de kans om jou de t*ring in te meppen ? We zitten niet meer in de middeleeuwen hoor , je slapt elkaar niet om de beurt . Als je in een gevecht geraakt dan mep je zo hard en zo snel om je tegenstander zo snel mogelijk NEER te krijgen... als dat me dan een triest persoon maakt volgens jou dan is het maar zo ;)

Ahzo dus als jij in een straatgevecht terecht komt dan geef je de andere ook nog de kans om jou de t*ring in te meppen ? We zitten niet meer in de middeleeuwen hoor , je slapt elkaar niet om de beurt . Als je in een gevecht geraakt dan mep je zo hard en zo snel om je tegenstander zo snel mogelijk NEER te krijgen... als dat me dan een triest persoon maakt volgens jou dan is het maar zo ;)

Als iemand ko op de grond ligt heeft hij genoeg gehad. Slaag je dan nog extra ga je hem blijvende letsels of zelfs dood maken.

Als dat is wat je wilt, go ahead. Ik loop gewoon door dan. Je zegt het zelf, zo snel mogelijk neer krijgen, en dan stop je ermee. Toon dat je boven excessief geweld staat.

Als iemand ko op de grond ligt heeft hij genoeg gehad. Slaag je dan nog extra ga je hem blijvende letsels of zelfs dood maken.

Als dat is wat je wilt, go ahead. Ik loop gewoon door dan. Je zegt het zelf, zo snel mogelijk neer krijgen, en dan stop je ermee. Toon dat je boven excessief geweld staat.

hahaha !! gij zijt dus nog nooit in een echt straat gevecht geweest , dat merk ik aan je praat :D De gene die wel al in een gevecht hebben gezeten die zullen wel weten waar ik het over heb.

Ik zal u een scenario geven : iemand valt je vriendin lastig en je begint ermee te vechten , dus als hij neergaat dan neem je je vriendin en ga je rustig weg dus ;) ik niet hoor , ik denk dat ik hem liever wat blijvende letsels geeft zodat hij er de volgende x aan denkt om zijn vuile poten van de girlz te houden ! Als ik helemaal gek word door iemand die me een paar meppe verkoopt dan zulle ze me eerst van die gozer moeten afsleuren voor ik ermee stop . Zo zullen er nog veel zijn die me gelijk geven ! ;)

hahaha !! gij zijt dus nog nooit in een echt straat gevecht geweest , dat merk ik aan je praat :D De gene die wel al in een gevecht hebben gezeten die zullen wel weten waar ik het over heb.

I'm not here to impress you, ik ben gewoon goed genoeg(noem het eigendunk, maar het is gewoon zo) en heb genoeg ervaring qua vechten dat ik mezelf in de hand heb, jij kennelijk niet als ik je acties zie. Als je als portier op mensen gaat meppen tot ze half dood omdat ze een dronken bek opzetten, vlieg je zo buiten en de bak in. Je bent er om rust te brengen, zoon zaken roepen enkel meer chaos op.

Ik zal u een scenario geven : iemand valt je vriendin lastig en je begint ermee te vechten , dus als hij neergaat dan neem je je vriendin en ga je rustig weg dus ;) ik niet hoor , ik denk dat ik hem liever wat blijvende letsels geeft zodat hij er de volgende x aan denkt om zijn vuile poten van de girlz te houden ! Als ik helemaal gek word door iemand die me een paar meppe verkoopt dan zulle ze me eerst van die gozer moeten afsleuren voor ik ermee stop . Zo zullen er nog veel zijn die me gelijk geven ! ;)

Nu haal je je vriendin erbij, dan liggen de zaken anders. Mijn vriendin is ook heilig, maar ik zal het toch anders proberen oplossen, tenzij woorden kennelijk niet helpen. Trouwens ben je inderdaad niet de enige, iris volledig zwart, gelaat lijkbleek of vuurrood, ik heb het allemaal al gezien. Zo'n mensen in berserk-mode zijn verdomd sterk trouwens op dat moment en moet je met 2 man van elkaar aftrekken.

my advice, bezoekje bij een psycholoog om wat zelfbeheersing te leren.

I'm not here to impress you, ik ben gewoon goed genoeg(noem het eigendunk, maar het is gewoon zo) en heb genoeg ervaring qua vechten dat ik mezelf in de hand heb, jij kennelijk niet als ik je acties zie. Als je als portier op mensen gaat meppen tot ze half dood omdat ze een dronken bek opzetten, vlieg je zo buiten en de bak in. Je bent er om rust te brengen, zoon zaken roepen enkel meer chaos op.

Nu haal je je vriendin erbij, dan liggen de zaken anders. Mijn vriendin is ook heilig, maar ik zal het toch anders proberen oplossen, tenzij woorden kennelijk niet helpen. Trouwens ben je inderdaad niet de enige, iris volledig zwart, gelaat lijkbleek of vuurrood, ik heb het allemaal al gezien. Zo'n mensen in berserk-mode zijn verdomd sterk trouwens op dat moment en moet je met 2 man van elkaar aftrekken.

my advice, bezoekje bij een psycholoog om wat zelfbeheersing te leren.

blablabla ...

ik ben er idd als portier om de orde op zaken te stellen. maar ik heb mijn grenzen ! en de grens maak ik zelf. raakt er iemand me met een vingertje aan ? dan kan er nog gepraat worden maar als er iemand mij een mep verkoopt ? dan zal het de laatste keer zijn geweest want dan mep ik ze idd de t*ring in. ik heb al paar incidenten gehad en ik zit nog steeds niet in de bak en ben er ook nog nooit ingeweest. Ik reageer enkel uit zelfverdedeging , als hij daarbij letsels oploopt daar kan ik weinig aandoen, voelde me enkel aangevallen :rolleyes: Ik wil gerespecteerd worden en dat wil zeggen poten van me lijf :) doen ze dit niet ? jammer dan ...

blablabla ...

ik ben er idd als portier om de orde op zaken te stellen. maar ik heb mijn grenzen ! en de grens maak ik zelf. raakt er iemand me met een vingertje aan ? dan kan er nog gepraat worden maar als er iemand mij een mep verkoopt ? dan zal het de laatste keer zijn geweest want dan mep ik ze idd de t*ring in. ik heb al paar incidenten gehad en ik zit nog steeds niet in de bak en ben er ook nog nooit ingeweest. Ik reageer enkel uit zelfverdedeging , als hij daarbij letsels oploopt daar kan ik weinig aandoen, voelde me enkel aangevallen :rolleyes: Ik wil gerespecteerd worden en dat wil zeggen poten van me lijf :) doen ze dit niet ? jammer dan ...

What the ****, als iemand je een mep verkoopt mep je inderdaad terug, daar gaat het toch niet om? Maar hem half dood meppen doe je gewoon niet, en zeker niet als hij op de grond bewusteloos ligt te bloeden... Mensen als jij geven onze business een slechte naam. Waar sta je, versuz? Kan ik niet geloven dat ze zo mensen als jij aan de deur laten staan...

What the ****, als iemand je een mep verkoopt mep je inderdaad terug, daar gaat het toch niet om? Maar hem half dood meppen doe je gewoon niet, en zeker niet als hij op de grond bewusteloos ligt te bloeden... Mensen als jij geven onze business een slechte naam. Waar sta je, versuz? Kan ik niet geloven dat ze zo mensen als jij aan de deur laten staan...

Pfff mijn zin om te reageren is enorm gedaald. Ventje ga nogmaar wat kinderfuifjes doen ofzo. daar hoort ge trouwens ook thuis. Moest gij aan een discotheek staan dan staat ge helemaal niet op uw plaats. Business een slechte naam geven haha. Ik zet u een weekje in Antwerpen. Dan praat ge wel wat anders. en QUOTE men bericht nu maar en vertel maar eens stoer waar ge staat of wat ge al hebt meegemaakt :) Ik heb geen zin meer om in deze sectie te posten :rolleyes:

Pfff mijn zin om te reageren is enorm gedaald. Ventje ga nogmaar wat kinderfuifjes doen ofzo. daar hoort ge trouwens ook thuis. Moest gij aan een discotheek staan dan staat ge helemaal niet op uw plaats. Business een slechte naam geven haha. Ik zet u een weekje in Antwerpen. Dan praat ge wel wat anders. en QUOTE men bericht nu maar en vertel maar eens stoer waar ge staat of wat ge al hebt meegemaakt :) Ik heb geen zin meer om in deze sectie te posten :rolleyes:

Wie doet er ier "stoer", achterlijk ventjen. Ik ken tenminste mijn grenze, gij kennelijk ni. Waar stade just in ape, ik zal ies afkome.

Terug
Naar boven