XXL Nutrition

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

er zijn maar weinig sporten die nog de echte oorsprong hebben...dat is jammer...karate bijvoorbeeld was vroeger een krijgskunst om te doden...nu is het een wedstrijdsport...zo is alles verziekt tot een wedstrijd sport...de echte ninjutsu zal echt wel dodelijk zijn maar vandaag de dag is het gewoon een sport die we doen om bezig te zijn, vroeger trainde ze martial arts om te overleven en hun dorp te verdedigen..

er zijn maar weinig sporten die nog de echte oorsprong hebben...dat is jammer...karate bijvoorbeeld was vroeger een krijgskunst om te doden...nu is het een wedstrijdsport...zo is alles verziekt tot een wedstrijd sport...de echte ninjutsu zal echt wel dodelijk zijn maar vandaag de dag is het gewoon een sport die we doen om bezig te zijn, vroeger trainde ze martial arts om te overleven en hun dorp te verdedigen..

Tegenwoordig kopen we voor een paar euro handvuurwapens op centraal station :shoot:

Gek topic hier,

Effe serieus.

Eender welke vechtsport die je PERFECT beheerst kan lethal zijn voor een ongewapende tegenstander of het nu krav M is of Judo maakt allemaal nix uit.

Tegen een gewapend tegenstander(die het wapen durft gebruiken) heb je techniek nodig om te ontwapenen en die zit nu eenmaal niet in elke vechtsport.

Tegen een tegerstander met een mes wil je echt nooit proberen. Een mes is levensgevaarlijk, veel gevaarlijker dan bv een vuurwapen.

Maar wat mij hier vooral opvalt is dat iedereen hier behoorlijk zeker is van zichzelf dat hij zen technieken durft gebruiken indien niet in levensgevaar.

Als ik persoonlijk niet in levensgevaar ben slaag ik er niet in om voluit op de neus of de kin te gaan, zeker niet als er nog ander volk in de buurt is. kan je ernstige problemen mee krijgen hoor.

Ik zeg altijd: "Een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht! " en dat is de grootste waarheid van allemaal

Gek topic hier,

Effe serieus.

Eender welke vechtsport die je PERFECT beheerst kan lethal zijn voor een ongewapende tegenstander of het nu krav M is of Judo maakt allemaal nix uit.

Tegen een gewapend tegenstander(die het wapen durft gebruiken) heb je techniek nodig om te ontwapenen en die zit nu eenmaal niet in elke vechtsport.

Tegen een tegerstander met een mes wil je echt nooit proberen. Een mes is levensgevaarlijk, veel gevaarlijker dan bv een vuurwapen.

Maar wat mij hier vooral opvalt is dat iedereen hier behoorlijk zeker is van zichzelf dat hij zen technieken durft gebruiken indien niet in levensgevaar.

Als ik persoonlijk niet in levensgevaar ben slaag ik er niet in om voluit op de neus of de kin te gaan, zeker niet als er nog ander volk in de buurt is. kan je ernstige problemen mee krijgen hoor.

Ik zeg altijd: "Een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht! " en dat is de grootste waarheid van allemaal

:thumbs: karma voor jou

Gek topic hier,

Effe serieus.

Niemand beheerst een vechtsport perfect, want iedereen is leerling (of is leerling geweest) en leerlingen maken fouten.

Tegen een gewapend tegenstander heb je niet alleen ontwapeningstechnieken nodig. Het psychologische aspect speelt hierin een veel grotere rol.

En wat betreft "zekerheid" van technieken hier door de forumleden...Nuja, laten we zeggen dat anonimiteit een schone zaak is. Op internet is iedereen een held :cool:

tegen iemand met een vuurwapen van een afstandje ben je sowieso kansloos als hij het durft te gebruiken,

tegen een dodelijk wapen doe je gewoon niks. Geef gewoon wat ze willen. Als ze je leven willen loop zo snel mogelijk weg. Lukt dat niet grijp iets om mee te smijten of afstand te crëëren, maar ga aub geen maffe aikidotrukjes ed uithalen.

heb een tijdje Kendo gedaan als je met zo'n wapen over straat (van de sportschool naar huis)loopt heb je nergens last van.
anders darten denk ik of boogschieten;)

haha darten :P

Gek topic hier,

Effe serieus.

En daarmee is alles gezegd.
Gisteren een gesprek gehad met een vechter die z'n sport echt wel onder de knie heeft en die wist me te zeggen dat hij in gans z'n leven nog NOOIT in een vechtpartij betrokken is geweest en dat het indien anders, toch niet aan te raden is om de technieken te gebruiken. Je wint misschien (in zijn geval hoogst waarschijnlijk) het gevecht, maar de kosten zijn ook voor jou.

goed volgende vraag!!! wat is de effectiefste balsport voor op straat?

goed volgende vraag!!! wat is de effectiefste balsport voor op straat?

welk effect wil je bereiken dan?
zoveel mogelijk schade, lawaai. ruimte in beslagname.

knikkeren kan overal en geloof me als je er geld opzet (voor de lol niet teveel) voel je je weer 10 jaar oud.
wel lachenm om ergens een dutchbodybuilding knikkerwedstrijd te gaan houden. allemaal van die grote gasten op de knieen voor die kleine potjes.

Al zijn er hier een aantal die al wat eelt op de knieen hebben natuurlijk;)
zijn die wellicht int voordeel:D

Sytema want daar heb je geen vaste tecnieken voor elke nieuwe situatie moet je zelf wat verzinnen, je kunt bepaalde dingen wel leren zoals de basis dingen de rest moet je op straat uitmaken

je hebt in geen 1 krijgskunst vaste technieken je leert alleen maar dingen die je zou kunnen doen... eigenlijk leer je een sT van vechten, hoe en met wat je dat doet moet je zelf weten

En daarmee is alles gezegd.
Gisteren een gesprek gehad met een vechter die z'n sport echt wel onder de knie heeft en die wist me te zeggen dat hij in gans z'n leven nog NOOIT in een vechtpartij betrokken is geweest en dat het indien anders, toch niet aan te raden is om de technieken te gebruiken. Je wint misschien (in zijn geval hoogst waarschijnlijk) het gevecht, maar de kosten zijn ook voor jou.

Hehehe als je zo denkt zul je niet veel gevechten winnen, en stel je waarschijnlijk niet veel voor als een vechter.

GEEN zou ik zeggen,gewoon neerknallen dat is het effectiefst,gelijk welke vechtsport je er ook tegenop zet!:cool:
Natuurlijk wel het lafst!

Persoon in kwestie is 3X wereldkampioen thaibox en trainde onder cor hemmers. Maarja je hebt gelijk, zoveel zal hij wel niet voorstellen. :rolleyes:

Hij kan de perfecte technieken etc hebben, maar je moet ook klappen willen geven op straat.

Op straat zijn er geen regels en kun je uit het niets een harde klap krijgen of mensen kunnen heel snel naar een stok/steen/mes grijpen als ze drijgen te verliezen
Het is net het psychologische waar iemand het hierboven over had, je moet van natuur een beetje agressief zijn en schijt hebben.Niet altijd verstandig natuurlijk, maar je zal veel eerder een gevecht op straat winnen zeker omdat zoals ik zei mensen op straat vaak vals spelen.

Hij kan de perfecte technieken etc hebben, maar je moet ook klappen willen geven op straat.

Op straat zijn er geen regels en kun je uit het niets een harde klap krijgen of mensen kunnen heel snel naar een stok/steen/mes grijpen als ze drijgen te verliezen
Het is net het psychologische waar iemand het hierboven over had, je moet van natuur een beetje agressief zijn en schijt hebben.Niet altijd verstandig natuurlijk, maar je zal veel eerder een gevecht op straat winnen zeker omdat zoals ik zei mensen op straat vaak vals spelen.

Je luistert niet naar wat ik zei, het enige gewonnen gevecht is een vermeden gevecht. Als je dan toch in de situatie komt dat het niet meer kan vermeden worden, dan moet je niet bang zijn om klappen te geven hé. De persoon waarover ik het heb trainde samen met dekkers en vocht kampen in Thailand, je moet niet afkomen dat de vereiste portie agressie niet aanwezig zou zijn. Sommige mensen vinden het nu eenmaal verstandiger om (als het kan natuurlijk) een gevecht uit de weg te gaan.

Terug
Naar boven