MuscleMeat

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

mijn ervaring is dat een gevecht op de grond beiendig word.
smijt hem naar de grond en ground en pound of goeie locks trianglar choke of arm bar. als je die grepen goed kan uit voeren maakt het niet uit hoe groot die gast is.

YouTube - Genki Sudo vs Butter Bean

Mischien atletiek. een sprintje trekken zorgt ook voor het beeindigen van een ruzie. Als het echter echt op vechten aan komt moet ik tog ook voor mma gaan denk ik. Hele allround vechtsport. K weet alleen niet of je er wel wat aan hebt als je tegen meerdere tegenstanders jezelf moet verdedigen aangezien dit heel moeilijk is.

Welk antwoord je hier vaak leest is het 100 meter sprintje. Helaas in mijn vak is rennen vaak geen optie en is de ruimte beperkt en steeds meer kom ik in mijn vak met steekwapens en slagwapens in aanraking.

Zelf zat ik te denken aan krav maga omdat deze gevechtskunst simpel en doeltreffend is. MMA heb ik ook vluchtig bestudeerd maar hierbij zie je vaak de verwondingen aan de buitenkant wat ik toch liever voorkom.

Iemand nog andere tips of adviezen om te leren of mee te beginnen?

hapkido in leiden!

inderdaaaaad!!!!

hm iemand naar de grond halen is niet super moeilijk omdat ie dat niet Zo snel zal verwachten en kijk naar fedor.

maar als je tegen een groep vecht is snelheid en snelle ko wel handig.

In de vraagstelling van dit topic zitten teveel variabelen om te kunnen concluderen welke methode het meest effectief zal zijn... Ahja zo laten we het brein ook nog wat werk verrichten ;)

Beetje laat maar ik vind ninjutsu gewoon het aller beste, ninjutsu is de vechtsport boven de vechtsport :cool:

Bij competitie mss wel.
Maar wil ik jou toch wel eens een gast naar de grond zien hale op straat,
9/10 staan zen kamerade aan te schuive om je dan bijeen te schoppe;)

Dat argument wordt echt altijd gebruikt om de effectiviteit van grondvechten op straat in twijfel te stellen.

Het tegenargument wat dan altijd wordt gebruikt is dat wanneer je tegen meerdere tegenstanders tegenover je hebt, geen enkele vechtsport je uit de brand zal helpen.

De situaties waarin je sowieso al kansloos bent zijn niet zo nuttig in deze discussie.

1 tegen 1 wint een iemand die het grondvechter beheerst het 9 van de 10 keer van iemand die daar geen kaas van heeft gegeten. De meeste mensen die de vechtsport een beetje volgen en niet tegen alle logica in hun eigen sT willen verdedigen, zijn het daar wel over eens.

Dat argument wordt echt altijd gebruikt om de effectiviteit van grondvechten op straat in twijfel te stellen.

Het tegenargument wat dan altijd wordt gebruikt is dat wanneer je tegen meerdere tegenstanders tegenover je hebt, geen enkele vechtsport je uit de brand zal helpen.

De situaties waarin je sowieso al kansloos bent zijn niet zo nuttig in deze discussie.
.

Dat ligt natuurlijk ook aan de tegenstanders. Bijv. een beer van 100 kg kan best 10 ecto's aan.

Dat ligt natuurlijk ook aan de tegenstanders. Bijv. een beer van 100 kg kan best 10 ecto's aan.

Ja en 10 kleuters ook..

Trouwens twee ecto's die kunnen vechten zijn meer dan genoeg tegen een 'beer' van 100 kilo zonder ervaring.

Maar is niet relevant!

Vaak is het in de realiteit ook zo (mocht het een aannemelijk groepje zijn) er 1 snel en goed word aangepakt dat de rest zich nog gaat bedenken...mochten ze er nog niet vandoor zijn.

Tegen meerdere tegenstanders is het mogenlijk om te winnen :yes:

Bijv met de vechtsport ninjutsu gebruik je ook afleidings elementen zoals zand, kaarten, stof etc. ergens naartoe gooien. En dan toeslaan.
Je gebruikt ook de kracht van de tegenstander om te winnen. Hij slaat je maakt een beweging zodat hij in een lastigge positie terrecht komt.
Of gebruik de tegenstander als "schild".

Maar de kans dat je wint tegen meerdere personen blijft natuurlijk altijd behoorlijk klein...

Bijv met de vechtsport ninjutsu gebruik je ook afleidings elementen zoals zand, kaarten, stof etc. ergens naartoe gooien. En dan toeslaan.
Je gebruikt ook de kracht van de tegenstander om te winnen. Hij slaat je maakt een beweging zodat hij in een lastigge positie terrecht komt.

Maar de kans dat je wint tegen meerdere personen blijft natuurlijk altijd behoorlijk klein...

Jij hebt altijd zand en kaarten standaard in je broekszak zitten?Nice:D

NJS is de ****ing grootste joke in de huidige vechtwereld :D

en waar baseer je dat op ? ja als je zo iets uberdom zegt dan moet er ook een grondige reden achter zitten niet ?

Omdat ik de grond met ze aanveeg, en ze als uitvlucht gebruiken dat ze of hun t3h de3dly moves niet mogen gebruiken of voor hun vechtsT sparren onnodig is. Vrijwel elke gym in de benelux doet niks anders dan wat katatjes lopen, en ms een kwartiertje per 2 weken iets doen dat op sparren gelijkt. Grappig als ze zoiets in een echt gevecht willen gebruiken.

NJS is een gehypte sT die zelden nog iets van de "legendarische ninja's" overheeft. Dan moet je al bij de echte oorsprong gaan trainen wil je nog iets leren. Mooi voor cultuur en met wat wapens kennis te maken en te zwaaien, maar voor de rest...

Terug
Naar boven