MuscleMeat

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

ligt eraan wat je wilt gaan doen he, zelf goed klappe geven zou ik kickboxe meer verdedigend krav maga. maatje van mij doet dit, wil dit graag ook doen maar dan heb je wel een bewijs van goed gedrag nodig :D haha

om krav maga te doen heb je bewijs goed gedrag nodig???

ik zat er eerlijk gezegt aan te denken om het erbij te gaan doen maar denk niet dat ik nu kans maak...ach we zien wel of ie moeilijk gaat doen....

Krav maga?
aangeleerd aan fbi, franse politie en nog andere .. (oorspronkelijke israelische politie eigenlijk). Voordeel van deze gevechtsport is, dat het alle realistische aanvallen enzovoort behandelt.
Wat je moet doen wanneer je in de rug wordt aangevalle, geklemd, met geweer wordt bedreigd, etc etc ...
In mijn ogen : Zeer efficient, maar ik heb toch liever karate omdat daar veel meer traditie schuilt in mijn ogen.
mja, ik verkies toch efficientie boven traditie.. Wat ben je trouwens met traditie op straat? Mss volgende zijn ook handig.

Atemi jitsu (sT in de jiu jitsu)
+Ge traint naar de realiteit toe. Dwz, ge leert tegen aanvallers me messen, stokken van elke vorm, pistolen u verdedigen, alsook tegen meerdere aanvallers tegelijkertijd. (Ook voor vrouwen!)
+Zwaar in de zin dat ge een goeie conditie krijgt.
+Goed voor zelfvertrouwen
+Ge wordt lenig/soepel
+Geen kata (sommige mensen haten dit, wat te begrijpen is)
+Ge wordt extreem snel
+Goeie uitlaatklep voor frustraties en dergelijke. Tijdens het sparren moogt ge bij wijze van spreken zo hard doorgaan als ge wilt.
+Gedeelte sparren, gedeelte techniek
+Combinatie judo, karate, jiu jitsu, 5 elements, close combat, boks, and many more.

-Gevaar voor kwetsures. We leren alles wat in een lichaam gebroken kan worden breken, crue gesteld. Op training gebeurt dit gecontroleerd maar er kan altijd wel iets gebeuren.
-Zwaar in de zin dat het soms doorbijten is. Soms door de pijn, soms door een conditietraining
-Geen kata (sommige mensen doen niets liever als kata)

Ervaring NSA.Rhinox: 1j 3m and counting
-vorig jaar begonnen, kben er volgende week 20. ik ben niet kaal en ik heb gene pitbull (wel ne golden retriever )

Bij atemi jitsu is het de bedoeling dat ge uw tegenstander(s) zo snel mogelijk gaat uitschakelen, eventueel met zo weinig mogelijk kracht en met een maximum aan resultaat. Deze sport is handig voor vrouwen, agenten, militairen,.. voor iedereen die de noodzaak heeft om zich regelmatig op straat te verdedigen. Natuurlijk kan ook iemand die gewoon freefight wil doen ook atemi jitsu doen e.

Judo
+Goeie basis voor andere gevechtsporten
+Ge krijgt serieus discipline, respect en al
+Ge leert u beheersen
+Lichte gevechtsport (niet extreem belastend)
+Weinig lenigheid/soepelheid nodig
+Gedeelte sparren, kata en techniek

-Quasi onbruikbaar op straat wegens geen slagen, stampen,..

Kyukushin karate
+Goed voor conditie
+Gebruikbaar op straat
+Je wordt er heel lenig van
+Spierontwikkeling
+Competitie
+Full contact (niet zoals shotokan)
+Techniek/sparren/kata
-Veel training
-Kwetsures

kijk het is ook wel op uitschakelen gericht maar zo word er in nijmegen in ieder geval niet naar getraind. beter kickboxen blijft gewoon de basis

wat ik enkele dagen geleden in een close combat/jkd-training heb gehoord is dat op basis van effectiviteit en gevaarlijkheid op 2 de Franse geheime dienst stond en op 3, raar genoeg, de Belgische. Op 1 weet ik niet meer, maar het was niet Rusland of de VS.

Als je goed kan worstelen en je weegt 100kg+- kan je bijna iedereen kapotmaken op straat.

Kijk bv naar fedor, natuurlijk kan hij ook goed boksen etc.Maar door zijn worstel(sambo) technieken te gebruiken wint hij bijna al zijn gevechten.

tip: NOOIT absolute wereldtop met een gewone amateur vergelijken. Die kerels hebben een genetica waar wij nog niet in de buurt van komen.

En fedor zijn genetisch voordeel is zijn relatief korte armen tov zijn lichaam. Hij kan van dicht bij het lichaam vreselijk harde slagen geven terwijl de anderen uit de open klasse hun armen niet tot volle extensie kunnen brengen en krachtverlies lijden.

bijna alle aziatische vechtsporten zijn gericht op uitschakelen....zelfs tai chi!!! alleen je moet het zelf effectief maken....bij ons hapkido MOET alles breken...als je schopt MOET die kop ERAF...niet dat softe hankido gedoe wat ze ook geven..nee uitschakelen dat is jin jung kwan hapkido.... alles zit er in, tegen wapens, messen, stokken, schoppen, verwurgen , vastpakken van allerlei verschillende kanten... wij leren trappen die deed ik laast toen ik ging thai boksen bij een vriend vanmij nou die jongen ging gelijk zitten...

[link niet meer beschikbaar]

tip: NOOIT absolute wereldtop met een gewone amateur vergelijken. Die kerels hebben een genetica waar wij nog niet in de buurt van komen.

En fedor zijn genetisch voordeel is zijn relatief korte armen tov zijn lichaam. Hij kan van dicht bij het lichaam vreselijk harde slagen geven terwijl de anderen uit de open klasse hun armen niet tot volle extensie kunnen brengen en krachtverlies lijden.

had ik het over zijn harde klappen?Hij kan gewoon goed worstelen daarom wint hij zijn meeste gevechten met submissions.En volgens mij niet omdat zijn klappen extreem hard zijn, wat ik overigens niet zal ontkennen.

krav maga is ook veel show hoor...

beste voor op straat

wie het snelste op de andere zijn b**kes klopt wint

Terug
Naar boven