Fitness Seller

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Gebruik nu niet van die moeilijke woorden B! :D

OT:
Denk, dat elke vecht-/ verdedigingssport effectief genoeg is om een aanval af te weren. De mate van agressie van aanvaller en verdediger zullen bepalen of het aangeleerde effectief is.
In principe behoef je niet eens heel veel kennis (praktijkervaring) te hebben om een aanval af te wenden. De meeste mensen, die een aanval uitvoeren zijn namelijk ook niet echt kundig. Een bepaalde zelfverzekerdheid in je actie om hem/haar af te weren, doet de meeste al stoppen.
Voor degenen, die wat "professioneler" te werk gaan wordt het moeilijk, want ik ga er dan vanuit, dat ze zich ook daadwerkelijk voorbereiden op een aanval. Dan kun je nog zoveel trucjes kennen, maar zul je 9 van de 10 keer het onderspit delven.
In principe is het beoefenen van een vecht-/verdedigingssport er ook op gericht om je zelfverzekerdheid toe te laten namen in situaties, die je normaal gesproken niet meester zou zijn

zeer correcte opmerkingen.
Ook kan je stellen dat een state of mind heel belangrijk is. Ik ken een Belgische kampioen kickboxen maar als hij op straat ruzie krijgt wordt hij werkelijk doodsbenauwd. Heeft me daaromtrent raad gevraagd maar ik zei hem dat hijmeer zelfvertrowen moet kweken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ben opgegroeid in een volksbuur en een concentratie school waar het iedere dag een ware veldslag was. (het vreemde er aan was wel dat we elkaar zowat doodsloegen maar de volgende dag weer smen voetbalden, en de dag daarna weer op de vuist gingen. in een gevecht is het dus een mate van "razernij ' of "woede" (in mijn geval) die je kan helpen overleven. Als ik aangevallen word en het is menens dan , wordt ik letterlijk iemand anders; ik kan het moeilijk omschrijven (vroeger naar de psychiater geweest om anger management aan te leren en dat heeft geholpen) maar als het moet dan komt het terug en dan kan ik ongelooflijk incasseren.

met een goeiekopstoot kom je al een heel eind, knappe jongen die na een rake kopstoot van 100kg nog rechtovereind staat.

Inderdaad, je griijpt de kledij vast op die plek waar normaal het hoogste knoopsgat van een hemd zit. Trek de kerel zo hard mogelijk naar je toe, en buk je hoofd een beetje, zodat je kruin in het aangezicht van de tegenstander beland. NIEMAND BLIJFT RECHT STAAN! JE KAN DIT ONMIDDELLIJK OPVOLGEN MET EEN KNIESTOOT.

natuurlijk doe je dit niet omdat iemand je een kl***zak noemt he. maar als het echt om overleven gaat. een situatie waar de meesten nooit in zullen belanden.

En als je zelf maar 1.60 bent en je opponent 2.00. Word lastig. Een flying kopstoot?

En als je zelf maar 1.60 bent en je opponent 2.00. Word lastig. Een flying kopstoot?

vaak onstaan gevaarlijke gevechen omdat 1 van beide partijen zich bedreigd voelt (bijv als je binnenstapt in een cafe en je bent maar 1m60 , dan zal je weinig last hebben van de vechtjassen. zie je er echter net iets minder sterk uit dan hen, dan krijg je problemen).
Dus iemand van 1m60 zal zelden ruzie krijgen met iemand van 2 meter.
Toch heb ik eens een kleine turk gezien (150 cm) die een kerel van een 190 cm een rammeling van zijn leven gaf.)
als je echt veel kleiner bent en je bent in levensgevaar klop je op de strot of breek je de neus met de onderkant van je vuist ( zoals je bijv op tafel klopt als je kwaadbent of de muur als de buren teveel lawaai maken.)

Nog steeds, als iemand met een mes mij bedreigt, dan zal ik never nooit uithalen

Wie geeft zich er nou niet over als er een mes of pistool op je gezet wordt?
Ik zeg dan neem wat je wilt maar laat me met rust

ik doe zelf al sinds mijn 12e aan Muay Thai en heb ook een tijdje krav maga gedaan. krav maga vind ik echt niets. ben er ook snel mee gestopt omdat ik het echt nep vind, heb vaak gevechten gezien op straat maar never nooit dat je daar met krav maga iets zou kunnen uithalen.
Muay Thai daarentegen is heel effectief als vechtsport op straat.

zat net dat furious angels filmpje te kijken, heftige shit al lijken me dit wel highlights, maar zijn er wel eens mensen in een rolstoel beland door dat soort bodyslam technieken, trappen op het hoofd wanneer men ligt vraag ik me af.

Wie geeft zich er nou niet over als er een mes of pistool op je gezet wordt?
Ik zeg dan neem wat je wilt maar laat me met rust

Een jaartje of 2 geleden ofzo, na het stappen in Rotterdam liep ik met m'n maat terug naar het CS. Halverwege werden we bijna aangereden door een of andere honda civic. M'n maat (forse gozer, kilo of 100kg, veel shit meegemaakt in Bagdad) schopte tegen de auto aan waarop de auto stopt. Er stappen 3 marokanen uit, leeftijd rond de 20 schat ik. 2 lopen er op ons af en beginnen te schelden. Ik probeer het nog een beetje te sussen maar had weinig effect merkte ik al na m'n eerste zin. De derde, de bestuurder, staat er met een redelijk groot mes achter een beetje dreigend te staan.

Ik zeg tegen m'n maat, doe rustig aan (hij is nogal een driftkikker en houd wel van een rospartijtje) die derde gast heeft een mes. Hij luistert niet en begint aanstalte te maken om in te hakken op de 2 toenaderende marokanen. Hij schopt er eentje met een doodschop tegen de grond (hij weegt ruim 100 kilo, ze waren alledrie ectos. Ik ook overigens destijds) en mist met zijn rechtervuist de 2e die daarop in paniek naar achteren vloog. Na een moment van elkaar aankijken stapt de derde met het mes in z'n auto en strompelen ze met z'n drieen terug.

Natuurlijk liep het dit keer goed af, en ik voelde me enigszins een lafaard maar ik blijf erbij dat als die derde was gaan flippen dat het dan anders had kunnen aflopen waar m'n maat achteraf gezien wel mee eens was.

Ik voelde me dus redelijk laf maar ik blijf erbij, de volgende keer zal ik weer niet gaan vechten met gasten die een mes trekken, het is mij het niet waard m'n leven op het spel te gooien met de held uit te hangen.

Een jaartje of 2 geleden ofzo, na het stappen in Rotterdam liep ik met m'n maat terug naar het CS. Halverwege werden we bijna aangereden door een of andere honda civic. M'n maat (forse gozer, kilo of 100kg, veel shit meegemaakt in Bagdad) schopte tegen de auto aan waarop de auto stopt. Er stappen 3 marokanen uit, leeftijd rond de 20 schat ik. 2 lopen er op ons af en beginnen te schelden. Ik probeer het nog een beetje te sussen maar had weinig effect merkte ik al na m'n eerste zin. De derde, de bestuurder, staat er met een redelijk groot mes achter een beetje dreigend te staan.

Ik zeg tegen m'n maat, doe rustig aan (hij is nogal een driftkikker en houd wel van een rospartijtje) die derde gast heeft een mes. Hij luistert niet en begint aanstalte te maken om in te hakken op de 2 toenaderende marokanen. Hij schopt er eentje met een doodschop tegen de grond (hij weegt ruim 100 kilo, ze waren alledrie ectos. Ik ook overigens destijds) en mist met zijn rechtervuist de 2e die daarop in paniek naar achteren vloog. Na een moment van elkaar aankijken stapt de derde met het mes in z'n auto en strompelen ze met z'n drieen terug.

Natuurlijk liep het dit keer goed af, en ik voelde me enigszins een lafaard maar ik blijf erbij dat als die derde was gaan flippen dat het dan anders had kunnen aflopen waar m'n maat achteraf gezien wel mee eens was.

Ik voelde me dus redelijk laf maar ik blijf erbij, de volgende keer zal ik weer niet gaan vechten met gasten die een mes trekken, het is mij het niet waard m'n leven op het spel te gooien met de held uit te hangen.

Prachtig voorbeeld idd
Mensen met een mes moet je niet mee focken, je weet nooit hoe geflipt die persoon kan raken, en je leven is zo voorbij bij een steekpartij
Zeer onprettige manier om te gaan, liever een lafaard voor een keer dan een dood onder de zoden voor niks

De meesten hebben een mes op zak om dreigend over te komen, maar zullen em niet echt gebruiken. Tuurlijk zitten er ook psycho's bij die dat wel doen.

Wat zou je doen als je bijvoorbeeld 3 personen tegenkomt en 1 ervan heeft een mes en de andere 2 beginnen als eerst te meppen. Laat je je dan in elkaar hoeken?

Nou, de cijfers spreken je helaas tegen scaleo
Vaak wordt ie gebruikt als schrikreactie, en sommigen worden zo kwaad bij een gevecht dat ze door de woede hem ook werkelijk gebruiken zonder na te denken over de gevolgen

Nou, de cijfers spreken je helaas tegen scaleo
Vaak wordt ie gebruikt als schrikreactie, en sommigen worden zo kwaad bij een gevecht dat ze door de woede hem ook werkelijk gebruiken zonder na te denken over de gevolgen

Geen idee. Maar vechtpartijen waarbij een mes getrokken word maar niet word gebruikt worden ook niet vermeld in die cijfers neem ik aan.

ik ben gezegend met een goede sprint.

3 tegen 1 ga ik zowiezo niet halen.. dan maar lopen.
ik weet weinig van vechtsporten (blauwe maandag kickboxen en wat jaartjes judo, thats it)

feit blijft gewoon, voorkomen is beter dan...

Ik heb ook alleen wat jaartjes Judo gedaan, verder nog nooit echt gevochten of klappen gehad. Hoop dat vol te kunnen houden.

ik doe zelf al sinds mijn 12e aan Muay Thai en heb ook een tijdje krav maga gedaan. krav maga vind ik echt niets. ben er ook snel mee gestopt omdat ik het echt nep vind, heb vaak gevechten gezien op straat maar never nooit dat je daar met krav maga iets zou kunnen uithalen.
Muay Thai daarentegen is heel effectief als vechtsport op straat.

Ik geloof ook niet in Krav Maga. Het is naar mijn mening niet meer dan een marketingproduct. Het is een vechtsport voor mensen die niet sterk zijn, om een instructeurcursus te volgen betaal je 2.200 euro voor 180 uren. Het logo en de naam zijn beschermd dus je kan enkel lesgeven als je zo'n een cursus betaalt.

Ik geloof ook niet in Krav Maga. Het is naar mijn mening niet meer dan een marketingproduct. Het is een vechtsport voor mensen die niet sterk zijn, om een instructeurcursus te volgen betaal je 2.200 euro voor 180 uren. Het logo en de naam zijn beschermd dus je kan enkel lesgeven als je zo'n een cursus betaalt.

nou als het fake is dan beklaag ik de israelische soldaten als ze ooit echt moeten vevchtenipv met hun machinegeweer mensen neer te maaien. Ik heb er al mijn vel kunen door redden.

nou als het fake is dan beklaag ik de israelische soldaten als ze ooit echt moeten vevchtenipv met hun machinegeweer mensen neer te maaien. Ik heb er al mijn vel kunen door redden.

Als bijna iedereen met een beetje ervaring kravmaga instructeur kan worden dan kan het toch niet anders dat de oorsronkelijke vechtkunst verloren gaat.

Het effectiefste blijft in mijn ogen MMA. Een combinatie van technieken uit allerlei verschillende vechtsporten die werken. Iedereen denkt daarbij altijd maar aan slaan en stompen, maar er komt heel wat meer bij kijken dan je denkt

Voor verdediging tegen mes en stok lijkt eskrima het effectiefst.

1 vs 1 freefight of mma, hands down

groep vs groep, muay thai(zit ook in freefight), naar de grond gaan tegen meerdere tegenstanders is erg dom.

1 vs groep, 100 meter sprint

vs mes, gun 100 meter sprint

Het krav maga dat aan burgers gegeven wordt is een gedowngrade versie van het echte vechtsysteem, en wordt hier in België en Nederland vrij matig gegeven. De leugens die er dan bij verkocht worden zijn typisch aan een "hype-vechtsport", dat je na 6 maand een krav maga expert bent en in de straat iedereen een beetje gaat lope ownen...

Als ik echt eerlijk mag is de burgerversie een beetje te vergelijken met een vorm van agressieve tae-bo. Op straat is natuurlijk zelfvertrouwen en agressie van groot belang, en verklaard tevens zowat hun succes.

MAAR...

Tegen een goed getrainde vechter in een nuttige en volledige vechtsport hebben ze geen schijn van kans. Gelukkig vind je er zo niet veel :D

Terug
Naar boven