AndroidHealthClinic

Wat is er mis met machines?

IMO zijn machines vooral goed ter isolatie en veiligheid. Als je geen buddy hebt kan het best gevaarlijk zijn om te benchpressen op je max. gewicht.

Daarnaast kan je met een machine een bepaald spiergroep extra goed aanpakken omdat je juist daarop wil focussen. Met losse gewichten pak je namelijk andere spiergroepen ook mee, waardoor je minder energie/kracht overhoudt. Daarom doe ik persoonlijk wel eens bankdrukken op een machine(eentje waar je wel moet liggen om de oefening uit te voeren).

Volkan: bench pressen tot max gewicht doe je uit andere overwegingen dan "voor de pomp brah, zwaar mijn chesticles trainen".

Btw celestial, waar train je ?

Onzin.

Variatie is belangrijker voor hypertrophy dan alleen losse gewichten.

Niks mis met machines.

okay maar ook dit ben ik voor geen meter met je eens, ik doe bijna alleen maar compounds, heb bijv. een redelijke bench (1x 132.5, 12x100) maar nog steeds geen chest, omdat ik door de compound bench bijna alleen delts en triceps pak, nu maakt mij dit niet uit voor kracht maar voor een completer en beter fysiek had ik beter flyes erbij gedaan bijv...

waarschijnlijk is je vorm met benchen matig/slecht.

Ik heb me net ingeschreven in een gym nadat ik hier alle mogelijke stickies en andere info over bodybuilding heb gelezen. Ik was aanvankelijk van plan om Rippetoe te volgen dus met squat, BP en DL. Maar onze gym heeft redelijk slechte krachttraining gedeelte ( geen squatrek enzo) dus ik zou alleen bp en dl kunnen doen.

Maar ze hebben een andere gedeelte vol met trainingmachines van technogym. Waar je allerlei oefeningen kan doen zoals leg press, leg extension, chest press, shoulder press, chest fly's,...

Dat zijn toch allemaal goede oefeningen, maar waarom wordt er beweerd dat ze zoveel slechter zijn dan diezelfde oefeningen met losse dumbbells?

dat lijkt op mijn gym, basic-fit in oss??

Klinkt ook als mijn gym, Basic Fit in soest.. Daar heb je alleen maar technogym en geen squatrak e.d.. Vriend van me die er werkt heeft toen eens laten vragen of er geen squatrek kon komen, maar dit mocht niet omdat ze niet wilden dat er veel mensen kracht kwamen trainen. Zo bleef het ook een uitnodigende gym voor mensen die bv wilden afvallen..

• Topic Starter Topic Starter
Nee, is een health city. De reden dat ik die gym heb gekozen is omdat het de goedkoopste was in mijn buurt ( fikse studentenkorting).

Ja. Als alleen je schouders en triceps groeien bij je bench en je bencht 132,5 (Wat een nummer ook xD) Dan is je vorm ruk. Punt.
En buiten dat is het Naief om te zeggen dat je vorm niet slecht is, bijna niemand doet em echt helemaal goed zoals het hoort omdat het gewoon 1 van de moeilijkste goed uitvoerbare oefeningen is..

God hoe vaak ik een newbee niet heb moeten zwepen om die barbell nu eens op tepelhoogte te houden.. om moe van te worden!
En yeah, ik zelf zal em ook wel niet perfect uitvoeren... big deal! Als die borst maar groeit.

Er zijn iig 4 oefeningen die je met losse gewichten moet doen. Bench , row , deadlift en squat(+varianten) maken gewoon het belangrijkste deel uit van je training. Je hoeft van mij niet te benchen maar dan ga je simpelweg niet sterk worden op je UB.
Dus deze vier compounds als basis gebruiken en daarrond bouwen.
Ik gebruik echter ook machines. Ik vind bvb dat een fly in een machine gewoon beter is dan een losse fly omdat je doorheen de hele beweging bij een machine kracht moet uitoefenen. Bij een db fly stelt dat bovenste gedeelte geen zak voor. Zelfde geldt voor reverse fly's voor je rear delts.
Then again de massa die je pakt met dips op je triceps en pecs zal je met een machine moeilijker verkrijgen.
In feite is het ervaring opdoen en daaruit leren ...

Er zijn iig 4 oefeningen die je met losse gewichten moet doen. Bench , row , deadlift en squat(+varianten) maken gewoon het belangrijkste deel uit van je training.
Ikzelf vind de overheid press ook nog een belangrijke oefening. Maar die kan je misschien wel vervangen door incline bench.

kracht is een ander verhaal maar voor fysiek is er sowieso geen oefening waar je niet zonder kunt... bijv. rows: pull ups + powercleans + rear delt raises + deadlifts = rows zijn niet nodig voor fysiek... maar waarom zou je ze niet doen, als het zo helpt?

kracht is een ander verhaal maar voor fysiek is er sowieso geen oefening waar je niet zonder kunt... bijv. rows: pull ups + powercleans + rear delt raises + deadlifts = rows zijn niet nodig voor fysiek...

Wat de fok?!

---------- Post toegevoegd Fri 30 Sep 2011 om 15:07 ----------

okay maar ook dit ben ik voor geen meter met je eens, ik doe bijna alleen maar compounds, heb bijv. een redelijke bench (1x 132.5, 12x100) maar nog steeds geen chest, omdat ik door de compound bench bijna alleen delts en triceps pak, nu maakt mij dit niet uit voor kracht maar voor een completer en beter fysiek had ik beter flyes erbij gedaan bijv...

25% bf, je hebt zeer wsl een goeie "chest", ze zit alleen verstopt onder een hoop vet ;)

Laatst bewerkt:
ben nu al hoop kilos lichter (en bf minder) maar nog steeds geen chest hoor;) zijn ook genetics denk ik, sommigen (mn trainingsmaat) worden buff fo life door puur compounds terwijl anderen meer gerichte training nodig hebben... net als de ene strongman uber calves heeft door truckpull etc. en de ander niet

Er zijn iig 4 oefeningen die je met losse gewichten moet doen. Bench , row , deadlift en squat(+varianten) maken gewoon het belangrijkste deel uit van je training. Je hoeft van mij niet te benchen maar dan ga je simpelweg niet sterk worden op je UB.
Dus deze vier compounds als basis gebruiken en daarrond bouwen.
Ik gebruik echter ook machines. Ik vind bvb dat een fly in een machine gewoon beter is dan een losse fly omdat je doorheen de hele beweging bij een machine kracht moet uitoefenen. Bij een db fly stelt dat bovenste gedeelte geen zak voor. Zelfde geldt voor reverse fly's voor je rear delts.
Then again de massa die je pakt met dips op je triceps en pecs zal je met een machine moeilijker verkrijgen.
In feite is het ervaring opdoen en daaruit leren ...

Wat voor apparaten gebruik jij daarvoor dan? Ik prefereer liever Cable Fly's of Cable Crossovers. Heerlijke oefeningen !

ben nu al hoop kilos lichter (en bf minder) maar nog steeds geen chest hoor;) zijn ook genetics denk ik, sommigen (mn trainingsmaat) worden buff fo life door puur compounds terwijl anderen meer gerichte training nodig hebben... net als de ene strongman uber calves heeft door truckpull etc. en de ander niet

idd, genen spelen ook een rol. Je zal wel een chest hebben, mssn gewoon niet de vorm die je wenst, niets aan te doen. Ken ook gastjes die niet trainen en visueel een chest lijken te hebben zonder echte massa.

mja idd, maar ik heb bijv. overpowerde delts... maja / care, ga er wat aan doen ipv hier lopen te miepen, dom! (@ mezelf haha)

Terug
Naar boven