- Waardering
- 815
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 10%
probleem van machines is dat jezelf geen machine meer wordt.
+100
beste antwoord tot nu toe.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
probleem van machines is dat jezelf geen machine meer wordt.
okay maar ook dit ben ik voor geen meter met je eens, ik doe bijna alleen maar compounds, heb bijv. een redelijke bench (1x 132.5, 12x100) maar nog steeds geen chest, omdat ik door de compound bench bijna alleen delts en triceps pak, nu maakt mij dit niet uit voor kracht maar voor een completer en beter fysiek had ik beter flyes erbij gedaan bijv...
waarschijnlijk is je vorm met benchen matig/slecht.
Ik heb me net ingeschreven in een gym nadat ik hier alle mogelijke stickies en andere info over bodybuilding heb gelezen. Ik was aanvankelijk van plan om Rippetoe te volgen dus met squat, BP en DL. Maar onze gym heeft redelijk slechte krachttraining gedeelte ( geen squatrek enzo) dus ik zou alleen bp en dl kunnen doen.
Maar ze hebben een andere gedeelte vol met trainingmachines van technogym. Waar je allerlei oefeningen kan doen zoals leg press, leg extension, chest press, shoulder press, chest fly's,...
Dat zijn toch allemaal goede oefeningen, maar waarom wordt er beweerd dat ze zoveel slechter zijn dan diezelfde oefeningen met losse dumbbells?
neewaarschijnlijk is je vorm met benchen matig/slecht.
Ikzelf vind de overheid press ook nog een belangrijke oefening. Maar die kan je misschien wel vervangen door incline bench.Er zijn iig 4 oefeningen die je met losse gewichten moet doen. Bench , row , deadlift en squat(+varianten) maken gewoon het belangrijkste deel uit van je training.
kracht is een ander verhaal maar voor fysiek is er sowieso geen oefening waar je niet zonder kunt... bijv. rows: pull ups + powercleans + rear delt raises + deadlifts = rows zijn niet nodig voor fysiek...
okay maar ook dit ben ik voor geen meter met je eens, ik doe bijna alleen maar compounds, heb bijv. een redelijke bench (1x 132.5, 12x100) maar nog steeds geen chest, omdat ik door de compound bench bijna alleen delts en triceps pak, nu maakt mij dit niet uit voor kracht maar voor een completer en beter fysiek had ik beter flyes erbij gedaan bijv...

zijn ook genetics denk ik, sommigen (mn trainingsmaat) worden buff fo life door puur compounds terwijl anderen meer gerichte training nodig hebben... net als de ene strongman uber calves heeft door truckpull etc. en de ander nietEr zijn iig 4 oefeningen die je met losse gewichten moet doen. Bench , row , deadlift en squat(+varianten) maken gewoon het belangrijkste deel uit van je training. Je hoeft van mij niet te benchen maar dan ga je simpelweg niet sterk worden op je UB.
Dus deze vier compounds als basis gebruiken en daarrond bouwen.
Ik gebruik echter ook machines. Ik vind bvb dat een fly in een machine gewoon beter is dan een losse fly omdat je doorheen de hele beweging bij een machine kracht moet uitoefenen. Bij een db fly stelt dat bovenste gedeelte geen zak voor. Zelfde geldt voor reverse fly's voor je rear delts.
Then again de massa die je pakt met dips op je triceps en pecs zal je met een machine moeilijker verkrijgen.
In feite is het ervaring opdoen en daaruit leren ...
ben nu al hoop kilos lichter (en bf minder) maar nog steeds geen chest hoorzijn ook genetics denk ik, sommigen (mn trainingsmaat) worden buff fo life door puur compounds terwijl anderen meer gerichte training nodig hebben... net als de ene strongman uber calves heeft door truckpull etc. en de ander niet