XXL Nutrition

Wat is het ENGSTE wat je ooit hebt meegemaakt?

Vage shit man, ik heb dat eigenlijk ook heel regelmatig 's nachts wanneer ik slaap, maar niet zo heftig als jij hierboven beschrijft. Ik word dan wel eens half wakker/half slapend, en doordat ik dan droom hallucineer ik dan wel eens. Bijvoorbeeld totaal geen idee hebben waar ik ben, of echt dingen zien die er niet zijn. Wat ik me bijvoorbeeld goed herinner is dat ik eens een aapje in het duister van mijn kamer rond zag springen, en ik dacht echt van ''wtf :o''. Toen ik het licht aan deed bleek er helemaal niets te zijn, terwijl het een seconde daarvoor zo levensecht leek :D Echt vaag.

Toen ik jong (9j ofzo) was en ik echt hondsziek was, en vroeg in de ochtend voor de 10e keer ging schijten zag ik precies een kabouter op de badrand zitte :o. Erna besef je wel wtf, was ik nu aan het hallucinere :p

3 jaar geleden op vakantie naar maroc.

Laatste dag toen ik daar was ging ik met oom naar de bioscoop( cinema).
Zit vol met junks,bierfanaten en hardcore drugs gozers.

Ik zat gespannen in bioscoop naast mn oom, en elke paar minuten werd er gevochten op de bovenste verdieping. Er werd met bierflessen, rum naar elkaar gegooit.

Even later kwamen er 3 nuchtere gozers naar binnen lopen bij onze verdieping. Ze hadden een dikke fles rum bij zich. Ze gingen helemaal vooraan zitten , ruim ver van mij en mn oom.

30min later waren ze FLINK aangeschoten en op een of andere manier was hun hoofd vervormd naar een agressieve blik. Opeens stonden ze op en begonnen ze de stoelen uit elkaar te rukken en te gooien met ijzeren staven ( stoel verbinding). Ik keek niet naar ze en bleef gwn naar de film kijken ,tegelijker tijd was mijn hartslag ****ing hoog:P.

Opeens stonden ze alle 3 op (dronken) en kwamen ze richting onze kant lopen , ik hield mn adem in want als ze mij raakten dan was ik echt de lul.

anyway ze gingen onze kant op en zochten de bewaking om te vechten zeg maar.

Opeens ging het licht aan van de bioscoop en kwam er een KNETTER droge man met een stok (bewaker). Hij keek de dronken gozers aan en ze waren bang en gingen terug naar hun plekje en gedroegen zich weer normaal.

Nadat de hindoestaanse schiet film klaar was ging ik zo snel mogelijk weg.

2. andere verhaal,

Was op vakantie in voorjaarsvakantie gegaan en ging naar de cinema. Erg druk was het ook. Eenmaal film klaar onstonden er gevecht buiten tussen paar groepen.

Een gozer had kapmes (machette) of iets dergelijks bij zich en raakte een gozer volop bij zn buik.

Zn darmen ging eruit, hij raapt ze op en loop/rent naar het ziekenhuis....

Aan fantasie ontbreekt het jou in ieder geval niet ;)

Kweetnie wat het engste is wat ik ooit heb meegemaakt, maar toen ik laatst met 220 bijna achterop een auto knalde voelde ik um wel even overslaan.

het engste weet ik niet maar de effecten van 80 euro white widow in een space cake voor 5 man, dat was geen leuke avond.

Eergister toen ik terug fietste van het werk door het donker, ik dacht dat er iemand op een bankje zat die me wilde aanspreken.. er zat niemand ..

Mijn eerste creatine kuur.

sleep paralysis , zegt genoeg lijkt me

Same.

Had er gelukkig paar weken daarvoor over gelezen, dus begon na een tijdje te beseffen wat er aan de hand was.
Blijft zwaar ****ed up though.

Ik heb dit ook! Maar pas na mijn 18de. Het gebeurt niet dagelijks en ALTIJD onverwacht. Je hebt echt het gevoel dat je bevangen wordt door iets kwaads, het is toch bizar dat je gewoon niet kan praten en bewegen! Lig je net lekker in diepe slaap en dat wordt je weer gewekt... :mad:

Tot voor kort wist ik niet dat er best veel mensen zijn die dit ervaren. Op youtube is er veel over te zien. Wat kunnen we hier aan doen jongens? Zal ik er een topic over openen?

Ik heb dit ook! Maar pas na mijn 18de. Het gebeurt niet dagelijks en ALTIJD onverwacht. Je hebt echt het gevoel dat je bevangen wordt door iets kwaads, het is toch bizar dat je gewoon niet kan praten en bewegen! Lig je net lekker in diepe slaap en dat wordt je weer gewekt... :mad:

Tot voor kort wist ik niet dat er best veel mensen zijn die dit ervaren. Op youtube is er veel over te zien. Wat kunnen we hier aan doen jongens? Zal ik er een topic over openen?

Gaba nemen voor betere nachtrust

Ik had die mocro gelijk totall loss gemaakt. Daarna 112 bellen om een ambulance te belle. teringtuig man.

Ziekelijk dat ie niet eens een celstraf krijgt. ongeluk veroorzaken met zn dronken kop.
Ikd acht btw dat moslims niet mochten drinken?

Gaba nemen voor betere nachtrust

Ik heb geen problemen om in slaap te vallen. Wanneer ik een sleep paralysis zit heb echt het gevoel alsof er iets kwaads in mijn kamer zit en soms (als ik half slaap) voel ik dit aankomen en dan ben nog maar net op tijd om niet in een tijdelijke paralysis te raken. Vroeger had hier nooit last van... Erg frustrerend! :headbang:

Laatst bewerkt:
Ik heb geen problemen om in slaap te vallen. Wanneer ik een sleep paralysis zit heb echt het gevoel alsof er iets kwaads in mijn kamer zit en soms (als ik half slaap) voel ik dit aankomen en dan ben nog maar net op tijd om niet in een tijdelijke paralysis te raken. Vroeger had hier nooit last van... Erg frusrerend! :headbang:

Dacht dat het zou kunnen helpen omdat je met Gaba in een bepaalde slaapfase blijft

Kanker, en de chemokuren, bestraling etcetera.

Toen er een idioot onder invloed met een mes voor me stond en me wou prikken, maar nog net door iemand gekalmeerd kon worden

Toen ik in Engeland door omstandigheden (nacht, al telefonerend optrekken, stille provinciale weg) op de verkeerde weghelft reed en ik zowat frontaal tegen een tegenligger aanzat, maar nog net de struiken in kon rijden.

Toen ik een pm'tje kreeg en dit zag in mn inbox

2011 Je hebt een overtreding gemaakt in één van je post
15:33 Moderator-team

Dacht dat het zou kunnen helpen omdat je met Gaba in een bepaalde slaapfase blijft

Ok, dat zou goed kunnen maar ik neem het liever niet in. Enige wat ik slik is Totaal 30 als extra voedingssupplement. De rest haal ik uit voeding. Heb je zelf ook weleens een sleep paralysis gehad of ken je mensen in je omgeving?

Ok, dat zou goed kunnen maar ik neem het liever niet in. Enige wat ik slik is Totaal 30 als extra voedingssupplement. De rest haal ik uit voeding. Heb je zelf ook weleens een sleep paralysis gehad of ken je mensen in je omgeving?

Toen ik jonger was liep ik m wel s flink te spacen als ik koorts had en s nachts wakker werd. Niet echt een parlysis denk ik. Heb net ff de wikipedia pagina gelezen en zoals ik begrijp heeft het iets met wakker worden ofzo tijden de REM slaapfase te maken.

Als ik dit stuk met mijn engelse kennis goed begrijp (of deels) kan Gaba het verminderen

Sleep Paralysis with its complete or partial atonia, most likely is the result of hyper-parasympathic activation of the DVC. Sleep paralysis is experienced when the individual bypasses directly to REM dream sleep with its Beta-wave cortical activity. The REM sleep phenomena is associated with the inhibition of certain motor neurons; inhibition of sensory input; rapid eye movements; activation of brainstem neurons that control the movement of facial muscles; and important to the hallucinatory experiences associated with sleep paralysis, the activation of visual pathways. These events normally occur when neurons in the pons (a medullar structure) become active after a period of non-REM sleep (slow-wave, synchronized sleep).

Sleep paralysis is an evolutionarily old function to keep animals still while they are sleeping and prevent them falling off cliffs, trees or attracting predators. Certainly it must have emerged simultaneous with REM dream state to prevent motor response to dream imagery. The most obvious neurotransmitter agents to sleep paralysis would be inhibitors GABA and glycine, but it probably more complex than that. Those that become "aware" of being paralyzed descend to hypnogia/Theta without going through the normal phases that kick in the loss of consciousness, so they are conscious while paralyzed, usually with amazing visions to account for their journey. The lucid perception of sleep paralysis can give one the sensation of compression on the chest and suffocation as energy is removed from the diaphram. It is the sympathetic side of the nervous system that stimulates breathing activity and thereby raises blood oxygen.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

misschien toch appart topic ervoor maken? ^^

Toen ik jonger was liep ik m wel s flink te spacen als ik koorts had en s nachts wakker werd. Niet echt een parlysis denk ik. Heb net ff de wikipedia pagina gelezen en zoals ik begrijp heeft het iets met wakker worden ofzo tijden de REM slaapfase te maken.

Als ik dit stuk met mijn engelse kennis goed begrijp (of deels) kan Gaba het verminderen

Jij was waarschijnlijk aan het ijlen, heb ik ook weleens meegemaakt als kleine jongen. Dat was echt creepy. Ik zag allemaal spoken in het huis, dat gun je geen kind.

Gaba schijnt idd te werken tegen sleep paralysis, maar dan zou ik het dus elke dag moeten innemen want ik kan niet voorspellen wanneer ik weer in een sleep paralysis zit. Niet echt tof dus.

Het duurt bij mij nooit langer dan een minuut, ik "vecht" mij er altijd wel doorheen. Maar toch is het gewoon erg vervelend. Ik maak er wel een topic van, ik ben benieuwd hoeveel mensen het hier op DBB ook hebben gehad.

Edit: Topic bestaat al. Even doorlezen dan maar. http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/slaapverlamming-125862/

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven