Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmm, de eerste keer dat ik krankzinnig werd. Zonder twijfel. Duurde 3 maanden.

Ik heb een tijd last gehad van slaapverlamming.
Je wordt dan wakker maar je spieren zijn nog uitgeschakelt door je hersens (dat is een beveiliging dat je niet je dromen met je lichaam gaat uitvoeren)
Ik kreeg toen meestal mijn ogen met heel veel wilskracht open en je lichaam is een paar seconden later actief.
Maar erger was is het moment dat je je ogen niet openkreeg en je nog half in je droom zat waarin je allerlei rare geluiden hoorde en dingen voelde.
Het engste wat ik me kan herinneren is dat ik op mijn buik lag met mijn gezicht naar de muur en opeens half wakker werd. Ik kon mijn ogen opendoen maar mijn lichaam niet bewegen. Ik voelde een deel van mijn matras inveren alsof er iemand naast me ging zitten, daarna hoorde ik een schelle hoge gil van een oude vrouw leek het wel en ik voelde mijn lichaam constant in mijn bed gedrukt worden alsof er iemand mijn rug probeerde te reanimeren. Dit hele voorval duurde misschien maar 5 seconden maar ik krijg nog steeds rillingen nu ik dit typ.
Ik geloof absoluut niet in geesten maar ik was hier opeens heel erg benauwd voor.
Later bleek dat je hersenen je dromen zo echt maken dat je in die kleine periode van 5 tot 10 seconden dingen hoort en voelt die er niet zijn maar je hersenen laten het zo realistisch overkomen dat het lijkt alsof het echt gebeurt.
Ik heb een periode van 2 maanden gehad 5 jaar terug en sinsdien nog maar 2x meegemaakt.
wtf... maar nu je het zegt.. ik het ook wel eens gehad dat ik snachts opeens wakker werd, ogen konden open maar verder kon ik niks.
Toen wou ik schreeuwen naar me moeder maar ik kon niet praten... En bewegen ook niet.. en ff later val je weer in slaap .
Volgende ochtend word je wakker en denk je meteen aan dat moment focking vaag.![]()

alle kindjes met slaapverlamming... ga op tijd slapen
S'ochtends is er een piek in je cortisol niveau en als je dan nog slaapt omdat je de avond er voor te lang bent opgebleven heb je een verhoogde kans op nachtmerries (cortisol is immers een stresshormoon => stress + REMslaap = nachtmerrie).
En mensen die daarbovenop ook nog eens gevoelig zijn voor slaapverlamming hebben dan ook nog eens een verhoogde kans daarop.
True story!
bedankt voor de tip
heb er al een tijdje geen last meer van. Maar als je soms laat uit je werk komt en je loopt daarover te malen en je hebt daardoor ook nog stress omdat je niet kan slapen en de volgende dag er weer vroeg uit moet. Dan komt die shit! helaas is niet alles onder controle te houden. Of je moet aan de slaapmiddelen gaan.Was aan het slapen toen mijn bewustzijn merkte dat iemand mijn kamer in kwam. Ik wist zeker dat het mijn broer was, "was het ook". Ik was op een of ander manier nog steeds in diepe slaap.
Dit begrijp ik dus niet, ik ben volkomen in slaap en toch merk ik dat er iemand in mijn kamer was. Hij doorzocht mijn laatjes enal om "blijkbaar wat te zoeken" dit merkte ik ook maar nog steeds was ik aan het slapen.
Ik vond het irritant en wilde zeggen "wat zoek je!" dit herhaalde ik drie keer, maar er kwam niks uit mijn mond. Maar naar mijn gevoel heb ik het toch gezegd
Heb net gevraagd wat me broer vanochtend in mijn kamer zocht. Hij zocht een slotje. Ik vroeg aan hem of hij hoorde dat ik vroeg wat hij zocht, hij zei "nee".
Best wel raar.

niet het engste irl, maar wel 1 van de engste video's die ik op het net ben tegengekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=9nfu_-sriHs
niet het engste irl, maar wel 1 van de engste video's die ik op het net ben tegengekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=9nfu_-sriHs