MuscleMeat

Wat is het nut vd ark?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ark_van_Noach

Volgens de Bijbel was de Ark van Noach 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog. Uitgaande van een el van 45 cm is dat 135 bij 22 bij 13 meter. De maatverhoudingen van de ark volgens Genesis zijn opmerkelijk modern: 30:5:3. Dit is een zeer stabiele vorm voor een schip en mammoettankers hebben ook deze verhoudingen. Om van de ruwweg een miljoen officieel geregistreerde diersoorten waaronder (dit zijn natuurlijk afgeronde cijfers) 4.000 zoogdieren, evenveel amfibieën, ruim 6.000 reptielen, een kleine 10.000 vogels, 50.000 weekdieren of mollusken en meer dan 750.000 insecten twee of veertien exemplaren in een schip te huisvesten en deze tien miljoen dieren meer dan een jaar te voeden lijkt het door Wyatt gevonden schip desondanks aan de kleine kant. Volgens sommige creationisten echter zijn de huidige diersoorten voortgekomen uit zgn baramins die overeenkomen met de huidige families en geslachten in het dierenrijk. Deze zijn er veel minder dan soorten en dan zouden er wellicht enige duizenden plaatsen in de ark benodigd zijn geweest. Zie ook degeneratie.
;)

degeneratie aan je brein als je die laatste paar zinnen voor waarheid neemt :roflol:

Waar zou god me mee kunnen helpen dan? :roflol:

Zij is nog niet eens in staat om als eeuwig bestaand, almachtig en alwetend figuur in een paar duizend jaar een goed samenhangend verhaal te schrijven.

Ik denk gewoon dat ik niet gewend ben aan het vragen om hulp bij verstandelijk gehandicapte, psychopatische figuren, voor zaken waar een fatsoenlijk cognitief niveau voor nodig is. Daarnaast weet ik de psychogeriatrische afdeling wel te vinden, dus als ik advies op het niveau van god nodig heb, klop ik daar wel aan en ondervraag een dement mensje. Ik kan natuurlijk ook naar een evangelische bijeenkomst gaan en wachten tot dat er iemand in tongen begint te brabbelen. Gamihamalaa kamiekoemiesjalaka nafetalaja bla bla bla.

Er van uitgaande dat zij zou bestaan. Hetgeen niet het geval is natuurlijk.

God is een lekker wijf!?:eek::hedbang:

Overigens deze discussie leidt nergens toe, van beide kanten niet...

aangezien God de dieren gemaakt had, wat is het nut van een ark dan, aangezien Hij ze nog es kan maken?

Ik kan maar een aantal redenen bedenken:

- hij is gewoon lui
- hij wilde de kans niet mislopen zo'n grote massamoord te plegen
- hij is niet al te snugger

Kijk het is simpel: god heeft gewoon de oerknal in gang gezet (hij had nog wat vuurwerk liggen op zolder) en vanaf dan is het zo'n beetje allemaal vanzelf gegaan, wat later heeft hij zijn zoontje wel nog even gestuurd om één en ander duidelijk te maken maar meer ook niet. Je moet het dus allemaal niet zo ver zoeken ;)

Kijk het is simpel: god heeft gewoon de oerknal in gang gezet (hij had nog wat vuurwerk liggen op zolder) en vanaf dan is het zo'n beetje allemaal vanzelf gegaan, wat later heeft hij zijn zoontje wel nog even gestuurd om één en ander duidelijk te maken maar meer ook niet. Je moet het dus allemaal niet zo ver zoeken ;)

waarom krijg ik steeds minder zin om nog op dit soort antwoorden te replyen?
;)

Jezus was één van de vele honderden zogenaamde messiasen uit die tijd die al 2000 jaar lang wordt aanboden dankzij uitmuntende propaganda.
Jezus had gewoon het geluk enkele gelukstreffers (zogenaamde mirakels bij lichtgelovige, ongeschoolde mensen enzo) te hebben en uiteindelijk als een ware messias afgeschilderd te worden.

Dus dat van dat zoontje kan je ook al schrappen.

Nou maar hopen dat die deeltjesversneller snel resultaat oplevert zodat we weer wat kunnen weerleggen over de oerknal "van God". :cool:

:haha:

1 Petrus 4, vers 4..........het staat duidelijk in de bijbel vermeld dus niks nieuws onder de zon!

" Zij vinden het vreemd dat u niet langer meedoet aan hun liederlijke uitspattingen en ze spreken daarom kwaad over u."
;)

wat is het nut eigenlijk van ONgelovigen?

niets..........weinig toegevoegde waarde, alleen veel geblaat.........
;)

...beperking bevolkingsgroei omdat ze mét condoom mogen nken, wetenschap (anders was de aarde nu nog steeds plat), behoud van bossen omdat er minder Bijbels e.d. gedrukt hoeven te worden, er hoeven geen toiletten gebouwd te worden omdat zij wél gewoon met hun gezicht naar Mekka mogen schijten, en nog veel meer.

Betekent natuurlijk niet dat ik ongelovig ben:D

...beperking bevolkingsgroei omdat ze mét condoom mogen nken, wetenschap (anders was de aarde nu nog steeds plat), behoud van bossen omdat er minder Bijbels e.d. gedrukt hoeven te worden, er hoeven geen toiletten gebouwd te worden omdat zij wél gewoon met hun gezicht naar Mekka mogen schijten, en nog veel meer.

Betekent natuurlijk niet dat ik ongelovig ben:D
ik ben geen katholiek dus ik heb geen boodschap aan wat de paus heeft te zeggen.

betekent dus dat ik ook met condoom kan/mag nken, wetenschap aanneem onder voorbehoud (:o).

behoud van bossen is natuurlijk je reinste onzin, kijk eens hoeveel papier erom gaat in een gemiddeld kantoor.

ik schijt waar ik wil.
;)

ik ben geen katholiek dus ik heb geen boodschap aan wat de paus heeft te zeggen.

betekent dus dat ik ook met condoom kan/mag nken, wetenschap aanneem onder voorbehoud (:o).

behoud van bossen is natuurlijk je reinste onzin, kijk eens hoeveel papier erom gaat in een gemiddeld kantoor.

ik schijt waar ik wil.
;)

:rolleyes:

@ Klusmier: wat als men met die deeltjesversneller kan bewijzen dat het universum zoals wij het kennen ontstaan is door een oerknal, dan valt dat geloof van jou in duigen toch?:D

@ Klusmier: wat als men met die deeltjesversneller kan bewijzen dat het universum zoals wij het kennen ontstaan is door een oerknal, dan valt dat geloof van jou in duigen toch?:D

niet helemaal, dan pas ik mijn geloof aan door te zeggen dat God daarvoor verantwoordelijk is geweest.
:p:D

ja ik weet het, het klinkt simpel........maar heb geen zin om iets zinnigs te bedenken.
;)

niet helemaal, dan pas ik mijn geloof aan door te zeggen dat God daarvoor verantwoordelijk is geweest.
:p:D

ja ik weet het, het klinkt simpel........maar heb geen zin om iets zinnigs te bedenken.
;)

kijk dit is nu echt zalig aan jullie gelovigen, nooit om een antwoord verlegen en zelf niet als ze met de rug tegen de muur staan :D:p

1 Petrus 4, vers 4..........het staat duidelijk in de bijbel vermeld dus niks nieuws onder de zon!

" Zij vinden het vreemd dat u niet langer meedoet aan hun liederlijke uitspattingen en ze spreken daarom kwaad over u."
;)

het zou zomaar geschreven kunnen zijn door iemand die last heeft van psychoses

Terug
Naar boven