AndroidHealthClinic

Wat is jouw film top 3 ?

1. Apocalypse Now (oorlog is gruwelijk) :(
2. Harold & Kumar Go to White Castle (echt lachen) :D
3. Pulp Fiction (Jules zijn redemption-speech) :cool:

Is niet echt mijn top3 maar zijn van verschillende genres en gewoon goed.

Ben Hur is toch ook wel cultuur

mijn top 3 (2x)

ICHI THE KILLER
CRADLE OF FEAR
FACES OF DEATH
:devil:
DAY OF THE DEATH
THE EXORCIST
BAD TASTE :barf:

Luukie23 zei:
Amores Perros is ook super. Wat vond je van 21 grams?

In 21 grams vond ik Benicio del Toro meesterlijk, Naomi Watts en Sean Penn gewoon behoorlijk. Oerdegelijk werk, maar qua verhaallijn, karakterschetsen, acteerprestaties (behalve dan die van del Toro) wel lang niet het niveau van Amores perros imo.

Ik vond kill bill ook wel leuk
Maar het was niet echt een meesterwerk ofzo
Eerder gewoontjes???
Leuk maar niet boeiend

guardian zei:
In 21 grams vond ik Benicio del Toro meesterlijk, Naomi Watts en Sean Penn gewoon behoorlijk. Oerdegelijk werk, maar qua verhaallijn, karakterschetsen, acteerprestaties (behalve dan die van del Toro) wel lang niet het niveau van Amores perros imo.

goede films, maar beide vallen gewoon niet te vergelijken.
amores perros ligt meer in het straatje van cidade de deus IMO.

Blackadder zei:

Dingen als verhaallijn(montage, plotwendingen), acteerprestatie's en karakterschetsen(psychologische onderbouwing) kan je normaal gesproken altijd wel naast elkaar beoordelen. Hoe completer deze eigenschappen, hoe geloofwaardiger het wordt, waardoor het makkelijker wordt om je als kijker in te leven in de personages. Aangezien hij ze alletwee gezien heeft nam ik 21gramms maar om meet te vergelijken.

Cicade de Deus en Amores perros hebben idd wel wat gemeen, aangezien Amores perro's zich ook deels afspeelt in buitenwijken met marginale personage's. Cicade de deus is dan wel een pak harder en meer sociologisch benaderd ipv psychologisch. De verteller was immers journalist.

NoPainNoGame zei:
mijn top 3 (2x)

ICHI THE KILLER
CRADLE OF FEAR
FACES OF DEATH
:devil:
DAY OF THE DEATH
THE EXORCIST
BAD TASTE :barf:

Kijk eens een keer Salo, Cannibal Holocaust, Irriversible, Guinea Pig 2: flower of flesh and blood. Zal jij wel goede films vinden denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Rob G zei:
Whaha precies bro! Enige gelijkenis is dat er allebei dope in voor komt.

Dat is niet waar. De opbouw van de films is het zelfde en werken allebei naar het zelfde punt toe. Alleen de personages verschillen van karakter en ze eindigen anders.

juist munich gezien, very nice qua productie, acteerwerk, muziek en vooral 2 thumbsup voor het verhaal

Scarface
Any given sunday
The fast and the furious

Komt toch door het gebrekkige aanbod van films. Op de televisie is 95% van de films afkomstig uit de VS, alhoewel ze natuurlijk het meest produceren komen er enorm veel goede films uit Europa, Azie en rest van de wereld. De gemiddelde filmkijker zal deze films nooit te zien krijgen.
In bioscopen niet anders, filmhuizen zijn er wel, maar enkel in grote steden. Ook daar is het aanbod beperkt. Wat ik graag zou zien is 24uurs bioscopen die een maand lang non-stop Hitchcock uitzenden, maand erop non-stop Kurosawa, etc :D

Filmmuseum heeft dan af en toe nog wel aardige films, maarja enkel in Amsterdam... :rolleyes:

klusmier zei:
ik vond het 2e deel mooier! ( 2fast2furious):D

Mans zei:

Ik vond het allebei toppertjes maar ik kon er maar 1 kiezen omdat ik anders geen top 3 meer heb :p In 2 zit die mega vette Nissan Skyline wat een van mijn lievelings street race auto's is. Nu wachten op the fast and the furious: Tokyo drift. Kijken of dat net zo'n toppertje wordt. De cast is totaal vernieuwd dus ik ben benieuwd...

Blackadder zei:

Vallen zeker wel te vergelijken met elkaar, omdat ze van de hand van dezelfde regisseur komen. Dezelfde (sT)elementen komen steeds terug. Beide erg goede films, maar mijn voorkeur gaat uit naar 21grams omdat ik vindt dat daar het menselijk leed echt blootgelegd wordt, een waar drama...

the usual suspects
pulp fiction
saw

Fear & Loathing in Las Vegas
a Clockwork Orange
Scarface

Terug
Naar boven