Fitness Seller

Wat is jouw mening over High Intensity Training (HIT)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
3XL zei:
Ik denk dat je bij Manfred meer naar de kant van Synthol meot denken als naar z'n trainingsmethoden
:D :D

Allemachtig wat een deceptie. :( Ik had al in jaren geen beelden van Manfred meer gezien, maar nu ik ze weer bekijk!! Die armen pasten ook niet echt bij de rest.....

Hij blijft ondanks alles wel de meest explosieve strong man naar mijn idee. Ik heb een keer een world strongest man competitie gezien waarbij even liet zien hoe je de farmer walk doet: Iedereen waggelde over het parcours met twee gasflessen van 90 kg per stuk. Maar Manfred liep stevig door om na het keerpunt (halverwege) naar de finish te 'sprinten' en vervolgens bij de finish die gasflessen met een behoorlijke zwaai weg te fl*kkeren :D

Of stones of strength (grote ronde keien die steeds zwarder worden en op vaten gezet moeten worden). Hij ging bijna rennen met die dingen tegen zijn buik. Volgens mij had hij ze alle 5 tussen 30 en 40 seconden geplaatst.

Nou ja, het maakte destijds veel indruk op me en van synthol had ik nog nooit gehoord ;)

Ik zag hem ongeveer 5 jaar geleden op de FiBo. Hij was duidelijk dunner. Zijn armen waren nog redelijk maar leken me niet misvormd... Misschien toch geen synthol? Of misschien maar een beetje. Of implants? ???

Sportfood.nl zei:
Ik vind de HIT echt niks aan. Haalt voor mij alle plezier uit bodybuilding.
Ik wil dynamisch trainen, keer op keer vechten met het ijzer, een uitputtingsslag voeren met de zwaarte kracht, een pomp zo heftig voelen dat het lijkt of je huid op scheuren staat. Zweet druppels moeten de grond bezaaien waar ik gelopen heb.

Dat is voor mij het plezier in trainen. Dat mis ik bij een HIT training.
Afgezien van de pomp is DAT precies wat ik elke keer weer meemaak met HIT
Neemt niet weg dat het je inderdaad wel moet liggen en zie het zelf ook meer als leuke afwisseling, variation is the key to succes ;)

Ik train al 3 jaar hard aan 5dagen per week,soms 6, ben al meer dan 15kg spieren aangekomen. In die week probeer ik meestal elke spiergroep 2 keer te trainen. HIT training ben ik totaal niet mee bekent. Ken eigenlijk niemand bij ons in de Gym die het doet.
Maar sta altijd open voor verandering en experimenteren. Dus als iemand me eens een goed HIT-schema wil doorsturen wil ik het ckers is uitproberen.

Dank bij voorbaat:D

@Hitfire: Hoe heb jij je schema gemaakt dan? Ik heb het boek ook een aantal keren gelezen maar ik vind het gedeelte om een schema te maken erg onduidelijk. Zou je jouw schema eens kunnen posten wellicht?

Meneer Yates kan wel zeggen dat het tot overtraining kan leiden, maar met high volume training is de kans op overtraining veel groter! Als je volgens de HIT methode traint moet je gewoon weinig trainen, dit idd om overtraining te voorkomen. Ik train dus drie x per 2 weken, altijd fullbody. Zou ik deze training vaker afwerken dan ben ik in no time overtrained.
Als je altijd fullbody traint en geen hit of heavy duty, kom je dan niet in tijdnood op zo'n dag/avond ? ik vind het nogal wat.

heavy duty training op de Yates manier, die heb ik ook ooit gedaan, alleen wist ik niet dat ik hetzelfde deed, maar goed.het werkte bij mij wel totdat; ik ging een keertje nog een stapje verder en tot total faillure. had een hele training afgewerkt, ook de pecs getraind, maar had nog wat energie over en ging met iemand meetrainen, jawel, bankdrukken nog ff door met setjes van 160 kilo tot leeg, daarna nog door met negatief. Mijn schouder is dus ook kapot sindsdien. daags er na kon ik nog geen 30 kilo drukken terwijl mijn top ooit 180 was.
Maar Yates heeft wel gelijk, met zijn systeem krijg je makkelijk last van overtraining

Voor een ieder die het wil weten, Maar het is maar een theorietje.

Je spieren hebben een herstelperiode van minimaal 72 uur, MAARRRRRR !! Dan moet je die spieren niet tussentijds weer belasten met andere oefeningen.

Theoretisch is het beter om maximaal 1 x per 4 dagen te trainen om de beste herstel en groei te krijgen. Een nadeel is echter dat een lagere frequentie van trainen niet de krachtopbouw sterk verbetert, (is mijn mening)

Ik train nu nog zeer onregelmatig, maar toch zit de groei er flink in alleen de krachtgroei dus niet.
vroeger trainde ik, in mijn betere periode ook 4x 1x per dag en 2x 2x per dag
dus 8 trainingen per week ik was wel massief maar groeide niet erg hard, werd wel aardig sterk

high intensity training is wel degelijk de heavy duty van mike mentzer.
de fout die hier gemaakt wordt is dat als iemand het een naam geeft (arthur jones) iedereen gelijk zegt o.k. dat is h.i.t.
onzin!
high intensity beteken hoge intensiteit en niets anders.
als je een oef doet met hoge intensiteit dan doe je high intensity.
alleen, mike mentzer zei ook dat als je met hoge intensiteit traint moet je ook zorgen dat je lichaam daarna genoeg rust krijgt om te kunnen groeien.
daarom rust je na een training ook minimaal 4 dagen om die rust te krijgen. (en te groeien).
je moet met hoge intensiteit trainen om vooruitgang te boeken.
ook de volume trainers trainen met een hoge intensteit maar de fout die meestal wordt gemaakt is dat ze te veel doen.
daardoor stopt de progress na een tijdje en maken ze de fout door meer te gaan trainen of denken ze dat het schema moeten veranderden (omdat het niet meer werkt).
bullshit natuurlijk. ze zijn overtraind!
ze doen te veel met te weinig rust.
alleen met veel aanleg (snel herstel vermogen) of een hoop steroide blijf je groeien met volume training.
zelfs dorian yates deed maar 1 set per oef en 3 a 4 oef per spiergroep terwijl hij de spier 1 keer per week trainde en hij zat tot over zijn oren vol met grote hoeveel heden steroide.
dus denk niet dat `jij` als `naturel` groot (echt groot) gaat worden met volume training.
voor meer info. hitnr1.hyves.nl

Prima reactie, maar topics van meer dan 2 jaar oud worden in de regel niet gebumpd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven