Fitness Seller

Wat is voor jullie een optimaal Full Body Trainingsschema?

Monsieur

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar het meest optimale full body trainingsschema. Nu weet ik dat dat erg persoonlijk ligt, maar ik ben benieuwd welke oefeningen (en in welke volgorde) jullie hierin zouden opnemen. Ik wil niet voor pure kracht gaan (zoals naar mijn mening met het rippetoe-schema wordt bereikt), maar ik ben ook op zoek naar explosiviteit etc. zodat ik snel en soepel kan blijven hardlopen.

Ik dacht zelf aan het volgende schema:
- warming up (korte interval training van 6 minuten op de loopband en een paar oefeningen zoals plyo push-ups en box jumps)

- bench press 3 of 4 setjes van 8-10 hh (langzaam zakken, explosief omhoog)
- squat 3 of 4 setjes van 8-10 hh (langzaam zakken, explosief omhoog);
- db flyes 3 x 8
- powerclean combo: 3 of 4 setjes van combo (3 x powerclean 3 x highpull 3 x straight leg deadlift)
- dips 3 x 8
- core oefeningen

met bovenstaand schema ben ik iets meer dan een uur bezig.

Ik twijfel over de combinatie van squaten en power cleans wegens overbelasting van de onderrug. Ik vind power cleans echter een heerlijke oefening, maar ik denk dat squats belangrijker zijn om in het schema te houden. Ik kan de power clean combo eventueel vervangen door pull ups, een hamstring oefening en een schouder oefening. Punt is dat ik dan zeker een kwartier tot twintig minuten langer bezig ben.

Ik hoor graag jullie reacties

Laatst bewerkt:
mijn antwoord is op puur persoonlijke grond maar ik zou je combo veranderen in power clean- high pull-box jump.
Waarom? Je begint met twee explosieve heup extensie oefeningen en eindigt met een oefening die je beter langzaam kan uitvoeren. Snelheid en langzaamheid in één combo werkt naar mijn mening niet optimaal.

ja superfly heeft wel een goed punt.

ik begin zelf ook altijd aan het begin van de training de explosieve oefening. daarna een maximale kracht oefening. en dan nog wat ondersteunde oefingen

Terug
Naar boven