XXL Nutrition

Wat te doen bij webshop die product niet levert en geld niet teruggeeft?

Ja, want van die 150e van jou kunnen zij weer een maand leven. :rolleyes:
Het loopt wel los en anders ga je toch kijken wat je juridisch kan doen. (voor 150e lol)

Het loopt wel los en anders ga je toch kijken wat je juridisch kan doen. (voor 150e lol)

Wat maakt het nu uit hoeveel het is ???
ze moeten gewoon leveren, punt uit !

ik wil wel mee, klein bedrag kost het je maar.

• Topic Starter Topic Starter
Dat beloofd niet veel goeds!

Maar ik heb haar net gebeld.. Ze had mij haar privénummer gegeven. Ze zegt dat ze het geld VOOR 17u overmaakt op mn rekening en we hebben allebei ING, dus het zou er direct op moeten staan..

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

Als 150 euro niks voor je betekent kun jij het dan niet terugbetalen aan mij? :)

Check één keer die link van Jinsu!!

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

ik wil wel mee, klein bedrag kost het je maar.
No cure no pay? :D

Turned Computer B.V.
T.a.v. PC Fastfood (Handelsnaam)
Lambertuspassage 7
7551 ES Hengelo (Ov.)
Tevens per e-mail: info@pcfastfood.nl
Cc:
SuperMemory
Postbus 81
7550 AB Hengelo

Datum: 20 december 2009
Inzake: xxxxxx, bestelnr. xxxxx
Betreft: Ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

In het belang van mijn client, xxxx , en onder verwijzing naar uw onderlinge e-mail-correspondentie die plaatsvond tussen xxxxx en xxx jl., bericht ik u als volgt.

Op xxxxxxx bestelde xxxxxx, wettelijk vertegenwoordiger van xxxxx., via uw website, www.PCFastfood.nl, een xxxxxxxx. Hij betaalde daartoe op xxxx, te xxxxx uur een bedrag van € xxxxx op uw rekeningnummer P005809971. Per e-mail gaf u die dag aan de bestelling te verzenden zodra de betaling zou zijn ontvangen.

Op xxxxxxx, meldde u mijn client echter het door hem bestelde product tijdelijk niet te kunnen leveren en stelde u voor hem een vergelijkbaar product te leveren. Overigens komt het mij zeer onwaarschijnlijk voor dat het bestelde product op de dag van overeenkomst wel leverbaar zal zijn geweest, welk feit voor het sluiten van de koop had moeten worden gemeld.
Per mail gaf mijn client aan niet op uw alternatieve aanbod in te gaan en verzocht hij u aan te geven wanneer het bestelde product weer zou kunnen worden geleverd. Pas op xxxxxx meldde u het product geheel niet meer te kunnen leveren. Deze tekortkoming uwer zijde houdt een verzuim in in de nakoming van de uit de tussen u en mijn client gesloten overeenkomst voorvloeiende verplichtingen, waardoor deze zonder ingebrekestelling door mijn client kan worden ontbonden. U gaf dan ook aan dat annulering mogelijk was, waarna het betaalde bedrag direct op zijn rekening zou worden teruggestort.
Op xxxxxx annuleerde client de bestelling, welke annulering per mail door u werd bevestigd op xxxxxxx, te xxxxxxx uur.

Nu de gesloten overeenkomst rechtmatig is ontbonden (uw nakoming is blijvend onmogelijk, waardoor ingebrekestelling niet is vereist) was u sinds xxxxxx jl. gehouden het op uw rekening (P005809971) onverschuldigd betaalde bedrag van € xxxxx per ommegaande terug te storten (art. 6: 265, lid 1 BW jo 6:203, lid 1 jo 2 BW). Tot op heden is dit niet gebeurd.

Met oog op bovenstaande sommeer ik u het aan client verschuldigde bedrag van € xxxx alsnog per ommegaande te storten op rekeningnr. xxxxxx t.n.vxxxxxx. Indien dit bedrag op uiterlijk xxxxxx niet is ontvangen, dan wel is overgemaakt waarbij een printscreen van de betaling naar mij is gemaild, zal het incassobureau dat wij reeds inschakelden de ons ter beschikking staande wettelijke middelen in gang zetten.
Bovendien zullen wij in vereniging met andere schuldeisers een verzoek tot faillissementsverklaring indienen bij de daartoe aangewezen rechter, waartoe wij in dat geval gerechtigd zijn op grond van art. 1 Faillissementswet. In het geval u reeds failliet verklaard bent, verzoek ik u deze brief aan uw curator door te zenden en hem op de hoogte te stellen van de vordering die wij jegens u hebben.
Indien u niet in staat bent een redelijke verklaring te geven voor het feit dat zoveel van uw klanten op dezelfde wijze zijn behandeld, zullen wij tevens overwegen aangifte te doen van oplichting (art. 326 Sr). Uiteraard hopen wij dat dit niet nodig zal zijn.

In afwachting van uw spoedig antwoord,

met vriendelijke groet,

xxxxxx

brief van een jurist aan het desbetreffende bedrijf

Laatst bewerkt:
Dreigen met juridische stappen of Kassa.Vooral dat laatste werkt wel goed.

Als die chick neukbaar was had ze het op een andere manier terug mogen betalen.. :D

:roflol:

OT: Nadeel van die juridische zooi is dat ze het dik kunnen vertragen, kan je het toch beter op de old fashion way doen.
Daar heb ik dus ook absoluut geen zin in.

Laat ik die vrouw nog één keer het voordeel van de twijfel geven. Ze heeft gezegd dat het voor 17u op mn rekening staat. Anders ga ik weer langs.

Owned.

mooi klote

Daar heb ik dus ook absoluut geen zin in.

Laat ik die vrouw nog één keer het voordeel van de twijfel geven. Ze heeft gezegd dat het voor 17u op mn rekening staat. Anders ga ik weer langs.

denk niet dat je het krijgt :D wel zielig dat ze waarschijnlijk gebruikt wordt door die vent

als dat wijf zo'n schrik had, had je gwn je pik moeten bovenhalen, hoogstwaarschijnlijk had ze je zelfs een BJ gegeven;)
:yarly:

Gewoon nog een keer terug gaan en dit keer cash eisen, indien dan weer alleen die chick er is en je vermoed dat ze niet de eigenaar (maar haar man) is haar achterna rijden voor het adres en dan haar man "vriendelijk" uitleggen dat je je geld komt halen. Anders die chick onder druk zetten om adres van eigenaar te geven.
Alles onder het mom van vriendelijkheid natuurlijk

probeer anders in natura uitbetaald te krijgen als je dat goed vind. Gaat meestal makkelijker en sneller. Gewoon je piemol uit je broek halen en pets zo op de toonbank gooien voor dat wijf en zeggen betalen in natura kan ook!

Terug
Naar boven