Fitness Seller

Wat te doen na de cut

LivingLife

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Beste mensen :D
Na lang rondgekeken, en gelezen te hebben ben ik al erg wijzer geworden dan ik was op het gebied van fitness, voeding en bodybuilding. Toch heb ik nog steeds niet echt een antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Daarom heb ik maar een account aangemaakt, zodat jullie mij kunnen helpen, en wie weet, ik jullie. :)

Ik ben een meisje van 16, en ben zeker niet van plan een langharige Popeye te worden. Ik cut nu zo'n maandje, en zie al degelijk verschil. Mijn AMR is +/- 2200 kcal, hou me nu aan +/- 1700 kcal, en probeer mijn e/k/v verhoudingen goed te houden. Ik sport 3x per week, nu voornamelijk om de geringe spiermassa die ik heb nog te behouden. Half uurtje cardio, en een uur krachttraining met wat lichtere gewichten. Uiteindelijk, om zoals ik al zei, geen Popeye te worden, maar gewoon wat 'toned'.
Wat nu eigenlijk mijn vraag is, is wat ik moet doen na het cutten. Is het dan tóch verstandig om te gaan bulken met een minimaal kcal overschot, of kan ik, voor mijn wensen, al genoeg groeien met mijn AMR?

Alvast bedankt voor je antwoord :D

• Topic Starter Topic Starter
Active Metabolic Rate

Onderhoudsniveau.

Uh ja je wil toned worden maar alleen lichte gewichten gebruiken? Hoe denk je dat de gaan bereiken dan? 100 herhalingen doen gaan niet super veel opleveren behalve uithoudingsvermogen.
Je gaat toch niet popeye worden, zeker niet met je instelling. No offence, niet verkeerd opvatten. Je moet niet denken dat je 'zomaar' extreem gespierd gaat worden.
Als je denkt dat je dun genoeg bent kan je op onderhoud gaan eten om zo je spiermassa te behouden. Waarom doe je die cardio? Zo maak je je tekort alleen maar groter en heb je dus nog meer kans om spieren te verliezen, let dus ook vooral erg goed op hoeveel eiwitten je eet.
Als je gaat 'bulken' zal je vetpercentage stijgen en is het dus ook de bedoeling dat je spieren opbouwt, als je kan leven met een stijging van je vetpercentage kan je gaan 'bulken'. Als je dat niet wil en je wil ook niet echt spieren opbouwen dan hoef je imo niet te 'bulken' .
Heb je misschien een foto van jou ideale lichaam?

Dit is trouwens een bodybuilding forum, er is ook nog het fitness forum. :)

Nou, lichtere gewichten, voor mij zijn ze behoorlijk zwaar, maar voor jongens/mannen is het al snel veel te licht. Met de bench press bijvoorbeeld haal ik net 3x12 met 8 kilo.
Ik doe de cardio en cut omdat ik nu nog een te hoog vetpercentage heb om überhaupt toned uit te zien. Ik doel vooral op mijn buik. Ik weet niet precies hoe hoog mijn vetpercentage is, maar té hoog, dat weet ik wel.

Nou, lichtere gewichten, voor mij zijn ze behoorlijk zwaar, maar voor jongens/mannen is het al snel veel te licht. Met de bench press bijvoorbeeld haal ik net 3x12 met 8 kilo.
Ik doe de cardio en cut omdat ik nu nog een te hoog vetpercentage heb om überhaupt toned uit te zien. Ik doel vooral op mijn buik. Ik weet niet precies hoe hoog mijn vetpercentage is, maar té hoog, dat weet ik wel.

Het is niet belangrijk hoe zwaar anderen het zouden vinden, zolang het voor jou maar uitdagend gewicht is. Dat zei je niet in je openingspost, enkel dat je met lichte gewichten traint.
Je hoeft geen cardio te doen als je al zo ver onder je onderhoud eet, kans op spierverlies wordt groter naarmate je een groter tekort hebt.
Het is allemaal misschien wat overdreven over hoe snel je spieren verliest maar goed, het merendeel is toch erg zuinig op z'n spiertjes.
Als je doel op dit moment echt het kwijtspelen van je vet is dan kan je het tekort zo laten en cardio doen, maar wel met het risico op wat meer spierverlies.
Probeer niet lichter te gaan trainen iniedergeval.

Oke, dankjewel :D
En verder begreep ik dat àls ik eenmaal voor mijn gevoel 'dun' genoeg ben ik gewoon op onderhoud kan gaan eten, en voor mijn wensen toch genoeg spier ontwikkel, of begreep ik dat verkeerd :p

Oke, dankjewel :D
En verder begreep ik dat àls ik eenmaal voor mijn gevoel 'dun' genoeg ben ik gewoon op onderhoud kan gaan eten, en voor mijn wensen toch genoeg spier ontwikkel, of begreep ik dat verkeerd :p

Je zult een overschot nodig hebben om spieren op te bouwen maar kijk eerst maar eens wat er gebeurt als je op onderhoud eet. Je onderhoud is namelijk een schatting, zou best kunnen dat jou onderhoud hoger/lager is.
Als je geen spieren opbouwt eet je wat meer, kom je te snel aan dan eet je wat minder. Hou dus de spiegel in de gaten.
Zo trouwens wel rustig opbouwen en niet in 1x van 1700 naar 2200 gaan. Voeg elke week bijvoorbeeld 150 kcal toe, kan je lichaam ook een beetje wennen aan wat het dan ineens aan voedingsstoffen binnenkrijgt.

Heel erg bedankt, dat was precies wat ik wilde weten :D

Terug
Naar boven