MuscleMeat

Beginners stappenplan cutten

Bezoekers in dit topic

Ennnnnnnnnnnn terug

go-back-arrow-6164288.jpg
welke sticky's??? heb ze gelezen, maar ben er niet veel wijzer van qua verhouding vetten-koolhydraten-eiwitten het beste is voor cutten.

eiwitten-koolhydraten-vetten (30-50-20) is dit een goed onderhoud voor vetverlies???

eiwit ongever 2 gram/kilo
ve

als je gewoon rond de
150/180 eiwitten gaat zitten
70/80 vetten gaat zitten
en de rest gewoon met koolhydraten aanvult zit je goed.
wat voor voeding zou je aanbevelen? voor veel eiwitten behalve kwark want hiervan krijg ik puistjes ;) ik heb al yoghurt en kip, veel kip :)

wat voor voeding zou je aanbevelen? voor veel eiwitten behalve kwark want hiervan krijg ik puistjes ;) ik heb al yoghurt en kip, veel kip :)
eiwit shake met melk bijvoorbeeld.
gehakt zit ook veel eiwitten in.
kaas.
noten.
kan wel lang doorgaan zo.
gewoon google gebruiken.

Iemand die mij ff wilt helpen?
Ik ben nu 16 jaar en weeg 77,5kg. Ben 175cm lang en VP% 15 gok ik ongeveer. Ik train 4x per week met ub/lb en heb uitgerekend dat ik ongeveer 2500kcal binnen moet krijgen. Ik wil toch wel omlaag gaan in VP en moet dus tussen de 1900kcal en 2500kcal gaan eten. Welke verhouding eiwitten-koolhydraten-vetten is het beste voor mij? en hoeveel kcal is 1 gram eiwit, koolhydraat of vetten? alvast bedankt.
Lees wat ik heb geschreven staat er letterlijk in

bumpje

xx

Momenteel weer op de schema's. Maar Nu lees ik over al ga ong 200-500 kcal onder je onderhoud zitten.
Nu heb ik dit uitgerekend op het internet en zou mijn onderhoud rond de 2500 kcal zijn.
Echter zit mijn schema op 1590 kcal en sport ik 4 a 5 x per week + 30 min cardio excl legday.
Progress: 0,0 en kom zelfs in gewicht aan. cmters die schomelen nog al.
Ben beetje ten einde raad, wat doe ik fout, zit ik te laag, sport ik niet hard genoeg, met als resultaat moe en zere spieren als gevold. en tips zijn altijd welkom:)

Momenteel weer op de schema's. Maar Nu lees ik over al ga ong 200-500 kcal onder je onderhoud zitten.
Nu heb ik dit uitgerekend op het internet en zou mijn onderhoud rond de 2500 kcal zijn.
Echter zit mijn schema op 1590 kcal en sport ik 4 a 5 x per week + 30 min cardio excl legday.
Progress: 0,0 en kom zelfs in gewicht aan. cmters die schomelen nog al.
Ben beetje ten einde raad, wat doe ik fout, zit ik te laag, sport ik niet hard genoeg, met als resultaat moe en zere spieren als gevold. en tips zijn altijd welkom:)

Als jij aan komt eet je toch teveel, als jij daadwerkelijk zo veel sport en echt niet meer dan 1600 kcal eet kan het niet dat je aan komt.
Hoe houd je je voeding bij?
Reken je olie uit eten mee?
Drink je veel alcohol?
Heb je cheatdays?
Hoe houd je je gewicht bij?
Als je je voedings- en trainingsschema even post kunnen we er even goed naar kijken.

Ik ben 19 jaar oud , 182 cm lang , en weeg 96 kg. volgens deze site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) heb ik 25,4% vetpercentage.
Ik wil eerst en vooral mij vetpercentage droppen tot ongeveer 15% ( indien mogelijk nog lager ).
Momenteel eet ik 2000 kcal per dag , 170g protein(=680kcal=34%) , 180g koolhydraten(=720kcal=36%) en 66,7g vet(=600kcal=30%).
ik train 3 keer per week vooral compound oefeningen (voornamelijk : squat, deadlift, bench press , chin up en latt pulldown ).
In 2 weken ben ik ongeveer 4 kg afgevallen , is dit te veel? , Kan er iemand feedback geven op mijn Macro's (de verhoudingen tss proteinen,vetten en koolhydraten) ?/Kcals?
Ik wil zeker zijn dat mijn macros in orde zijn .

alvast bedankt ,
mvg

Als jij aan komt eet je toch teveel, als jij daadwerkelijk zo veel sport en echt niet meer dan 1600 kcal eet kan het niet dat je aan komt.
Hoe houd je je voeding bij?
Reken je olie uit eten mee?
Drink je veel alcohol?
Heb je cheatdays?
Hoe houd je je gewicht bij?
Als je je voedings- en trainingsschema even post kunnen we er even goed naar kijken.

Ja houd af en toe me voeding bij op lifesum, rest staat op schema met gewichten er bij. weeg dan ook alles op de gram af.
olie om in te bakken ? nee gebruik meestal kokosolie.
nope alcohole al meer dan jaar niet meer op denk ik
soms aangezien vriend van mijn vertelde dat dit wel nodig is om je lichaam een soort van kick te geven en de volgende dag weer verder op schema.
ja ik hou me gewicht bij gewoon op de weegschaal. probeer altijd zaterdag ochtend te pakken.

ik heb die zo niet op de pc staan. maar voeding is verdeeld in 1590 kcal verdeelt in 55 gr vet 93 gr carbs en 179 gr eiwit.

Heb aankomende week al gesprek bij nieuwe coach benieuwd wat die er van zegt. en wat ik dan voor schema krijg.

Ja houd af en toe me voeding bij op lifesum, rest staat op schema met gewichten er bij. weeg dan ook alles op de gram af.
olie om in te bakken ? nee gebruik meestal kokosolie.
nope alcohole al meer dan jaar niet meer op denk ik
soms aangezien vriend van mijn vertelde dat dit wel nodig is om je lichaam een soort van kick te geven en de volgende dag weer verder op schema.
ja ik hou me gewicht bij gewoon op de weegschaal. probeer altijd zaterdag ochtend te pakken.

ik heb die zo niet op de pc staan. maar voeding is verdeeld in 1590 kcal verdeelt in 55 gr vet 93 gr carbs en 179 gr eiwit.

Heb aankomende week al gesprek bij nieuwe coach benieuwd wat die er van zegt. en wat ik dan voor schema krijg.

Hmmm, oké, dat zijn vaak wel de plaatsen waar dit soort problemen vandaan komen, maar bij jou zo te zien niet :/
Nog wat vragen en opmerkingen:
Als je zegt dat je je voeding af en toe bij houdt, hoe weet je dan zeker dat je die calorieën en macro's haalt?

Hoeveel kcal eet je op zo'n cheatday doorgaans? Cheatdayts zijn overigens vooral voor ene mentale break van je dieet, metabool maakt een dagje weinig uit, maar als je veel te veel eet op zo'n dag kun je al je cutwerk wel weer ongedaan maken ;)

De kokosolie reken je wel mee in je schema? als je het gebruikt moet het er in ;)

Ik vind je vetten een beetje laag om eerlijk te zijn, ik zou je eiwitten iets verlagen en vetten verhogen naar ~60/65 op zijn minst.

Ik vind trainers voor het maken van voedingsschema's en trainingsschema's zwaar overrated en zonde van het geld, je hebt er veel meer aan om zelf te leren hoe je dit kunt doen. Als schema gewoon stronglifts 5x5 volgen, voor je eten je macro's die je net noemde aan houden met misschien wat meer vet. Als je dit echt goed doet kan het niet anders dan dat je resultaat ziet. Met je trainingsschema en macro's spelen gaat hier echt niet het verschil maken kan ik je vertellen, je maakt waarschijnlijk ergens onbewust een fout, en die moeten we zien te vinden :)

P.S: ik probeer je niet aan te vallen, mocht dat zo overkomen, gewoon mijn mening en advies ;)

Ik ben 19 jaar oud , 182 cm lang , en weeg 96 kg. volgens deze site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) heb ik 25,4% vetpercentage.
Ik wil eerst en vooral mij vetpercentage droppen tot ongeveer 15% ( indien mogelijk nog lager ).
Momenteel eet ik 2000 kcal per dag , 170g protein(=680kcal=34%) , 180g koolhydraten(=720kcal=36%) en 66,7g vet(=600kcal=30%).
ik train 3 keer per week vooral compound oefeningen (voornamelijk : squat, deadlift, bench press , chin up en latt pulldown ).
In 2 weken ben ik ongeveer 4 kg afgevallen , is dit te veel? , Kan er iemand feedback geven op mijn Macro's (de verhoudingen tss proteinen,vetten en koolhydraten) ?/Kcals?
Ik wil zeker zijn dat mijn macros in orde zijn .

alvast bedankt ,
mvg
2 kilo per week is wel erg veel, het kan zijn dat hier veel vocht bij zat dus kijk het nog een weekje aan, mik op 0.5 kilo per week, blijf je meer dan dit af vallen dan zou ik je kcal iets verhogen. je vetten zijn ook te laag, de vuistregel is minstens 1 gram per kilo lichaamsgewicht (dus 96 gram), en bij voorkeur 30% van je kcal als dit op meer vet uitkomt. Dit is nodig voor je hormoonhuishouding (testosteron en oestrogeen worden bijvoorbeeld uit vet gemaakt).

Wat is je exacte trainingsschema? gebruik je een manier van progressieve overload? je oefening keuze is goed, maar hoe deel je dit in?

Terug
Naar boven