MuscleMeat

Wat te doen tijdens het hardlopen?

Hoe kan je je vervelen tijdens een work-out? Work-out doe je toch omdat het leuk is :')

Dit kan helaas niet ivm juiste hartslag voor optimale vetverbranding..

Lang hardlopen met een hartslag tussen de 60%-70% is achterhaald. Je kunt met kortere hardloopsessies (20-30 min) zelfs meer vet verbranden als je wisselt in tempo.

Als je op een hogere intensiteit loopt bijv. 80%-90% van je kunnen verbrand je op dat moment vooral koolhydraten, maar je naverbranding (=vet) ligt veel hoger. Bovendien verbrand tijdens het lopen meer calorieën. Zo'n hoge intensiteit houd je niet lang vol, daarom kun je een schema maken waarin je wisselt tussen 80-90% en 60-70%.

Het voordeel voor jou is dus dat je meer afwisseling hebt en meer uitdaging om die hoge intensiteit op te bouwen. Bovendien hoef je ook geen uur op de loopband te staan, maar heb je aan max een half uur genoeg.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! :)

• Topic Starter Topic Starter
Lang hardlopen met een hartslag tussen de 60%-70% is achterhaald. Je kunt met kortere hardloopsessies (20-30 min) zelfs meer vet verbranden als je wisselt in tempo.

Als je op een hogere intensiteit loopt bijv. 80%-90% van je kunnen verbrand je op dat moment vooral koolhydraten, maar je naverbranding (=vet) ligt veel hoger. Bovendien verbrand tijdens het lopen meer calorieën. Zo'n hoge intensiteit houd je niet lang vol, daarom kun je een schema maken waarin je wisselt tussen 80-90% en 60-70%.

Het voordeel voor jou is dus dat je meer afwisseling hebt en meer uitdaging om die hoge intensiteit op te bouwen. Bovendien hoef je ook geen uur op de loopband te staan, maar heb je aan max een half uur genoeg.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! :)

Dus het wordt een soort van HIIT ?
Ja ik heb er zeker wat aan thnx

Als je lange afstanden lopen niet leuk vind, ga dan gewoon voor korte, snelle afstanden...
Wat is je doel uberhaubt, beter worden in hardlopen zelf, of vetverlies?

Mijn doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen.

Dit is mijn huidige programma 4/5 keer per week:

Anderhalf uur krachttraining gevolgd door een hardloop sessie van een half uur.
Hele 30 min heb ik hartslag net onder de 150. En dat op 9 km/h.

Denken jullie dat het beter is om een soort van HIIT te doen gedurende half uur?

Nee geen half uur dan.

waarom ga je niet buiten lopen. Da's niet vervelend en de tijd gaat veel vlugger voorbij. In zaal op een band lopen, da's voor mij onbegrijpbaar.

The blind watch maker audiobook. Kom je slimmer thuis dan toen je vertrok.

waarom ga je niet buiten lopen. Da's niet vervelend en de tijd gaat veel vlugger voorbij. In zaal op een band lopen, da's voor mij onbegrijpbaar.

Ja.. ik weet niet ik heb het gevoel dat ik op een loopband veel fijner vind dan buiten ik heb het wel is geprobeerd maar dat vind ik niet zo fijn, dan is het ook veel moeilijker om het vol te houden..

Ja.. ik weet niet ik heb het gevoel dat ik op een loopband veel fijner vind dan buiten ik heb het wel is geprobeerd maar dat vind ik niet zo fijn, dan is het ook veel moeilijker om het vol te houden..
Ik loop ook liever op de loopband. Wellicht omdat het minder lastig is.

Mijn doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen.

Dit is mijn huidige programma 4/5 keer per week:

Anderhalf uur krachttraining gevolgd door een hardloop sessie van een half uur.
Hele 30 min heb ik hartslag net onder de 150. En dat op 9 km/h.

Denken jullie dat het beter is om een soort van HIIT te doen gedurende half uur?

vet verliezen doe je met je voeding. en als je hardlopen zo saai vind waarom zou je er dan nog mee door gaan.
als je zo nodig cardio wil doen doe iets wat je wel leuk vind of maak het leuk door intervallen

vet verliezen doe je met je voeding. en als je hardlopen zo saai vind waarom zou je er dan nog mee door gaan.
als je zo nodig cardio wil doen doe iets wat je wel leuk vind of maak het leuk door intervallen

Ik let ook op mijn voeding. Ik wil het proces gewoon versnellen (vetverbranding), en dat doe je met behulp van cardio toch? En ik wil het juist leuk maken, maar het moet wel effectief mogelijk zijn.. niet dat ik mijn spieren erdoor verlies of iets dergelijks..
Verbeter mij als ik fout zit :P

Je verbrand geen vet dmv cardio. Je vergroot je calorietekort met cardio. En wat is "letten" op je voeding? Hoeveel kcal cut je en wat zijn je e/k/v verhoudingen? Hoeveel kcal verbrand je dan met hardlopen erbij?

lol

Laatst bewerkt:
Je verbrand geen vet dmv cardio. Je vergroot je calorietekort met cardio. En wat is "letten" op je voeding? Hoeveel kcal cut je en wat zijn je e/k/v verhoudingen? Hoeveel kcal verbrand je dan met hardlopen erbij?

Met op mijn voeding letten, wil zeggen dat ik veel eiwitten binnen krijg, koolhydraten niet zo heveel heet in vergelijk met eiwitten wat meer denk ik. En ik wil ervoor zorgen dat ik (bijna) alleen goede vetten binnen krijg. Dus het is niet zo dat ik helemaal geen vet binnen krijg. Ik zit rond de 2000 kcal. Ben nog bezig met die verhoudingen. Met hardlopen verbrand ik ongeveer 350 kcal. Ik cut ongeveer 300/400 kcal.

Terug
Naar boven