Fitness Seller

Wat vind DBB van een Resource Based Economy?

• Topic Starter Topic Starter
Waar maak jij je druk om joh. Je zit thuis toch op je luie reet. Krijgt netjes je uitkering.

Hoe kan jouw dit nou boeien.

Maak me niet druk, vind dit gewoon een veel positiever alternatief dan de huidige economie. En is niet omdat ik werkloos ben dat dit me niet zou kunnen boeien, integendeel, aangezien je in een resrouce based economy niet verplicht bent om te werken.:D

Rest reageer ik later wel.

Maak me niet druk, vind dit gewoon een veel positiever alternatief dan de huidige economie. En is niet omdat ik werkloos ben dat dit me niet zou kunnen boeien, integendeel, aangezien je in een resrouce based economy niet verplicht bent om te werken.:D

En je denkt dat er dan nog zoveel geproduceerd word als nu in jou disciplineloze voorstel?
Waarom zouden mensen nog werken als je ook kan relaxen of je hobby uitvoeren.
Saai productie werk word dan geen tijd meer aan besteed, net als vele andere banen.

In jou voorstel reis ik ook de halve wereld over om een vette kar te regelen en word die uiteindelijk alsnog gejat omdat een ander vind dat die ook van hem is.

Klinkt allemaal top Corleoné!

Je kan wel zien dat je niet veel buiten komt, met een beetje common sense weet je dat dit niet werkt.

Net als die krakers en hippies die schreeuwen dat we terug moeten naar ruilhandel. Dat de bakker een brood ruilt met een herder voor een schaap.

seems legit

Ik vroeg me al af waarom uitgerekend jij hier een topic over aanmaakte :o

Corleoné: Het verdriet van belgië

Just kiddin' luv ya :kiss:

En je denkt dat er dan nog zoveel geproduceerd word als nu in jou disciplineloze voorstel?
Waarom zouden mensen nog werken als je ook kan relaxen of je hobby uitvoeren.
Saai productie werk word dan geen tijd meer aan besteed, net als vele andere banen.

In jou voorstel reis ik ook de halve wereld over om een vette kar te regelen en word die uiteindelijk alsnog gejat omdat een ander vind dat die ook van hem is.

Klinkt allemaal top Corleoné!

:roflol::roflol: Mensen zullen natuurlijk nog moeten werken willen ze profiteren van extra's, meer luxe enz. Als je niet werkt zal je enkel maar de basis (voeding + water + onderdak) hebben..

Je kan wel zien dat je niet veel buiten komt, met een beetje common sense weet je dat dit niet werkt.

Ben er toch van overtuigd dat dit in de toekomst zeker wel kan werken.

---------- Post toegevoegd Sun 8 Apr 2012 om 17:59 ----------

Corleoné: Het verdriet van belgië

Just kiddin' luv ya :kiss:

:roflol:, Luv you too.:kiss::kiss::kiss::kiss:

Ik vroeg me al af waarom uitgerekend jij hier een topic over aanmaakte :o

Dat was natuurlijk het eerste wat me aantrok, maar na er wat meer over gelezen te hebben zijn er zoveel voordelen ten opzichte van onze huidige, verouderde vorm van economie.

Dit economisch model is volgens mij ideaal

... als je zsm oorlog wilt. :trollface:

Waarom ben je er dan zo'n voorstander van? Nu heb je meer.

Het ligt gewoon in de lijn met veel dingen die me liggen nl het is Anti-nationalistisch, vernieuwend, vooruitstrevend, pro-natuur, spiritueel gezind, individualistisch en het is vanuit zo'n goede, onbaatzuchtige gedachte gecreëerd, hoe kan je daar nu geen voorstander van zijn..

even kort doorgenomen, de grootste assumptie van dit model is dat je voldoende grondstoffen hebt in je eigen land.

Ik ken maar een aantal landen waar dit voor van toepassing is, en die landen halen net hun grootste voordeel in internationale handel door die grondstoffen. Al zeker niet voor België dus, met zijn exporteconomie.

Heb je geen schematische to-the-point voorstelling van de theorie, met alle assumpties, eventueel wat empirische verificatie groter dan 1 case?

aka wetenschappelijke benadering zonder het hippe-gelul?

Laatst bewerkt:
Het kwaad zit niet in een religie of een systeem, het zit in de mens.

Waarom weigeren zoveel mensen dit te accepteren?

Wat bedoel je met het kwaad zit in de mens, dat de mens van nature hebzuchtig enz is?

De mainvraag voor TS is: Zullen er uitkeringen zijn? Hoe hoog zijn die uitkeringen? En hoe makkelijk zijn die uitkeringen te verkrijgen?

Nope, iedereen zal recht hebben op de basisbehoeften. Om meer te hebben zul je moeten werken natuurlijk. Maar alles zal zoiezo veel chiller verlopen. Druk, stress zullen verdwijnen.

Welke resources heeft Belgie dan? Alleen wat steenkool uit de ardennen.

Idd, maar alle grondstoffen enz zullen gewoon van iedereen zijn.. Landen zullen er ook niet meer zijn. De wereld zal gewoon 1 groot land zijn.

---------- Post toegevoegd Sun 8 Apr 2012 om 18:26 ----------

even kort doorgenomen, de grootste assumptie van dit model is dat je voldoende grondstoffen hebt in je eigen land.

Ik ken maar een aantal landen waar dit voor van toepassing is, en die landen halen net hun grootste voordeel in internationale handel door die grondstoffen. Al zeker niet voor België dus, met zijn exporteconomie.

Heb je geen schematische to-the-point voorstelling van de theorie, met alle assumpties, eventueel wat empirische verificatie groter dan 1 case?

aka wetenschappelijke benadering zonder het hippe-gelul?

Nog niet, heb het idee van een RBE eig nog maar enkele dagen geleden ontdekt. Ga me er de komende weken wat meer in gaan verdiepen en als ik iets vind zal ik het zeker hier posten.

Nope, iedereen zal recht hebben op de basisbehoeften. Om meer te hebben zul je moeten werken natuurlijk. Maar alles zal zoiezo veel chiller verlopen. Druk, stress zullen verdwijnen.

Idd, maar alle grondstoffen enz zullen gewoon van iedereen zijn.. Landen zullen er ook niet meer zijn. De wereld zal gewoon 1 groot land zijn.

Meen je nu echt dat je dit soort ideologisch surrealisme serieus neemt?

---------- Post toegevoegd Sun 8 Apr 2012 om 18:37 ----------

Het ligt gewoon in de lijn met veel dingen die me liggen nl het is Anti-nationalistisch, vernieuwend, vooruitstrevend, pro-natuur, spiritueel gezind, individualistisch en het is vanuit zo'n goede, onbaatzuchtige gedachte gecreëerd, hoe kan je daar nu geen voorstander van zijn..

Als je zou kunnen overleven door enkel je eigen pis te drinken en schijt te vreten zou dat ook mooi zijn, nog beter als het naar cola en pizza smaakt.

Alleen werkt het leven zo niet.

Laatst bewerkt:
Ideaal economisch model voor hippies en parasieten.

No offence Corleoné, maar in 't huidige economisch model functioneer je niet..

Dat zul je wel doen bij dit economisch model omdat?

Meen je nu echt dat je dit soort ideologisch surrealisme serieus neemt?

---------- Post toegevoegd Sun 8 Apr 2012 om 18:37 ----------

Als je zou kunnen overleven door enkel je eigen pis te drinken en schijt te vreten zou dat ook mooi zijn, nog beter als het naar cola en pizza smaakt.

Alleen werkt het leven zo niet.

Ik zie dit (of iets wat er sterk op lijkt) in de (verre) toekomst zeker wel realiteit worden. Nu lijkt het gewoon surreëel en onmogelijk, maar ik geloof zeker dat we als mens kunnen evolueren van hebzuchtige naar onhebzuchtige wezens. Een Resource Based Economy zou dan een logisch & positief gevolg zijn. Het idee van een RBE is ook zo ruimdenkend en positief dat het imo (al dan niet helemaal of gedeeltelijk) niet anders kan dan realiteit worden.

& Het is zeker geen Utopie, de bedoeling is gewoon om een betere samenleving te realiseren..

Maar goed, zal het hier nu bij laten, en me er eerst wat meer in gaan verdiepen.

No offence Corleoné, maar in 't huidige economisch model functioneer je niet..

Dat zul je wel doen bij dit economisch model omdat?

Zal me in zo'n model maximaal kunnen ontplooien en in zo'n economie ligt de nadruk ook niet op zo hard mogelijk presteren, enorm productief moeten zijn enz.. Het leven, en vooral werken zou gewoon veel aangenamer zijn, geen werkdruk meer enz, zo min mogelijk repetitief werk aangezien men dit zoveel mogelijk zal proberen te automatiseren.

Zal me in zo'n model maximaal kunnen ontplooien en in zo'n economie ligt de nadruk ook niet op zo hard mogelijk presteren, enorm productief moeten zijn enz.. Het leven, en vooral werken zou gewoon veel aangenamer zijn, geen werkdruk meer enz, zo min mogelijk repetitief werk aangezien men dit zoveel mogelijk zal proberen te automatiseren.

Dus in feite zal je gaan werken omdat t model je aanstaat?? Maargoed, doordat t niet meer draait om zo productief mogelijk te zijn etc.. ben je dan niet bang voor een tekort aan eten, chirurgen etc? Want waarom zullen chirurgen gaan werken op een mooie zomerdag als t niet verplicht is?

Terug
Naar boven