Fitness Seller

Hypocriete Beatrix

Hier in belgie juist hetzelfde , in de kerst nieuwjaarsboodschap zei de koning dat besparingen nodig waren, ondertussen stijgt de koninklijke dotatie van 12,8 mil naar 13,3 ofzo, bende profiteurs.

Het verbaast me (maar ik vind het wel positief) dat er zoveel kritiek is op Beatrix. Hier in Vlaanderen zijn we sowieso minder koningshuisgezind, maar blijkbaar in Nederland toch ook minder en minder :)?

En inderdaad Eskeboy, dotaties stijgen met 3%. Ik dacht dat het totale bedrag daardoor net boven de 14 miljoen uitkwam.

Geldzucht en verrijking, ofwel "greed" is de primaire levensbehoefte van een mens wordt hier gesteld. Fundamentele economische wetten, die het gedrag van mensen bepalen, laten zien dat de huidige manier een betere benadering is dan wat zij hier voorstelt. Mensen maximaliseren hun nut, dat doe je in veel gevallen door consumptie, daar heb je geld voor nodig. Ookwel: maximaliseren van rijkdom is voor de meeste mensen niet waarom ze hier rondlopen. Denk maar eens na of jij vrienden zou kunnen zijn met een "Homo Economicus".

Ik denk echter dat je haar toespraak niet letterlijk moet nemen, maar symbolisch. Als ik echt goed kijk naar wat ze precies zegt, zegt ze eigenlijk niks. Haar zinnen zijn tegelijkertijd aansporend tot gedrag maar zijn leeg qua betekenis. Als je probeert te pareren wat zij zegt, lukt dat niet. Waarom? Omdat er eigenlijk niks staat.

Pff wat een topic, mensen noemen Beatrix doen en prijzen Wilders? Haha, Wilders is alleen populair omdat hij precies zegt wat de mensen willen horen. Hij zit in de politiek voor de stemmen, niet om het land beter te maken. Als de opiniepeiling verandert is zijn mening net zo snel mee verandert en dan Beatrix hypocriet noemen?

Beatrix is tenminste begaan met het land. Bovendien ben ik zelf nationalistisch en vind ik dus dat een koningshuis bij ons land hoort.

Wat je zegt vind ik niet zo relevant, het gaat erover wie gelijk heeft en wie niet.

En je argument voor het koningshuis vind ik ook vreemd, nationalisme en monarchie gaan hand in hand. Wie nationalisme onzin vindt zou IMO de monarchie klinkklare onzin moeten vinden.

Ik zou er niet mee willen ruilen.

Wat ik wel bewonder is dat ze uit respect met een hoofddoek verscheen bij het staatsbezoek van Abu Dhabi. Waarschijnlijk wel volgens één of andere protocol-meester voorgeschreven, maar toch.

Bewonder je ook dat ze daarmee de onderdrukking van vrouwen binnen de islam mee goedkeurt?

ALS je daarheen gaat en het is daar gebruikelijk dat vrouwen een sluier dragen moet je dat ook doen. Of de koningin daar uberhaupt heen zou moeten gaan is weer wat anders.

Nee dan moet je het goede voorbeeld geven en gewoon dragen wat je wil.

Ik zou het respecteren als ze er met een kale kop zou verschijnen. Een hoofddoek omdoen zoals iedere r*tard daar doet heb ik geen respect voor.

Maar wel eisen dat allochtonen zich hier zo goed als assimileren als ze hier verblijven :roflol: PVV :roflol:

Bewonder je ook dat ze daarmee de onderdrukking van vrouwen binnen de islam mee goedkeurt?

Da's wel heel kort door de bocht. Ik denk dat het dragen van een hoofddoek een andere functie heeft.
Maar ja ik vind het getuigen van respect als iemand zich aan kan passen naar de gebruiken van een land.
Ik denk dat ze ook laat zien dat je je eigen overtuiging opzij kan zetten voor een ander, of voor een andere cultuursgebruiken.

Nee dan is het goed, zolang ze zich overal aanpast en overal dwaze regels volgt kunnen we er mee leven. Misschien kan ze in Iran ook uit beleefdheid een homo-executie bijwonen, wel met burka aan natuurlijk.

Over de hoofddoek is al veel gezegd in dit subforum, maar ik herhaal nog even waar het over gaat:

- De hoofddoek staat nergens vermeld in de Koran. De religie vraagt het dus niet. Er is wel een vage oproep voor vrouwen om zich te bedekken.

- Het idee dat vrouwen zich moeten bedekken omdat hun schoonheid anders mannen kan aantrekken en aanzetten tot verkrachting is verwerpelijk en achterlijk. Niemand moet dit respecteren, laat staan zelf toepassen.

- Vrouwen moeten het recht hebben om te dragen wat ze willen, maar vaak is de hoofddoek of burka geen recht maar een plicht. Bovendien zou geen enkele vrouw het dragen als ze niet gehersenspoeld was om te geloven dat het gevraagd wordt van de religie. Wat dus niet klopt. En zelfs als het zou kloppen zou een vrouw dit niet moeten doen, tenzij ze er uit vrije wil voor kiest.

- En tot slot met betrekking tot Beatrix: zij heeft de vrijheid om te dragen wat ze wil. Het is haar recht om die hoofddoek te dragen en niemand kan haar verplichten om dat niet te doen. De kritiek die ze krijgt heeft te maken met het feit dat zij Nederland vertegenwoordigd, een land waar vrouwen niet verplicht worden om zich te bedekken. Waar mensen hebben geleerd dat het fout is om vrouwen te onderdrukken en rechten te ontnemen. Ze had een duidelijk signaal kunnen geven aan alle vrouwen in de wereld dat het een belediging is voor elke vrouw om haar uiterlijk te moeten bedekken omdat een groep barbaren zich anders niet kan beheersen. Ze had daarmee kunnen bewijzen dat ze haar principes niet opzij schuift vanwege 'beleefdheid' en 'respect' voor één of andere dwaze regel. In plaats daarvan koos ze voor de makkelijke weg, de weg die absoluut geen moed vraagt, en de weg die indirect tegen elke moslima zegt: doe wat er van je gevraagd wordt, en vecht niet voor je rechten.

Ik weet eigenlijk niet of je Beatrix serieuze kritiek kan geven, misschien moeten we gewoon lachen met hoe weinig ze begrijpt van de realiteit en er ons verder niet zo druk over maken. Maar ik kan zeker begrijpen waarom sommige mensen, die nog respect hadden voor haar functie, dit serieus opvatten en kritiek uiten.

Da's wel heel kort door de bocht. Ik denk dat het dragen van een hoofddoek een andere functie heeft.
Maar ja ik vind het getuigen van respect als iemand zich aan kan passen naar de gebruiken van een land.
Ik denk dat ze ook laat zien dat je je eigen overtuiging opzij kan zetten voor een ander, of voor een andere cultuursgebruiken.
De hoofddoek heeft inderdaad nog een andere functie: bescherming tegen de zon. Maar dan niet voor mannen, en alleen in het gebedshuis...

Ze had gewoon zichzelf moeten blijven, dat was haar niet kwalijk genomen. En het had de vrouwen daar inspiratie gegeven om te vechten voor hun vrijheid en rechten. Maar Bea koos het makkelijke, politiek correcte pad.

raar mens ook eigenlijk. Zegt ons wat me allemaal ''moeten'' doen terwijl die vrouw zelf echt niet in de realiteit leeft. Ze weet niet eens hoe het er in de samenleving aan toe gaat

raar mens ook eigenlijk. Zegt ons wat me allemaal ''moeten'' doen terwijl die vrouw zelf echt niet in de realiteit leeft. Ze weet niet eens hoe het er in de samenleving aan toe gaat

Je "moet" helemaal niks natuurlijk. De kersttoespraak is gewoon een moment waarop de Koningin wat dingen kan zeggen die haar aan het hart gaan. Je moet het zien in de geest van Kerstmis "hoop en vrede"... en als je dat niet kan ga je toch lekker demonstratief Kerst boycotten, doorwerken ipv vrij en haal je geen lekker eten en kado's voor onder de boom in huis.

Kijk eens naar jezelf en hoe hypocriet zit jij je wel niet thuis vol te vreten terwijl je geen seconde bezig bent met de reden dat we kerst vieren (of zouden moeten vieren iig).

Nee dan is het goed, zolang ze zich overal aanpast en overal dwaze regels volgt kunnen we er mee leven. Misschien kan ze in Iran ook uit beleefdheid een homo-executie bijwonen, wel met burka aan natuurlijk.

.....

Altijd lekker van die korte bochtjes, daar kan je zo fijn in hangen he.

wie wel eens in de kerk komt staat zeker ook achter pedofilie? En wie op vakantie gaat in Turkije financiert natuurlijk bewust terrorisme :roflol:

We hadden Wilders er als handelsgezant heen moeten sturen, die had ze wel eventjes in hun gezicht beledigd. Dan waren we mss miljoenen aan export kwijt geweest of miljarden meer voor onze olie, en we waren weer een klein stapje dichter bij een oorlog met het halve midden-oosten, maar we zouden wel wat gedaan hebben voor de vrijheid van vrouwen daar.

Is this real life :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven