- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hebzucht zal er in een RBE niet meer zijn en denk eraan dat alles in de best mogelijke kwaliteit zal beschikbaar zijn voor iedereen. Maar ik snap wel waarom jij denkt dat het nooit iets kan worden. Hoe het allemaal precies in z'n werk zal gaan weet ik ook nog niet, maar de bedenker Jacque Fresco en andere wetenschappers zullen vast wel aan de zaken die jij opnoemt (waardoor het niets kan worden) gedacht hebben en een oplossing hebben waardoor het systeem toch prima kan werken.
Als ik niks zou bijdragen zou ik zo'n systeem waarschijnlijk ook perfect vinden, alles is nu toch al gratis in feite en in zo'n utopisch systeem blijft alles gratis. Lekker freeloaden to the max.

Hebzucht zit in de mens, is een vorm van overlevingsdrang, waarom zou dat opeens weg zijn in jouw systeem?
Zal vast wel een oplossing hebben voor de problemen? theoretisch geneuzel en je weet ze niet eens op te noemen.
Maar eerlijk is eerlijk, het heeft wel wat me eigen cruiseschip en vliegtuig, die ik parkeer op me landgoed van 8 hectare grond met landhuis erop.
En als me vliegtuig het dan niet doet of in onderhoud zit pak ik gewoon de helikopter!

jamanWow idioot, je weet best dat hij dat bedoelt.
Ben je ook altijd zo betweterig in real life?
jaman
trouwens het grootste probleem met de huidige maatschappij is dat het zo'n ontwerp heeft dat mensen zo veel mogelijk winst/profijt willen behalen en dat dit toename en gebruik van kennis tegenhoudt.
jaman
trouwens het grootste probleem met de huidige maatschappij is dat het zo'n ontwerp heeft dat mensen zo veel mogelijk winst/profijt willen behalen en dat dit toename en gebruik van kennis tegenhoudt.
jaman
Nog niet nee.
Als er geen geld meer zal zijn zal er zoiezo al veel minder hebzucht zijn en er zal bovendien in een RBE veel belang gehecht worden aan spiritualiteit (onthechten van materiële zaken enz) En het zit in de mens maar het is verre van positief dus hoe meer we ons er kunnen van verlossen hoe beter.
&![]()

?jaman
Kun je dit eens iets toelichten?Het ligt gewoon in de lijn met veel dingen die me liggen nl het is Anti-nationalistisch, vernieuwend, vooruitstrevend, pro-natuur, spiritueel gezind, individualistisch en het is vanuit zo'n goede, onbaatzuchtige gedachte gecreëerd, hoe kan je daar nu geen voorstander van zijn..
Da****? Nu ben ik ook niet overtuigd van de duurzaamheid van de mens als geheel en de geïndustrialiseerde mens in het bijzonder maar de verspreiding van kennis, welvaart en welzijn is nog nooit zo groot geweest als in de laatste 250 jaar. Waar kennis ooit voorbehouden was aan de elite en de geestelijke macht is kennis tegenwoordig voor een zeer groot gedeelte van de wereldbevolking onder handbereik. Wat nog niet de zekerheid geeft dat die kennis ook wordt overgedragen of kan worden toegepast natuurlijk.
In welke zin houdt ons kapitalistische systeem de verspreiding of toename van kennis dan tegen?
Volgens mij probeert hij ons te trollen Eric, en we trappen erin.
jaman
Ik weet niet eens wat hij er mee bedoelt.
OT: Naïef gelul natuurlijk.
Da****? Nu ben ik ook niet overtuigd van de duurzaamheid van de mens als geheel en de geïndustrialiseerde mens in het bijzonder maar de verspreiding van kennis, welvaart en welzijn is nog nooit zo groot geweest als in de laatste 250 jaar. Waar kennis ooit voorbehouden was aan de elite en de geestelijke macht is kennis tegenwoordig voor een zeer groot gedeelte van de wereldbevolking onder handbereik. Wat nog niet de zekerheid geeft dat die kennis ook wordt overgedragen of kan worden toegepast natuurlijk.
In welke zin houdt ons kapitalistische systeem de verspreiding of toename van kennis dan tegen?
Als er geen geld meer zal zijn zal er zoiezo al veel minder hebzucht zijn en er zal bovendien in een RBE veel belang gehecht worden aan spiritualiteit (onthechten van materiële zaken enz) En het zit in de mens maar het is verre van positief dus hoe meer we ons er kunnen van verlossen hoe beter.
&![]()
. Dan zullen bepaalde goederen snel de plaats van geld innemen, en begint heel het verhaal weer opnieuw. Eigendom is nu eenmaal essentieel voor vooruitgang. Zonder het begrip eigendom, krijg je mensen niet gemotiveerd om iets te doen. het eerste wat je noemde kom doordat de laatste 250 jaar het steeds gemakkelijker is geworden om te communiceren. maar toch..
efficiëntie de sleutel tot betere verspreiding en toename van kennis. als efficiëntie niet noodzakelijk is om meer winst te maken (of in sommige gevallen zorgt voor minder winst) lijkt het mij logisch dat de verspreiding of toename van kennis veel kleiner zal zijn dan in een systeem wat erop is gericht. Dit zal wel niet in hele grote mate zijn maar ik ben wel van mening dat we met de kennis en technologie die we nu in handen hebben als mens best wel efficiënter en verstandiger te werk mogen gaan.
om een paar voorbeelden te geven: kijk naar patenten ipv dat het dient om de kennis van uitvindingen te delen is er nu een hele markt omheen ontstaan.
neem bijvoorbeeld scholen. wat is de motivatie voor de meeste om te "leren" ? later geld verdienen, niet daadwerkelijk kennis opdoen. ik heb een groot deel in mijn klas zitten die het profiel e&m kiezen omdat ze denken dat ze dan later zakenman worden en veel geld verdienen, terwijl ze het niet interessant vinden.
kijk naar de zorg die een markt is geworden. dit kan ervoor zorgen dat een persoon liever dikke winst maakt op zijn medicijn dan dat hij de informatie erover vrijgeeft.
zelfs de politiek is een markt geworden wat ervoor kan zorgen dat een politicus eerder een wet invoert in de gunst van een bedrijf wat met grote bedragen geld zit te lobbyen ookal zorgt die wet voor slechtere verspreiding van informatie.
ik zeg niet dat het de productie en verspreiding van kennis in grote proporties tegenhoudt maar ik vind wel dat we in het jaar 2012 met alle kennis en mogelijkheden toch wel achter lopen met dit systeem wat de verspreiding en productie van kennis juist zou moeten stimuleren.