MuscleMeat

Wat vind DBB van een Resource Based Economy?

• Topic Starter Topic Starter
Dus in feite zal je gaan werken omdat t model je aanstaat?? Maargoed, doordat t niet meer draait om zo productief mogelijk te zijn etc.. ben je dan niet bang voor een tekort aan eten, chirurgen etc? Want waarom zullen chirurgen gaan werken op een mooie zomerdag als t niet verplicht is?

Idd & die zullen zich wel moreel verplicht voelen om mensen te helpen. En er zullen vast nog andere redenen zijn die ik momenteel nog niet weet. Zoiezo zullen de mensen zich moeten engageren voor een job. En als je je engageert voor iets kan je niet zomaar eventjes niet opdagen omdat je in principe niet hoeft te werken.

Waarom een voetbalfilmpje:treuren::treuren: Maar wat bedoel je er juist mee? (ken niks van voetbal)

luister naar de tekst :D

Idd & die zullen zich wel moreel verplicht voelen om mensen te helpen. En er zullen vast nog andere redenen zijn die ik momenteel nog niet weet. Zoiezo zullen de mensen zich moeten engageren voor een job. En als je je engageert voor iets kan je niet zomaar eventjes niet opdagen omdat je in principe niet hoeft te werken.

Dus mensen gaan werken vanwege morele aspecten. Klinkt heel mooi, maar ben je nou echt zo naïef?

Waarom een voetbalfilmpje:treuren::treuren: Maar wat bedoel je er juist mee? (ken niks van voetbal)

Weet niet of je dit serieus bedoelt, maar ze roepen "werken voor je kk geld."

Het stukje dat je in de OP citeert barst van de spel- en taalfouten. Laat de nieuwe Messias tenminste meer dan 2 hersencellen hebben.

Weet niet of je dit serieus bedoelt, maar ze roepen "werken voor je kk geld."

Ahzo:roflol::roflol: Had alleen maar kanker verstaan.:p

Dus mensen gaan werken vanwege morele aspecten. Klinkt heel mooi, maar ben je nou echt zo naïef?

Onder andere. & Ja, nu lijkt het idd of ik naïef ben, maar mensen zullen in de toekomst echt meer gaan geven ipv nemen..
"De hoogste deugd is het in dienst staan van de mensheid, het wedijveren om een wereld van de toekomst gestalte te geven die de tegenwoordige veruit overstijgt."

dit systeem zal niet werken tenzij mensen oppeens met zn allen heel anders worden opgevoed. maar ik vind het huidige "systeem" ook Bagger

Welja, ik ga er van uit dat de tijd van Nietzsche nog moet komen of beter gezegd zal aanbreken, en daar draait het allemaal om geven, scheppen, schenken... Dit moment noemt Nietzsche btw "De Grote Middag".

"Wanneer de gehele mensheid de aarde eindelijk liefheeft zal er een tijd aanbreken waarop het menszijn vleugels krijgt, een tijd van ongekende vooruitgang. De mens zal dan tot grote Schepper uitgroeien. De schepper van zichzelf en van geheel nieuwe werelden."

Als je interesse zou hebben, hier vind je een uitleg van zijn voornaamste werk Zarathustra:http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/nietzsche/zarathoestraindex.htm

En een Resource Based Economy past denk ik wel voor een groot deel in Nietzsche's filosofisch plaatje of perspectief.

---------- Post toegevoegd Sun 8 Apr 2012 om 21:41 ----------

dit systeem zal niet werken tenzij mensen oppeens met zn allen heel anders worden opgevoed. maar ik vind het huidige "systeem" ook Bagger

Idd, nu dus hopen dat dit gebeurt.

elk systeem komt uiteindelijk uit op eigenbelang en individualisme, daarin werkt dit systeem het beste, anders zou de welvaart wel lager liggen als in vroegere communistische landen bijvoorbeeld

:roflol::roflol: Mensen zullen natuurlijk nog moeten werken willen ze profiteren van extra's, meer luxe enz. Als je niet werkt zal je enkel maar de basis (voeding + water + onderdak) hebben..

Is alleen niet realistisch gezien geld de grootste motivatie achter werken is.
In jouw wereld word werken alleen nog maar als bezigheidstherapie gezien en zal men veel kieskeuriger zijn.

Niemand zal meer tijd verspillen aan rotbaantjes.

elk systeem komt uiteindelijk uit op eigenbelang en individualisme, daarin werkt dit systeem het beste, anders zou de welvaart wel lager liggen als in vroegere communistische landen bijvoorbeeld
wat ik niet snap is dat mensen altijd denken OF het moet capitalisme zijn OF het moet communisme zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 9 Apr 2012 om 13:16 ----------

In jouw wereld word werken alleen nog maar als bezigheidstherapie gezien en zal men veel kieskeuriger zijn.

geld is niet de grootste motivatie maar wat je met je geld kan kopen.

wat ik niet snap is dat mensen altijd denken OF het moet capitalisme zijn OF het moet communisme zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 9 Apr 2012 om 13:16 ----------

Wow idioot, je weet best dat hij dat bedoelt.

Ben je ook altijd zo betweterig in real life?

Idd, maar saai, repetitief werk zal men zoveel mogelijk trachten te automatiseren. Veel jobs zullen drm bestaan uit toezicht houden dat alles goed verloopt. & nu is geld mss de grootste motivatie maar in die economie denk ik dat mensen meer zullen werken vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel, en dat ze ook zullen werken omdat ze zich nuttig willen maken en willen bijdragen aan de maatschappij.

Idd, maar saai, repetitief werk zal men zoveel mogelijk trachten te automatiseren. Veel jobs zullen drm bestaan uit toezicht houden dat alles goed verloopt. & nu is geld mss de grootste motivatie maar in die economie denk ik dat mensen meer zullen werken vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel, en dat ze ook zullen werken omdat ze zich nuttig willen maken en willen bijdragen aan de maatschappij.

Jij bent het perfecte voorbeeld dat dit gedoemd is te mislukken. De commie basterds zijn je al voorgegaan. Maar droom lekker verder :)

Maar je krijgt geld voor je werk, niet spullen die je ervan kan kopen, wijsneus.

Iedereen wil dan een villa, BMW, hummertje en cabriootje voor in de zomer, minimaal en voor minder doen we het niet!

Alleen wie wilt zijn mouwen opstropen om dit allemaal te bouwen/produceren?
Zal minder worden dan nu gezien het toch niks oplevert, dus vraag neemt toe en productie neemt af => schaarste => oorlog
Je denkt toch niet daadwerkelijk dat het verantwoordingsgevoel overheersend zal worden?

Los hiervan zal erook meer verspild en weggegooid worden, want kost toch allemaal niks.

Recept voor ellende die ideeen van jou.

Ownee robots nemen alles over he? dat we hier niet eerder aan gedacht hebben!

Idd, maar saai, repetitief werk zal men zoveel mogelijk trachten te automatiseren. Veel jobs zullen drm bestaan uit toezicht houden dat alles goed verloopt.

Onzin natuurlijk, neem bijvoorbeeld de bouw... waarom zullen mensen van 40+ zich nog de t*fus werken in de bouw als huis, eten etc gratis zijn.... juist dat doen ze niet, met als gevolg een tekort aan mensen in de bouw..Tis nogal zwart wit ofcourse maar denk gewoon niet dat 't gaat werken.

& nu is geld mss de grootste motivatie maar in die economie denk ik dat mensen meer zullen werken vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel, en dat ze ook zullen werken omdat ze zich nuttig willen maken en willen bijdragen aan de maatschappij.

Eerlijk is eerlijk corleoné maar jij bent 't perfecte voorbeeld van iemand die die eigenschappen juist mist.. In t huidige economisch systeem maak je jezelf volkomen nutteloos door thuis te zitten en mis jij ook duidelijk verantwoordelijkheids gevoel.. Deze eigenschappen kun je wel opbrengen wanneer we een economisch systeem hanteren dat jou aanstaat? wat een bullshit...

Dromen mag, maar je kunt toch wel een beetje reeël blijven..?

Jij bent het perfecte voorbeeld dat dit gedoemd is te mislukken. De commie basterds zijn je al voorgegaan. Maar droom lekker verder :)

Kan je nooit zeker weten, & zal ik doen, heb er nl de tijd voor.

Iedereen wil dan een villa, BMW, hummertje en cabriootje voor in de zomer, minimaal en voor minder doen we het niet!

Alleen wie wilt zijn mouwen opstropen om dit allemaal te bouwen/produceren?
Zal minder worden dan nu gezien het toch niks oplevert, dus vraag neemt toe en productie neemt af => schaarste => oorlog
Je denkt toch niet daadwerkelijk dat het verantwoordingsgevoel overheersend zal worden?

Los hiervan zal erook meer verspild en weggegooid worden, want kost toch allemaal niks.

Recept voor ellende die ideeen van jou.

Ownee robots nemen alles over he? dat we hier niet eerder aan gedacht hebben!

Hebzucht zal er in een RBE niet meer zijn en denk eraan dat alles in de best mogelijke kwaliteit zal beschikbaar zijn voor iedereen. Maar ik snap wel waarom jij denkt dat het nooit iets kan worden. Hoe het allemaal precies in z'n werk zal gaan weet ik ook nog niet, maar de bedenker Jacque Fresco en andere wetenschappers zullen vast wel aan de zaken die jij opnoemt (waardoor het niets kan worden) gedacht hebben en een oplossing hebben waardoor het systeem toch prima kan werken.

Onzin natuurlijk, neem bijvoorbeeld de bouw... waarom zullen mensen van 40+ zich nog de t*fus werken in de bouw als huis, eten etc gratis zijn.... juist dat doen ze niet, met als gevolg een tekort aan mensen in de bouw..Tis nogal zwart wit ofcourse maar denk gewoon niet dat 't gaat werken.

Eerlijk is eerlijk corleoné maar jij bent 't perfecte voorbeeld van iemand die die eigenschappen juist mist.. In t huidige economisch systeem maak je jezelf volkomen nutteloos door thuis te zitten en mis jij ook duidelijk verantwoordelijkheids gevoel.. Deze eigenschappen kun je wel opbrengen wanneer we een economisch systeem hanteren dat jou aanstaat? wat een bullshit...

Dromen mag, maar je kunt toch wel een beetje reeël blijven..?

Goed punt & daar weet ik momenteel ook geen antwoord op. Zal mij er eerst meer in moeten verdiepen en als ik naar zo'n Zeitgeist bijéénkomst ga zal ik dit zeker vragen, benieuwd wat zij er dan zullen op zeggen.

& Momenteel ben ik idd nutteloos voor de maatschappij, maar dat zal zeker niet altijd zo blijven. Zoals eerder gezegd ben ik wel nog van plan om m'n bijdrage te leveren aan de huidige economie & maatschappij, ook al verwerp ik ze voor een groot deel.

Terug
Naar boven