Vandaag kwam een groep van 4 buitenlanders binnen in men gym in Antwerpen, had ze nog nooit eerder gezien maar aangezien ze binnenkwamen met een air van "This place is ours." kreeg ik het gevoel alsof ze er elke dag kwamen... boy, I couldn't be more wrong!
Toen ze na 5 min uit de kleedkamer kwamen, was het al overduidelijk dat het hun eerste keer was, of toch zeker voor 3 van de 4 kerels. De leider (en de sterkste van de hoop) liep als een oerang-oetang een beetje zijn 'muscles' te showen, terwijl de drie anderen (een dikkerd met hangtieten, een klein ventje met armpjes van 25cm en een redelijk normaal gebouwde kerel) hem vol bewondering liepen aan te staren.
De eerste oefening leek de pull ups te worden, maar toen de 'normale' niet eens aan 1 geraakte en de stoere kerel nadien zelf ook maar aan 4 kwam, liepen ze door naar de lat pulldown-machine. Leek me vrij logisch, maar toen ze na één set van de lat pulldown, doorgingen naar de chest press, begon het tot me door te dringen dat ze niet echt wisten waar ze mee bezig waren:
Hun training was nadien als volgt:
1 setje lat pull down
1 setje chest press
1 setje triceps cable pulldown
1 setje cable flies
1 setje hanging knee raises
1 setje op een ander rugmachine-ding
1 setje op machine waarbij je je benen open en toe moet doen
...
Jammer genoeg was ik toen zelf klaar met trainen en moest ik snel door, want anders had ik hier nog wel even mee kunnen lachen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]