XXL Nutrition

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Dan doe je een halve rep en zit je op je startpositie. Wat een geneuzel. Overigens mag je van mij best pressen in zo'n rek, als je maar traint en niet dat geouwehoer of appen.

Dan doe je een halve rep en zit je op je startpositie. Wat een geneuzel. Overigens mag je van mij best pressen in zo'n rek, als je maar traint en niet dat geouwehoer of appen.

Ik app altijd tijdens trainen, moet toch wat te doen hebben tijdens mn rust.
Hoezo doe je een halve rep en zit je op je startpositie? Gewoon hele rep..

OT: mensen die zich bemoeien met hoe ik zou moeten trainen :roflol:

Als je gewicht kan ohp dan kan je het ook cleanen.

Als je gewicht kan ohp dan kan je het ook cleanen.

picard-facepalm.jpg

Daar ging het niet om

Ik laat ook altijd mijn maatje de bb en schijven klaar leggen bij DL. Anders word ik moe van niet trainen. [emoji6]

Dan press je niet veel zeker.

rond de 3x5x80 op topsets. Oordeel zelf maar of je dat veel vindt. Meesten die ik zie pressen in het squat rek gebruiken een lege stang tot 40kg.

Lijkt me onhandig, elke keer powerclean om dan ook nog zwaar te pressen.

Het kan, maar om nou om die reden te janken dat mensen ohp doen in squatrek..beetje zielig

Tuurlijk is het handiger in een squat rek. En misschien zou ik zelfs een repje meer kunnen zonder clean. Maar nu hoeven mensen niet op mij te wachten voor ze kunnen squatten en hoef ik niet te wachten met pressen tot het rek vrij is. Daarnaast zal het geen noemenswaardig verschil opleveren in progressie.

Ik zit trouwens niet te janken. Ik spreek een irritatie uit over asociaal gedrag. Mensen rowen, deadliften, pressen en doen dumbell lunges (!!) in het squat rek. Dat terwijl het een sportschool betreft in het centrum van Amsterdam. Waar er 1 squat rek is voor duizenden leden. En vooral wanneer mensen al die oefeningen achter elkaar gaan doen in het squat rek wordt het irritant. En geloof me, in mijn sportschool zijn die er.

Ik app altijd tijdens trainen, moet toch wat te doen hebben tijdens mn rust.
Hoezo doe je een halve rep en zit je op je startpositie? Gewoon hele rep..

OT: mensen die zich bemoeien met hoe ik zou moeten trainen :roflol:

ik kijk atm zelfs series onder het trainen

uitermate tijdsefficient

powerrack gebruiken voor ohp, shrugs en goodmornings crew checkin in!

(en squats ook natuurlijk)

rond de 3x5x80 op topsets. Oordeel zelf maar of je dat veel vindt. Meesten die ik zie pressen in het squat rek gebruiken een lege stang tot 40kg.

Tuurlijk is het handiger in een squat rek. En misschien zou ik zelfs een repje meer kunnen zonder clean. Maar nu hoeven mensen niet op mij te wachten voor ze kunnen squatten en hoef ik niet te wachten met pressen tot het rek vrij is. Daarnaast zal het geen noemenswaardig verschil opleveren in progressie.

Ik zit trouwens niet te janken. Ik spreek een irritatie uit over asociaal gedrag. Mensen rowen, deadliften, pressen en doen dumbell lunges (!!) in het squat rek. Dat terwijl het een sportschool betreft in het centrum van Amsterdam. Waar er 1 squat rek is voor duizenden leden. En vooral wanneer mensen al die oefeningen achter elkaar gaan doen in het squat rek wordt het irritant. En geloof me, in mijn sportschool zijn die er.

Gaat erom wat voor jou veel is. Deadlifts enzo ergens anders doen ja, maar OHP kan prima in squatrek..denk dat 9/10 dat doen en 1/10 niet.

ik kijk atm zelfs series onder het trainen

uitermate tijdsefficient

Geniaal :roflol:

Maar nu hoeven mensen niet op mij te wachten voor ze kunnen squatten

Wat boeit jou het nou dat anderen moeten wachten, ga je op de bench ook haasten omdat iemand anders misschien wilt? Prima als je t wil cleanen, maar snap niet waarom je onnodig meer moeite zou doen

Gaat erom wat voor jou veel is. Deadlifts enzo ergens anders doen ja, maar OHP kan prima in squatrek..denk dat 9/10 dat doen en 1/10 niet.

Het gaat er niet om wat voor mij veel is. Dat is irrelevant. Er zit minimaal verschil tussen wat ik press in een squat rek en wat ik press na een clean. En zoals ik al zei: het verschil in progressie zal ook niet noemenswaardig zijn.

OHP kan idd prima in een squat rek. En het kan ook prima buiten het squat rek. Dus als jij iemand een half uur laat wachten voor hij kan squatten omdat jij zo nodig in het squat rek will overhead pressen dan ben je wat mij betreft gewoon asociaal bezig.

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:28 ----------

Wat boeit jou het nou dat anderen moeten wachten, ga je op de bench ook haasten omdat iemand anders misschien wilt? Prima als je t wil cleanen, maar snap niet waarom je onnodig meer moeite zou doen

Als mensen gaan dumbell curlen op de barbell bench vind ik dat ook asociaal.

bij ons doen ze OHP in het squat rek maar dan leggen ze hem op de vangers neer en cleanen ze de eerste rep....

vraag je om een spot en dan vervolgens helpen ze je de hele set, als ik 10 kilo minder wilde drukken had ik wel 10 kilo minder gepakt.

lul.

vraag je om een spot en dan vervolgens helpen ze je de hele set, als ik 10 kilo minder wilde drukken had ik wel 10 kilo minder gepakt.

lul.

herkenbaar, laatst bij ons in de gym ook iemand wou 100kg 1 rep bankdrukken met spotter.

spotter moest hem helpen bij de eerste rep.
gast: gooi er nog maar wat gewicht bij, doe maar 10kg
spotter: waarom nog meer gewicht als ik nu al moet helpen?
gast: ja ik wil gewoon mijn max weten.
spotter: dat weet je toch, minder dan 100kg.
gast: ja gooi er gewoon op en laat mij het drukken dan.

• Like
Waarderingen: Nyn
herkenbaar, laatst bij ons in de gym ook iemand wou 100kg 1 rep bankdrukken met spotter.

spotter moest hem helpen bij de eerste rep.
gast: gooi er nog maar wat gewicht bij, doe maar 10kg
spotter: waarom nog meer gewicht als ik nu al moet helpen?
gast: ja ik wil gewoon mijn max weten.
spotter: dat weet je toch, minder dan 100kg.
gast: ja gooi er gewoon op en laat mij het drukken dan.

lmao.

was leuk geweest als die spotter hem dan gewoon niet had geholpen :D

lul.

Ben altijd heel duidelijk tegen onbekende spotters: afblijven tenzij de barbell naar beneden gaat..verder NIET aanzitten :o (alleen voor uitpakken dan)

nu heb ik bijna nooit een onbekende spotter dus dat scheelt al een hoop :p

Terug
Naar boven