Fitness Seller

wat vind jij van de ramadam?

Ramadam is niets anders dan het christelijke lent/vasten.

Ik weet niet of het al genoemd is, maar eigenlijk behoren Christenen dus ook te vasten voor een week per jaar.

Dunno , kerel waarbij ik werk doet aan ramadan. Hij spreekt ook alleen maar frans. We beginnen om 5u , alleen nog 20-30mins praten en dan naar die kerel , en die zit dan nog 15-20 mins te eten :D.

Maar hij laat ons regelmatig gaan eten en drinken , vind het allemaal geen probleem.

Ik zou het zelf niet kunnen , maar iig respect als je het wel kan. Heb er ook natuurlijk geen behoefte aan om niet te eten voor iemand die niet bestaat ( ''God'')

Ze moeten doen wat ze willen, alleen het wordt er werkelijk voor niemand beter op.

Toen ik studeerde at ik tijdens vakantiewerk altijd opzettelijk heel smakelijk en uitgebreid in de refter of buiten vlakbij die gasten.

1 maaltijd 7,5 €
per uur evenveel verdienen
gezicht van uitgehongerde/jaloerse collega's zien als je geniet van een Mc menu...

Priceless.

Je vertelt het alsof je er zo trots op bent :roflol:.

Je beseft toch dat dat heel kinderachtig is ?

Je vertelt het alsof je er zo trots op bent :roflol:.

Je beseft toch dat dat heel kinderachtig is ?

Ik doe hetzelfde bij BB'ers in de cut. Smaakt MIJN maaltijd NOG lekkerder.

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:56 ----------

Ze moeten doen wat ze willen, alleen het wordt er werkelijk voor niemand beter op.

Ze worden er zelf beter van, want ze voelen zich beter dan een ander en meer verbonden met elkaar....

Ramandan (of welke religieuze activiteit dan ook) doe je niet voor anderen, maar zuiver voor jezelf (eventueel in het misplaatste idee dat een hogere macht er blij mee is). Dat je er soms anderen ook nog mee helpt is puur toeval.

moet altijd lachen om een paar gasten die dat doen.
Gedragen zich een heel jaar als varkens --: blowen, zuipen en h**ren nken en dan een maandje even zuiveren voor ALLAH.

hypocriet als de pest zijn sommige moslims.

moet altijd lachen om een paar gasten die dat doen.
Gedragen zich een heel jaar als varkens --: blowen, zuipen en h**ren nken en dan een maandje even zuiveren voor ALLAH.

hypocriet als de pest zijn sommige moslims.

idd dat moet het ineens voor de pedo :roflol: en dan ook nog eens volstampe voor zonsopgang.

achterlijke zooi.

ik laat altijd mijn lading eten zien en hoe ik ervan geniet. stelletje stakkers.

Ik doe hetzelfde bij BB'ers in de cut. Smaakt MIJN maaltijd NOG lekkerder.

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:56 ----------

Ze worden er zelf beter van, want ze voelen zich beter dan een ander en meer verbonden met elkaar....

Ramandan (of welke religieuze activiteit dan ook) doe je niet voor anderen, maar zuiver voor jezelf (eventueel in het misplaatste idee dat een hogere macht er blij mee is). Dat je er soms anderen ook nog mee helpt is puur toeval.

Het lijkt inderdaad of iemand er wat aan heeft, maar het is een illusie. Misschien voelen ze zich meer verbonden met elkaar maar dat voel je ook als je samen wat cannabis rookt, of wat MDMA consumeert. En dat lijkt me toch een stuk interessanter dan overdag niks eten.

Toen ik studeerde at ik tijdens vakantiewerk altijd opzettelijk heel smakelijk en uitgebreid in de refter of buiten vlakbij die gasten.

1 maaltijd 7,5 €
per uur evenveel verdienen
gezicht van uitgehongerde/jaloerse collega's zien als je geniet van een Mc menu...

Priceless.

ahaah big-t jij bent echt een grappemaker, we mogen zodra het donker is gewoon eten hoor. Dus honger hebben we niet, meer trek. Dan ga ik echt niet als een ethopier staren naar iemand die wat aan het eten is. Want er wacht ons een droommaaltijd elke avond weer ;). Trouwens vasten is niet alleen met de maag, maar ook met je ogen, oren, mond. Wordt mee bedoelt ogen, niet teveel naar de vrouwtjes kijken, oren niet naar slechte dingen luisteren en mond niet schelden en of roddelen. De ramadan heeft dan ook zeker nut, want veel mensen die dit een maand volhouden besluiten voortaan het gedrag dat ze hebben in de ramadan te houden. Dus het worde goed gelovige. Niet alleen het niet eten dus:) je krijgt geen honger van in het daglicht niet eten en je gaat ook niet kwijlen naar andere. Blikken die mensen vaak krijgen van vastende naar mense die aan het eten zijn is 9 van de 10 keer niet ik heb zin in dat broodje ofzo, maar kan ook zijn. Gelukkig ben ik moslim. :) Je weet nooit wat er in het hoofd van de ander afspeelt. In de ramadan wordt ook veel aan de armen gedacht, er wordt vaak geld ingezameld in de moskeeen en elke persoon geeft een percentage van zijn totale vermogen aan de armen. Iets van 1.5 % Dus het heeft zeker nut. Ook brengt de ramadan de moslims dicht bij elkaar, zoals zondag naar de kerk de christelijke bij elkaar brengt:)

Het lijkt inderdaad of iemand er wat aan heeft, maar het is een illusie. Misschien voelen ze zich meer verbonden met elkaar maar dat voel je ook als je samen wat cannabis rookt, of wat MDMA consumeert. En dat lijkt me toch een stuk interessanter dan overdag niks eten.

Er zijn dan ook andere religies waar men andere dingen doet om zich met zichzelf, elkaar en hun hogere macht verbonden te voelen. Rasta's bijvoorbeeld :) Op zich is er met het proces niks mis. Zelfs atheïsten hebben vaak een ernstig verlangen naar een spirituele ervaring en er zijn genoeg zweverige workshops waar ze dat kunnen ervaren.

Ik snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen. Het is gewoon en cultureel ritueel waardoor mensen zich verbonden voelen. Het is een maand van bezinning maar ook een feest maand. Vrij onschuldig en je doet er niemand kwaad mee. Alsof Sinterklaas minder achterlijk is

Goed idee, met zo'n k*t geloof mogen ze best wel even afzien ook.

ahaah big-t jij bent echt een grappemaker, we mogen zodra het donker is gewoon eten hoor. Dus honger hebben we niet, meer trek. Dan ga ik echt niet als een ethopier staren naar iemand die wat aan het eten is. Want er wacht ons een droommaaltijd elke avond weer ;). Trouwens vasten is niet alleen met de maag, maar ook met je ogen, oren, mond. Wordt mee bedoelt ogen, niet teveel naar de vrouwtjes kijken, oren niet naar slechte dingen luisteren en mond niet schelden en of roddelen. De ramadan heeft dan ook zeker nut, want veel mensen die dit een maand volhouden besluiten voortaan het gedrag dat ze hebben in de ramadan te houden. Dus het worde goed gelovige. Niet alleen het niet eten dus:) je krijgt geen honger van in het daglicht niet eten en je gaat ook niet kwijlen naar andere. Blikken die mensen vaak krijgen van vastende naar mense die aan het eten zijn is 9 van de 10 keer niet ik heb zin in dat broodje ofzo, maar kan ook zijn. Gelukkig ben ik moslim. :) Je weet nooit wat er in het hoofd van de ander afspeelt. In de ramadan wordt ook veel aan de armen gedacht, er wordt vaak geld ingezameld in de moskeeen en elke persoon geeft een percentage van zijn totale vermogen aan de armen. Iets van 1.5 % Dus het heeft zeker nut. Ook brengt de ramadan de moslims dicht bij elkaar, zoals zondag naar de kerk de christelijke bij elkaar brengt:)

Haha mooi verhaal, helaas wijkt de realiteit een beetje af:). 1 maand braaf zijn, en 11 maanden misdragen...zo zie ik het.
Ja ik generaliseer graag op dit gebied, en dat is niet voor niks.

Behalve de spelfout in het onderwerp zijn de marokkanen wat rustiger deze maand.

Verder doet het me denken aan de periode van vasten, gevolgd door de carnaval. In het zuiden van het land neemt dat een soort extremistische vorm aan: een week iedereen vrij van werk om te zuipen, vreten en nken tot je er bij neervalt.

---------- Toegevoegd om 11:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:38 ----------

De vasten duren 40 dagen geen week.

De Ramadan duurt ongeveer 30 dagen. Ben geen pro-moslim, maar wel je feiten op een rij heben als je kritiek wilt geven.

onzin

Terug
Naar boven