XXL Nutrition

wat vinden jullie van dit schema

• Topic Starter Topic Starter
6.4 % is het 7.4% eet gezond misschien iets te weinig soms

• Wow
Waarderingen: AK
Verdomme stop met achterlijk commentaar.
Heb nooit iets gezegd over dat ik niet weet wat 7.4% vet is. Leer lezen.
En stop ook eens met zaken er bij te halen die er niet toe doen. Waarom altijd het hebben over 20 jaar lid

armen en buikspieren en benen beter

Hi ik ben nu een maand en 2 weken bezig met fitness . Doe nu seated chest press met +-39 kg 3*10 a 12
En als 2 oef doe ik pecdeck fly met 59 kg vandaag eens bij dicht 2 sec vast gehouden. voelde het goed.
Maar mijn borsten gaan niet echt vooruit.
Mijn linker is opgespannen 34.5 en recht heb ik 35
Hoe mijn linker ever groot krijgen als rechts.
Denk dat ik kom van -+34 rechts en 33.5 links
wat hebben jullie van biceps?

Hi ik ben nu een maand en 2 weken bezig met fitness . Doe nu seated chest press met +-39 kg 3*10 a 12
En als 2 oef doe ik pecdeck fly met 59 kg vandaag eens bij dicht 2 sec vast gehouden. voelde het goed.
Da's mooi.

Maar mijn borsten gaan niet echt vooruit.
Je bedoelt je borstspieren mag ik hopelijk aannemen?

Mijn linker is opgespannen 34.5 en recht heb ik 35
Linker en rechter borstspier en 34,5 en 35 cm?
Hoe meet je dat dan precies?

Hoe mijn linker ever groot krijgen als rechts.
Geduld hebben, consequent blijven trainen en geleidelijk aan verzwaren.
Als dit niet helpt kun je proberen oefeningen zoveel mogelijk met dumbells in plaats van een barbel uit te voeren.
Dat wil zeggen, bivoorbeeld dumbell bench presses doen in plaats van barbell bench presses.

Denk dat ik kom van -+34 rechts en 33.5 links
Unilateraal trainen kan ook helpen, d.w.z. oefeningen met 1 arm of 1 been tegelijk uitvoeren.
Op die manier kun je extra aandacht geven aan de kant die kleiner is dan de ander. (asymmetrie)

wat hebben jullie van biceps?
Weer even raden wat je nou bedoelt, biceps omvang neem ik aan?
Opgewarmd 47-48 cm

Da's mooi.

Je bedoelt je borstspieren mag ik hopelijk aannemen?

Linker en rechter borstspier en 34,5 en 35 cm?
Hoe meet je dat dan precies?

Geduld hebben, consequent blijven trainen en geleidelijk aan verzwaren.
Als dit niet helpt kun je proberen oefeningen zoveel mogelijk met dumbells in plaats van een barbel uit te voeren.
Dat wil zeggen, bivoorbeeld dumbell bench presses doen in plaats van barbell bench presses.

Unilateraal trainen kan ook helpen, d.w.z. oefeningen met 1 arm of 1 been tegelijk uitvoeren.
Op die manier kun je extra aandacht geven aan de kant die kleiner is dan de ander. (asymmetrie)

Weer even raden wat je nou bedoelt, biceps omvang neem ik aan?
Opgewarmd 47-48 cm
foto?

Hi hoe veel rust nemen jullie tussen sets

Tussen opwarmen minder dan 2 min.
Bij werkset 2 min.
Met timer op horloge of telefoon, altijd hetzelfde.

Hi
Wil een degelijke uitleg geen gezever
Is nu 2 x ik dit gedaan heb
Zou dit 2 x per week doen te veel oef of moet ik splitsen in boven en onder lichaam 1 dag/week

Doe telkens opwarming set 2 werking sets en dan nog een set iets zwaarder

Chest
chest press met opwarming van 20.3 werking set 2 x 27.3 en dan 32 voor 10 of minder
Dumbel chest press platte bank opwarming 10 2x14 en 16x8
Chestfly opwarming 45 2x52 en 59 voor 10

Schouders
shoulder front rise 6 ,2x7 8 voor 5
Shoulder latteral rise dumbel 6 2x7 8 voor 5
Rear delt 18 2x 45 52 voor 7

Biceps
Biceps crull 9 2x 12 14 voor 6
Biceps crull Ez bar 20 en 2 x25
Biceps machine crull 18 2x 27 29,2 voor 7

Rug
Seated row 32 2x41.2 45 voor 6
Machine pull up 18 2x 14 11,3 voor 8
Wide cable lat pull down 26 2*27.6 29,6 voor 9
Cable row 32 2*39 41.3 voor 5

Benen

leg extensions 36.6 2x 43.6 45 voor 7
Sead legpress 61.3 2x 66 70,6 voor 6
Legpress 90 2 x 100

Buikspieren
opwarming 18 en 2x 22,6

IMG_20240920_154717_HDR.jpg

Of moet ik nog meer doen voor de buik heb al zichtbare buikspieren
En 1 x per week 30 min cardio of dit beter niet doen

Voelde het telkens goed aan de schouders.
Maar heb wat last aan linker schouder. Schouders nog trainen of enkel tijd laten rusten.

Vele van ons doen eigenlijk nooit buikspieren deze worden wel bij free weight oefeningen gestimuleerd enzo en andere oefeningen waarbij je je core moet aanspannen, die heb je zelfs bij bicep curls enigszins.

Front delt train je normaliter ook tijdens benchpress dus word door velen ook overgeslagen tot het een zwakke plek word.

Rug train je alleen de bovenkant lijkt wel, heeft je gym niet zo toestel voor je onderrug?

Probeer eens seated dumbell curl voor je biceps, zitten op bench met leuning schuin (even googlen voor duidelijkheid)

Begrijp dat je 2x dezelfde set doen + 1 zwaardere maar zoals je omschrijft snap ik er niks van (miss ligt aan mij) maar belangrijkst is is dat je jezelf er ook mee vermoeid. Meeste gevallen wanneer je 2x dezelfde set doet hou je bij de 1ste set teveel reps in reserve over (dat je dus nog teveel brandstof in je tank houd) dus misschien beter idee om te zeggen van;
"Ik wil eerste set 10-15 reps kunnen doen maar ik stop ermee op moment dat denkik nog 1 repetitie kan uitvoeren, indien ik maar 10-12 reps haal houd ik gewicht zoals het is, haal ik 13-15 reps dan verhoog ik ook direct het gewicht met een beetje voor de 2de set en probeer dan weer te stoppen op moment dat ik bijna niet meer kan"

Hoop dat beetje duidelijke omschrijving is😆 voor je laatste set zou je gewoon tot falen kunnen gaan met zelfde gewicht als je 2de set dan

welk toestel bedoel je voor de onderrug
omdat er iemand zei dat ik aan progressieve overload moet doen.
1 set waar het makkelijk gaat 2 werking sets en de een zwaardere waarmee ik minder dan 10 herhalingen kan
en dit op bouwen tot 10 bij laatste en verhogen dan
Zijn dit te veel oefeningen voor 1 training?
Ben zeer slecht in benchpress stang beweegt te veel nu
Zou ik beter gaan squatten

Laatst bewerkt:
Lower back extension

Wat ik je voorstel is nogsteeds progressieve overload.
Opwarming
Set1; 10-15x *kg
Set2; zelfde gewicht als set1 indien set1 10-12x reps was, hoger gewicht indien 13-15x reps was
Set3; zelfde gewicht als set2 indien set2 10-12 reps was, hoger gewicht indien 13-15 reps was

Bij set1 & set2 houd 1 repetitie in de tank, bij set3 tot falen.

Je aantal sets zou opzich prima moeten lukken maar reken ca 12 tot 16 sets per spiergroep per week, dus indien je een spiergroep 2x per week traint dan beide keren 6 tot 8 sets, train je 3x per week 4 tot 5 sets. Verder is het geheel aan jezelf op welke volgorde je dit aanpakt als je er maar rekening mee houd dat je spieren sterker en groter worden tijdens het herstellen dus niet maandag dinsdag woensdag full body trainen en rest van de week niks doen, eerder dan maandag woensdag vrijdag. Hiermee zul je moeten spelen om erachter te komen wat jou het beste uit komt.

Bench je ene kant sneller omhoog dan de andere kant van de stang? Heb je ongelijkheid tussen links en rechts qua kracht? Dan zou ik hier een focus punt maken om dit te corrigeren om latere blessures te voorkomen. Maar een gebrek aan techniek kan ook een probleem zijn hoor, free weights zijn voor beginners uiterst belangrijk om te doen maar leveren niet de beste resultaat omdat de juiste techniek vaak nog ontbreekt, heb je die skills wel onder de knie dan zijn het de meest optimale oefeningen die je maar kunt doen.

Terug
Naar boven