Fitness Seller

wat vinden jullie van dit schema

• Topic Starter Topic Starter
maar bij losse gewichten gaan ze van af 10 kg met 2 kg om hoog Wat soms te veel is.
En zou ik gaan benchen? En squatten ben 52
Ze hebben een lower back extions.
Hoe daar juist op trainen?

maar bij losse gewichten gaan ze van af 10 kg met 2 kg om hoog Wat soms te veel is.
En zou ik gaan benchen? En squatten ben 52
Ze hebben een lower back extions.
Hoe daar juist op trainen?
YouTube lower back extension
(Hoop dat je engels kan?)

Al gebruikt je alleen de stang voor sommige oefeningen belangrijkste is juiste beweging en vorm + dat je op gevoel de juiste spieren gebruikt, dit creëert de juiste motoriek en wat men "mind muscle connection" noemt, zo gooi je dus niet een partij gewichten heen en weer maar houd je je lichaam op een tactische behendige manier bezig

Een tip hiervoor is door je de beweging te vertragen, bij het doen van een bicep curl til dan niet gewoon het gewicht op en weer laten zakken maar steek 3 seconden in het optillen en 3 seconden in het laten zakken en richt je concentratie op de beweging en de spieren die je ervoor gebruikt, dit hoeft zeker niet altijd maar is zeker effectief om meer "gevoel" te ontwikkelen voor wat je doet.

Andere tip, bij een oefening trekken je spieren samen en strek je ze uit, je trekt de spier weer samen en je strekt hem weer uit.
De tip; moment dat je spier gestrekt is blijf je eventjes in deze positie voor enkele seconden, dit verbetert mobiliteit van de spier en zul je minder lichamelijke stijfheid ervaren als je dit regelmatig doet (rekken en strekken met gewichten noem ik het)

ik gebruik ook dumbles dus niet enkel een stang.
Maar wat doe ik als 2 kg meer te zwaar is.
Voor bicpes gebruik ik 20 25 kg ez bar zou volgens die gast ook 30 moet doen maar is te zwaar.
waarom zou ik geen engels kunnen?
Doe ik te veel oefening op 1 dag

Laatst bewerkt:
ik gebruik ook dumbles dus niet enkel een stang.
Maar wat doe ik als 2 kg meer te zwaar is.
Voor bicpes gebruik ik 20 25 kg ez bar zou volgens die gast ook 30 moet doen maar is te zwaar.
waarom zou ik geen engels kunnen?
Zijn genoeg mensen die geen engels kunnen

Als te zwaar is is het te zwaar. Je zult de volledige beweging 8 tot 15x nauwkeurig en correct moeten kunnen, red je 8 niet zonder dat het ten koste gaat van de juiste techniek? Dan gebruik je teveel gewicht.

Met juiste techniek bedoel ik bijvoorbeeld dan dat als je een bicep curl doet sta je stil en knik je alleen je ellebogen om het gewicht op te tillen en te laten zakken en hiervoor gebruik je alleen je biceps, op den duur word dit te zwaar en begint je postuur te veranderen begin je te zwaaien met het gewicht en betrek je andere spieren bij de beweging, op dit moment is het geen bicep curl meer dus heeft het ook geen enkele zin om te doen

Bedankt al vast voor de uitleg!

opvolgende nog geen antwoord
zou ik gaan:
squatten
Bankdrukken.
Hoe is het schema
Dat van het aantal sets per week snap ik niet goed?
Geef eens een vb voor een bepaalde spier groep

Switch gewoon eens tussen dumbell en barbell bench press dat is alles

Elke week 12 sets hams, 12 sets quads, 12 sets onderrug, 12 sets bovenrug, 12 sets borst, 12 sets biceps,

4 sets squats, 4 sets legpress, 4 leg extensions, is 12x quads & 8x hams en quads. 8 sets lower back extension, 4 sets deadlift is 12x lower back & 4x hams. Voor de rest red je je wel mee qua oefening keuze als ik dat goed verneem.

Gebruik maken van smiths machine is ook prima voor squats, benchpress etc

Waarom pak je niet een bestaand bewezen schema? 5x5 stronglift oid?
Als je nergens begint een prima schema.

Ik ga 2x per week
is mijn schema goed of niet
Moet ik gaan squatten
Benchpress doen
Verduidelijk het eens met een vb
Mag ik mijn schema 2x per week doen?
En wat met het het gewicht per oef
Opwarmen met een laag gewicht.
En dan 12 x met een hoger gewicht waar ik er maar 12 kan en dat voor 3 sets
Of pas mijn schema anders eens aan
Want ben totaal beginner 8n hé maken van schema's
Volgde het programma een beetje van welke mij ze gaven bij start

Laatst bewerkt:
Waar vind ik zo een 5x5 programma's

Als ik op 5x5 klik gebeurt er niks.
En weet nog niks over mijn programma dat ik nu doe

Maar wat doe ik als ik aan meer dan 10kg voor een dumbel zit en ik, vlot meer dan 12 herhalingen kan met bv 14 kg maar 16 nog te zwaar is

Maar wat doe ik als ik aan meer dan 10kg voor een dumbel zit en ik, vlot meer dan 12 herhalingen kan met bv 14 kg maar 16 nog te zwaar is
Dat was een probleem waar de Griekse filosofen ook moeite mee hadden, zie Achilles en de schildpad.

Laatst bewerkt:
Als je meer dan 12 herhalingen kan met 14kg, dan kan je meer dan 1 herhaling met 16.

Wat is je probleem?

Switch gewoon eens tussen dumbell en barbell bench press dat is alles

Elke week 12 sets hams, 12 sets quads, 12 sets onderrug, 12 sets bovenrug, 12 sets borst, 12 sets biceps,

4 sets squats, 4 sets legpress, 4 leg extensions, is 12x quads & 8x hams en quads. 8 sets lower back extension, 4 sets deadlift is 12x lower back & 4x hams. Voor de rest red je je wel mee qua oefening keuze als ik dat goed verneem.

Gebruik maken van smiths machine is ook prima voor squats, benchpress etc
Kun je dit even verduidelijken hoe ik dit doe als ik 2 x per week ga?
En mag ik nu benchen en squaten?

Wat ik je voorstel is nogsteeds progressieve overload.
Opwarming
Set1; 10-15x *kg
Set2; zelfde gewicht als set1 indien set1 10-12x reps was, hoger gewicht indien 13-15x reps was
Set3; zelfde gewicht als set2 indien set2 10-12 reps was, hoger gewicht indien 13-15 reps was

Bij set1 & set2 houd 1 repetitie in de tank, bij set3 tot falen.

Je aantal sets zou op zich prima moeten lukken maar reken ca 12 tot 16 sets per spiergroep per week, dus indien je een spiergroep 2x per week traint dan beide keren 6 tot 8 sets, train je 3x per week 4 tot 5 sets. Verder is het geheel aan jezelf op welke volgorde je dit aanpakt als je er maar rekening mee houd dat je spieren sterker en groter worden tijdens het herstellen dus niet maandag dinsdag woensdag full body trainen en rest van de week niks doen, eerder dan maandag woensdag vrijdag. Hiermee zul je moeten spelen om erachter te komen wat jou het b
kan dit even verduidelijkt worden

Zal niet weten hoe ik er duidelijker over moet zijn dan het is, indien dit nog moeilijk is zo zou je de info die je gekregen hebt kunnen bespreken met een coach die er een meer ervaren blik op heeft

Terug
Naar boven