XXL Nutrition

Wat waren jou bodybuilding rookie fouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
daar moet ik nog achter komen denk. Met de hulp van dit forum zal het wel een stuk minder worden qua fouten :p.

shitload aan carbs eten voor het slapen gaan, te "hard" trainen waardoor ik snel blessures kreeg. Verder was alles vanaf het begin vrij goed, zat al op dbb weken voor ik uiteindelijk ging trainen.

-te weinig eten.
-denken dat je serieus bezig bent, maar achteraf stelde dat gewicht niks voor.

me eerste keer bulken denken: hoe meer kcals, hoe meer massa:D

dus 2 whoppers met kaas van dikke 3000kcals is al een mooie stap in de richting, dacht ik :o jammer dat ik er later achter kwam dat dat niet de goede soort kcals zijn:(

me eerste keer bulken denken: hoe meer kcals, hoe meer massa:D

dus 2 whoppers met kaas van dikke 3000kcals is al een mooie stap in de richting, dacht ik :o jammer dat ik er later achter kwam dat dat niet de goede soort kcals zijn:(

ook al waren het goede kcals, word je dik.

eerste periode dat ik trainde dat was vanaf mijn 16e, maar dat was beetje hobby fitness. toen ik een jaar of 18 was ben ik schematje gaan pakken, maar deed alles 2,3x per week. veel te weinig rust dus.

het bekende see-food-diet!

alle eten wat ik tegenkwam, gevolg: eerste 6 maanden 6000kcl+ per dag en vet% verdubbeld..

toen DBB gevonden, mijn redder:)

een andere grote fout was dat ik me teveel heb gefocussed op mijn gewicht, wou veel te graag aankomen, daardoor is mijn vet% destijds flink omhoog gegaan.

Uhh elke dag met dumbbells smijten. Te veel echt te veel naar healthcity gaan o.a

Van de stackers heb ik desztijds ook lopen trippen dat het niet mooi meer was, ik werd echt prikkelbaar van de efedrine, vaak twee caps per keer :D.

andere beginnersfouten: driemaal weeks curlen en 1 keer in de week rug (machines only)

overdreven liggen bulken, waardoor ik 113 woog en een vetpercentage tegen de 18-19 percent, was echt geen zicht meer. (koolhydraten voor het slapen gaan: nooit meer)

wat is bulken?

Denken dat je alles goed deed! Genoeg eten, goede setjes, correcte uitvoering... Terwijl wat in Flex staat absoluut niet altijd zalig makend is. Dat wat voor de een geld kan voor de ander juist niet werken!

Mijn voedingsschemain het begin:

5:30 whey shake
6:00 2 eieren , 2 boterhammen, bak havermout
8:00 4 boterhammen met pindakaas en kip
10:30 4 boterhammen met pindakaas en kip
12:30 6 boterhammen met pindakaas kip kalkoen
15:00 4 boterhammen met pindakaas, kip kalkoen
17:00 Avondeten, monsterhoeveelheden
19:00 Zak noten, whey shake

Na het trainen natuurlijk een flinke hoeveelheid dextrose en daarna flink bord met carbs en eiwitten
voor het slapen gaan nog paar boterhammen en een bak kwark.

Daarnaast ook een tijdje creatine :roflol:

BF ging niet heel hard omhoog omdat mijn onderhoud gelukkig gewoon hoog lag toen. Anders had het niet best geweest :o

rukken tijdens het curlen

---------- Toegevoegd om 21:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:01 ----------

Mijn voedingsschemain het begin:

5:30 whey shake
6:00 2 eieren , 2 boterhammen, bak havermout
8:00 4 boterhammen met pindakaas en kip
10:30 4 boterhammen met pindakaas en kip
12:30 6 boterhammen met pindakaas kip kalkoen
15:00 4 boterhammen met pindakaas, kip kalkoen
17:00 Avondeten, monsterhoeveelheden
19:00 Zak noten, whey shake

Na het trainen natuurlijk een flinke hoeveelheid dextrose en daarna flink bord met carbs en eiwitten
voor het slapen gaan nog paar boterhammen en een bak kwark.

Daarnaast ook een tijdje creatine :roflol:

BF ging niet heel hard omhoog omdat mijn onderhoud gelukkig gewoon hoog lag toen. Anders had het niet best geweest :o

maar daar maakte je toch ook flink wat mass gains op,toch?

Vooral te weinig eten en niet frequent genoeg trainen.

extreem bulken... nooit meer! Als alles goed gaat, zal ik mijn vet% ook nooit hoger op laten lopen dan 10%. Liever het hele jaar door in shape..

extreem bulken... nooit meer! Als alles goed gaat, zal ik mijn vet% ook nooit hoger op laten lopen dan 10%. Liever het hele jaar door in shape..

Hehe ja dat denk ik ook steeds na de cut, maar zodra de cut eenmaal voorbij is heb ik toch grote moeite om de stedentrip van de McDonalds, het bier, de whiskey etc. de laten staan.
Gevolg is dat je een klein jaartje later toch weer een eindje boven de 10% BF uitkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven