MuscleMeat

Wat waren jou bodybuilding rookie fouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
eigenlijk weet ik er geen 1 maar wel wat kleine foutjes, maar ja je kan niet alles weten :

- standaard schema van de sportschool gebruiken
- voeding niet echt goed (10 broodjes hageslag per dag)
- te veel met machines gewerkt
- had eerder dit forum moeten ontdekken:cool:

- tig buikspieroefeningen doen om buikvet weg te werken.
- benen was niet nodig, ging immers toch cardio doen :duh:

Toen ik een tijdje aan het trainen was en er wel aan toe was om te gaan kuren heb ik de "Anabolic Box" gekocht bij sportorders.nl. Hehe, gebrek aan kennis :roflol:

sja, betreffende voeding en training de normale beginnersfouten.

verder
- dikke ruzie met m'n ouders omdat ik een pot whey en crea wilde kopen, dat was volgens hen juice :roflol:

- een abbo nemen bij een healthcentre, waar de dumbbells tot 22 monsterlijke kilo's gingen (inmiddels gelukkig verbouwd etc.)

- lekker na elke training nog 10 minuten hoge intensiteit op de stepper staan, die steken in m'n zij moesten vast een teken geweest zijn dat ik een monsterlijke conditie kreeg :rolleyes:

Bench press gelijk met 210 beginnen zonder op te warmen :o

En ja natuurlijk.. geen benen trainen zucht ben blij dat ik dat nu wel liever doe!

Het eten eten eten wat vaak als tip aan beginners word gegeven iets te letterlijk genomen.

Met als gevolg dat ik me s`avonds nog helemaal volpropte met boterhammen met pindakaas/appelstroop en allerhande zooi.

- Voeding niet voor elkaar (nu sinds bijna een jaartje is dat redelijk goed
- Elke keer tot absolute failure (Overbelast CZS)
- (nog steeds) niet weten welke oefeningen nu wel en niet te doen (er zijn er zo veel :S daardoor: te veel oefeningen per spiergroep, verlies van overzicht)

Benen heb ik al vanaf het begin altijd getraind :) sterker nog, dat was het eerste wat ik deed toen ik jaren geleden met BB begon .. en dat heb die gymeigenaar me toen laten weten ;) een WEEK spierpijn gehad... waarvan ik de eerste paar dagen nauwelijks kon lopen :S

steevast 15 herhalingen doen elke set op elke oefening, verslaafd aan die pomp

En toch goed gegroeid dat eerst jaar :D

veel bovenlichaam gedaan waardoor onderkant achterloopt.:(

geldverspilt aan sups terwijl met eetpatroon nog niet eens in orde was:(

benchen op de smith, en dat dan 4x per week en als het even ging ook nog 2x per dag:mad:

hehe :) Het Smolov schema is zelfs niet zo zwaar ;)

benen ben ik altijd voorstander van geweest.. Baal er ook van dat ik massa was / ben verloren op de benen door die K**periode die inmiddels achter me ligt ... I LOVE spiergeheugen ;)

6 op 7 trainen
trainingen van 2,5 uur waarbij ik elke spier wou trainen

en ik groeide maar niet en liep altijd moe:D

eergisteren sterk willen worden.

maw: geen goede kijk op de lange termijn.

BuilderB was Breezah :roflol:

Wilde ff snel breed worden ;) ...

hehe dat had ik dus ook ;)

Na drie maanden aankloten op machines denken dat je een plateau hebt bereikt en naar Perry Sport rennen om een pot Fitshape creatine te halen.

Biceps-dag heel serieus nemen, en gelijk 7 oefeningen till-failure trainen.
Vrijdag was benen dag, en dan nam ik knallen ook best serieus eigenlijk. Full SQ/Front SQ/Legpress/Lunges/Extensions/Curls allemaal 5 sets till-failure. En dan het hele weekend naar de klote zijn.

Verder alles 1x per week trainen, deed me niet veel goeds.
En de grootst gemaakte fout is de voeding natuurlijk.

De instructeurs geloven, dus ook smith benchen en squaten, chest press etc.

Weinig eten.

Overtrainen.

Te weinig slaap.

Maar 1 of 2 dagen in de week trainen.

De rest heb ik nog nooit fouten gemaakt, grote iedergeval.

benen verwaarloosd (te lang gewacht met squat en deadlift) en te weinig gegeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven