XXL Nutrition

Wat zijn de rotator cuffs spieren?

alle oefeningen zijn gebaseerd op endo en exorotatie, maar dat is allemaal ouwe koek wat ik al wist

goed Stuk Snake!!!
word tijd dat ik die dingen ook eens ga doen..

• Topic Starter Topic Starter
Er komt nu een nieuw topic, dat betekent ook dat septirothsnake de winnaar is!

mooi stukje snakey :thumbs:

Hoe zit het eigenlijk met het aantal sets, reps.... voor deze oefeningen ?
Hoeveel keer moet je ze per week doen ? volstaat 1 keer per week op een schouderdag ?

ik doe altijd drie sets en dan 15 herhalingen van ieders en dan drie oefeningen voor rc

Als je er echt veel problemen me hebt (in het begin dus), is het toch aangeraden het 5x tot elke dag te doen.. maar vanaf het beter wordt, kan je het ook gewoon 1x per week doen. Als ik bv borst doe, doe ik eerst een opwarming RC helpt ook goed bij me

waar moet je eigenlijk die RC oefeningen in je schema plaatsen? moet je ze op een rustdag doen of op schouderdag?

mag ik eigenlijk wel in dit topic posten?

Lijkt me wel, ben ik ook wel benieuwd naar! :)

Ik doe ze op een rustdag. Ik doe het 1 keer per week, samen met shoulder dislocates. Ik heb het weleens op andere dagen gedaan maar dat doet bij mij meer schade dan dat het wat helpt. Ik zorg er altijd voor dat ik het op de dag dat ik schouders train niet doe, en ook niet de dag ervoor en de dag er na. Dat werkt voor mij het beste.

Wat zijn rotator cuff spieren?

Vervelende rotspieren! Ik heb een paar jaar geleden een scheurtje opgelopen, dat is later goedgekomen (dacht ik), maar ik heb er nu al weer ruim een jaar last van. Het doet vooral pijn bij bankdrukken (de foute pijn, dus ik doe geen bankdrukken meer), of wanneer ik mijn kleine zoon optil. Military press is vreemd genoeg geen probleem...

Als je last hebt van de rotator cuff spieren, kan je dan meteen al die oefeningen doen? Of moet je ze eerst even laten rusten?

je kan ze gelijk doen, daarna koelen met ijs

waar moet je eigenlijk die RC oefeningen in je schema plaatsen? moet je ze op een rustdag doen of op schouderdag?

mag ik eigenlijk wel in dit topic posten?
Ik zou ze elke trainingsdag doen.

Wat zijn rotator cuff spieren?

Vervelende rotspieren!
Laat ze weghalen, en dan kijken of je ze nog steeds zo rot vindt.
Wat een k*tbump

Als je last hebt van de rotator cuff spieren, kan je dan meteen al die oefeningen doen? Of moet je ze eerst even laten rusten?
Als ze pijn doen zou ik ze niet doen. Gewoon laten rusten. Neemt de pijn af kan je ze rustig aan beginnen met trainen.

Ligt er ook wel een beetje aan wat de oorzaak van de pijn is natuurlijk.

Gezellige reactie...

Ik zou ze elke trainingsdag doen.

Laat ze weghalen, en dan kijken of je ze nog steeds zo rot vindt.
Wat een k*tbump

Als ze pijn doen zou ik ze niet doen. Gewoon laten rusten. Neemt de pijn af kan je ze rustig aan beginnen met trainen.

Ligt er ook wel een beetje aan wat de oorzaak van de pijn is natuurlijk.

Allen het stukje naar jou was "ongezellig", omdat je een topic van bijna twee jaar oud bumpt, zonder iets bij te dragen aan het topic.
Plus dat het je eigen domme fout is als je last krijgt van je RC, dus de spieren de schuld geven is een beetje kinderachtig vind je niet.

Terug
Naar boven