Fitness Seller

Wat zou je doen met 2 miljoen?

Bezoekers in dit topic

Ik voel niet zo de noodzaak om het te bewijzen en kan het stuk wat ik gevonden had nadat ik iemand voor gek verklaarde niet zo vinden, maar het had iets te maken met slim met de omzet omgaan. Laten we dit voorbeeld even achterwege dan, mogelijk een heel slecht voorbeeld zelfs omdat het een uitzondering geweest zal zijn dan. Het punt was dat het wel te doen is binnen bepaalde vakgebieden.

Vypaw Frietje poedersuiker
Over hoeveel geld heb je het dan wat je in 10 jaar verdiend kan hebben?
 
Het ligt denk ik ook aan je eigen mindset en wat je gewend bent. Ik ben opgegroeid in een volkswijk, er was geen mooi uitzicht en alles was klein maar men zat allemaal gezellig in de voortuin en had contact met elkaar. Kinderen speelden allemaal buiten. De mensen in die wijken gaan massaal naar het park als ze willen wandelen of er even uit willen. Zou je er iemand van het Gooi er tussen zetten zal die zich binnen een week ophangen.
Ik kan me daar wel aan verbazen, ik heb ook altijd in een volkswijk gewoond en zelfs een winkelstraat in het centrum dus ik ben niks speciaals gewend en heb dat ook nooit gehad. Hoef maar even langs een meer natuurlijke plek te lopen of ergens te zitten en ik weet wel wat er ontbreekt in mijn leven. Kan zelfs het uitzicht dat ik even had over een klein grasveldje tussen mijn straat en die er tegenover missen, maar die kamer had geen ruimte voor een rack dus ik moest over en heb nu weer enkel uitzicht op huizen. Andere mensen lijken zoiets helemaal niet te ervaren, volgens mij kun je die letterlijk in een matrix pod leggen, vinden het wel best zonder een connectie met natuur. Heel raar.

Als ik sommige huizen zie van mensen en hoe die gesitueerd zijn dan zou ik daar zonder blikken of blozen mensen voor vermoorden als het dat opleverde. Niet dat ik dan gelijk geheel gelukkig zou zijn, maar het zou wel een hoop schelen. Wellicht ook realistischer dan eerst 2 miljoen moeten verdienen.

Ik zou nu niet meer zonder willen, maar heb de eerste 10 jaar nooit een ruimte gehad voor een homegym maar het ook altijd prima naar mijn zin gehad in de gym. Afgelopen maanden in een kamertje trainen was eerlijk gezegd niks, terwijl het in hetzelfde powerrack was waarop ik normaal ook 80% doe. In mijn loods is het nu ook nog niks, geen sfeer, koud en een open zand vlakte dus wat dat betreft begrijp ik het wel. Als ik bij een ander in huis kom denk ik vaak ook "oei, wat een ouwe meuk" maar zo kijken die bewoners er nooit tegen aan heb ik het idee.

Heb je de luxe, dan is dat leuk maar of ik nu veel gelukkiger ben dan vroeger nou nee. Misschien dat je wel ongelukkig kan worden als je weet wat je mist, maar zodra je iets hebt is het zo snel normaal geworden dat het meer gemak is.
Met beter weer lijkt me een vrij kale loods ook prima, zolang de spullen die je nodig hebt er maar zijn en je een vrij uitzicht hebt. Wanneer het warmer wordt met alles open half buiten trainen goh lekker hoor. Vond dat met de lockdown tent ook wel chill in de zomer. Hoe gaat dat nu qua warmte? Geen heater ofzo voor?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me daar wel aan verbazen, ik heb ook altijd in een volkswijk gewoond en zelfs een winkelstraat in het centrum dus ik ben niks speciaals gewend en heb dat ook nooit gehad. Hoef maar even langs een meer natuurlijke plek te lopen of ergens te zitten en ik weet wel wat er ontbreekt in mijn leven. Kan zelfs het uitzicht dat ik even had over een klein grasveldje tussen mijn straat en die er tegenover missen, maar die kamer had geen ruimte voor een rack dus ik moest over en heb nu weer enkel uitzicht op huizen. Andere mensen lijken zoiets helemaal niet te ervaren, volgens mij kun je die letterlijk in een matrix pod leggen, vinden het wel best zonder een connectie met natuur. Heel raar.

Als ik sommige huizen zie van mensen en hoe die gesitueerd zijn dan zou ik daar zonder blikken of blozen mensen voor vermoorden als het dat opleverde. Niet dat ik dan gelijk geheel gelukkig zou zijn, maar het zou wel een hoop schelen. Wellicht ook realistischer dan eerst 2 miljoen moeten verdienen.


Met beter weer lijkt me een vrij kale loods ook prima, zolang de spullen die je nodig hebt er maar zijn en je een vrij uitzicht hebt. Wanneer het warmer wordt met alles open half buiten trainen goh lekker hoor. Vond dat met de lockdown tent ook wel chill in de zomer. Hoe gaat dat nu qua warmte? Geen heater ofzo voor?

Ik begrijp je wel maar heb dan het tegenovergestelde. Is een dorp niks voor jou?

Als ik alleen was geweest was een appartement in het centrum van een top 10 stad wel wat voor mij. Ik wil juist niet onder de mensen zijn, maar er moet wel wat om mij heen gebeuren.
In een stad is contact juist niet voor de hand liggend, in een dorp wel. De ene buur die ik nu heb levert mij meer sociale stress op dan wanneer ik midden in de stad zou wonen.
Maar het is verder wel ideaal werk aan huis en dit was in een stad onbetaalbaar. Als stel is dit wel weer veel leuker, ook met de dieren etc.

Zou het train gedeelte in de loods juist dicht willen hebben op termijn met een scheidingswand. Geen krappe bedoeling maar niet zo'n leegte als het nu is of uitzicht naar andere rommel die straks gaat komen. Maar opvullen met toestellen is natuurlijk wel de bedoeling. Ik moet ook niet klagen, maar nu in de kou, weinig licht en zandbed kan het nog niet tippen aan mijn oude homegym garage van 30m2 die precies gevuld was. Daar was de kou met dit weer nog net aangenaam genoeg, nu moet je echt starten met een paar truien aan.
 
Over hoeveel geld heb je het dan wat je in 10 jaar verdiend kan hebben?
Poeh ik zou het niet weten, want teveel factoren die bepalen hoe jij met pensioen wil, maar een senior software ontwikkelaar die een beetje goed is in zijn werk kan in Nederland 10 jaar lang 150 euro per uur verdienen als freelancer. Er zijn er ook die voor een paar jaar naar sillicon valley gaan en daar tonnen naar binnen slepen in loondienst, sommige zelf remote (dus vanuit NL). Maar wat ik steeds zeg, als je ergens goed in bent dan maak je meer kans op die bedragen, net zoals goed ondernemen of alle andere dingen.

Ik ging even mee in die 10 jaar en 2 mil, maar ik denk dat het beter is als je gebalanceerde doelen hebt. Ik verwacht bijv. mijn hele leven te moeten/willen werken, dus mijn grootste doel is het leuk blijven vinden. Ik zie het ook in de mensen rondom mij heen, diegene die het leuk vinden hebben niet van die 'stoppen met werken en meer vrijheid' doelen, maar het zijn wel de mensen die tegen leuke kansen aan lopen en die doelen eerder kunnen verwezenlijken lijkt het.

Ik zou gillend gek worden als ik op dat eiland in Griekenland zou zitten vanuit de openingspost en niks kan doen wat het koppie triggert. Op dat eiland met een laptoppie is een ander verhaal :D
 
Ik zou gillend gek worden als ik op dat eiland in Griekenland zou zitten vanuit de openingspost en niks kan doen wat het koppie triggert. Op dat eiland met een laptoppie is een ander verhaal
Volgens mij hebben ze daar inmiddels internet.
 
een senior software ontwikkelaar die een beetje goed is in zijn werk kan in Nederland 10 jaar lang 150 euro per uur verdienen als freelancer.
Alles kan want er zullen enkele zijn die dat behalen, maar ik zeg je wel dat het hiervoor niet zomaar genoeg is om senior te zijn en een beetje goed kunnen typen. Als freelance moet je wel continu zulke klanten weten te strikken en daar eerst nog naar opbouwen. In die range zullen veel overheidsprojecten zijn, dan mag je ook wel hele goede diploma's hebben en referenties van ander overheidswerk of voor hele grote namen. Maar acquisitie is een vak op zich, senior software ontwikkelaar op je linkedin zetten komt die 150 euro per uur niet vanzelf van. Er zijn heel veel seniors die prima code kunnen typen maar nooit zoiets zullen bereiken, de meesten zullen rond de helft blijven zitten.

Even terzijde of je dan wel bestaansrecht als ondernemer hebt wanneer je zoals de meesten jarenlang fulltime bij 1 zo'n klant tussen het vaste personeel zit ;) maar gelukkig controleert de overheid niet meer op die wet en houd de belastingdienst zelf ook zulke mensen aan.
 
Alles kan want er zullen enkele zijn die dat behalen, maar ik zeg je wel dat het hiervoor niet zomaar genoeg is om senior te zijn en een beetje goed kunnen typen. Als freelance moet je wel continu zulke klanten weten te strikken en daar eerst nog naar opbouwen. In die range zullen veel overheidsprojecten zijn, dan mag je ook wel hele goede diploma's hebben en referenties van ander overheidswerk of voor hele grote namen. Maar acquisitie is een vak op zich, senior software ontwikkelaar op je linkedin zetten komt die 150 euro per uur niet vanzelf van. Er zijn heel veel seniors die prima code kunnen typen maar nooit zoiets zullen bereiken, de meesten zullen rond de helft blijven zitten.

Even terzijde of je dan wel bestaansrecht als ondernemer hebt wanneer je zoals de meesten jarenlang fulltime bij 1 zo'n klant tussen het vaste personeel zit ;) maar gelukkig controleert de overheid niet meer op die wet en houd de belastingdienst zelf ook zulke mensen aan.
Klopt met wat wat aanvullingen:
- Vergeet bijdragen aan open source projecten niet, de rest van je carrière heb je geen diploma of referentie meer nodig
- Meer bedrijven gaan dit neerleggen, omdat er weinig mensen te vinden zijn
- Het tekort word alsmaar groter want US/Zwitserland en Duitsland betalen vaak al meer. US veel meer. (I know het is onzin als je het gaat vergelijken met andere beroepen)
- Aquisitie en netwerken is misschien wel je belangrijkste skill

Ja over die laatste scheefheid zullen we maar niet beginnen, belastingdienst is een 'goede' werkgever voor zzp'ers. Lijkt wel of ze hun fin statements op orde hebben en het potje voor externe inhuur niet telt ofzo :D
 
Poeh ik zou het niet weten, want teveel factoren die bepalen hoe jij met pensioen wil, maar een senior software ontwikkelaar die een beetje goed is in zijn werk kan in Nederland 10 jaar lang 150 euro per uur verdienen als freelancer. Er zijn er ook die voor een paar jaar naar sillicon valley gaan en daar tonnen naar binnen slepen in loondienst, sommige zelf remote (dus vanuit NL). Maar wat ik steeds zeg, als je ergens goed in bent dan maak je meer kans op die bedragen, net zoals goed ondernemen of alle andere dingen.
Ik snap hem, maar je verdient dit niet vanaf je eerste jaar en als freelancer is het denk ik ook lastig om 2000 declareerbare uren tegen dat tarief te kunnen maken per jaar. Het is nu ook gelijk duidelijk dat je dit nooit als snackbar eigenaar op een eerlijke wijze kan verdienen.

Verder vergt het ontzettend veel discipline om met een dergelijk inkomen best karig te leven om na 10 jaar werken te kunnen stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt met wat wat aanvullingen:
- Vergeet bijdragen aan open source projecten niet, de rest van je carrière heb je geen diploma of referentie meer nodig
Bij de zwaardere projecten voor overheid en grote namen die ik zie is diploma altijd een harde eis en het helpt je tarief om meer van zulke op je CV te hebben staan, als buitenstaander begin je daar niet bij natuurlijk.

Voor het gewone 70-80pu freelance tarief is dat allemaal niet nodig nee, en persoonlijk vind ik dat ook al heel erg mooi, mits je zelf mag kiezen waar/remote en wanneer. En geen achterlijke daily standups op skype.

- Het tekort word alsmaar groter want US/Zwitserland en Duitsland betalen vaak al meer. US veel meer. (I know het is onzin als je het gaat vergelijken met andere beroepen)
US kan nog wel lastig zijn met de locale costs of living. Ja er wordt nu veel remote gewerkt maar daar doen sommige ook weer moeilijk over dat ze willen betalen naar je lokale standaarden, en er zijn ook vooral veel opdrachten die alleen binnen de US remote aannemen. Duitsland was ook vooral weer dat je voor een tech startup duur in Berlijn moest zitten. Maar misschien dat het nu met coronathuiswerken wat losser raakt. Voor de remote klussen vanaf hier in de US moet je volgens mij wel viavia aangenomen worden, voor buitenstaanders zoals ik zijn die heel zeldzaam en dan ben je een van duizenden reacties waarvan ook vele uit landen die 50 pu kunnen vragen.

- Meer bedrijven gaan dit neerleggen, omdat er weinig mensen te vinden zijn
Wat neerleggen?

Ja over die laatste scheefheid zullen we maar niet beginnen, belastingdienst is een 'goede' werkgever voor zzp'ers. Lijkt wel of ze hun fin statements op orde hebben en het potje voor externe inhuur niet telt ofzo :D
Inderdaad, maar je moet dus ook hopen dat er in die 10 jaar niet toch weer gecontroleerd gaat worden.
 
Dan ben je geen ondernemer, dus maar een loonslaaf. Niet dat daar iets mis mee is. :p
Ben toch echt ondernemer, maar met slechte acquisitie. Als je acquisitie en netwerk skills beter zijn dan programmeer skills moet je geen programmeer maar sales dienst aanbieden. En er is natuurlijk heel veel mis met loonslavernij, anders fantaseerde men niet over 2 miljoen ontvangen.
 
Ben toch echt ondernemer, maar met slechte acquisitie. Als je acquisitie en netwerk skills beter zijn dan programmeer skills moet je geen programmeer maar sales dienst aanbieden. En er is natuurlijk heel veel mis met loonslavernij, anders fantaseerde men niet over 2 miljoen ontvangen.
Ik plaag je een beetje.

Toch kan je mi geen zelfstandige zijn zonder netwerk- en acquisitieskills.

Ondernemers doen het natuurlijk allemaal puur voor de lol en zijn niet geïnteresseerd in geld.
 
Een groot huis en een groot stuk grond kopen (500 000) . Voor m'n familie in het buitenland zou ik er voor zorgen dat ze een eigen bedrijfje zouden kunnen oprichten zodat ze financieel sterker zouden komen te staan '30 000). Voor mijn schoonmoeder en schoonvader zou ik een ander appartement kopen, op een gelijkvloers, met tuintje §180000). En voor mijn zus een huisje, aangepast aan haar MS (200 000). Ondanks dat ik mijn broer niet meer spreek zou ik zijn huis afbetalen zodat hij financieel safe zou zijn (100 000) . Hij heeft ook MS en financieel is het niet altijd even makkelijk. Ik zou een twintigtal garageboxen kopen en verhuren (100 000) als investering; De rest zou ik houden en sparen. Eventueel zou ik nog een stuk grond kopen, bebouwen en dan met winst doorverkopen. Ik zou ook aan het OCMW vragen of ze een alleenstaande moeder met een paar kinderen kennen die het financieel moeilijk heeft en haar een klein appartement kopen van 150 000 euro. Dan kunnen 4 kinderen zonder armoede opgroeien; Een impact op 4 kinderen, dat is enorm. Maar ik zou eerst en vooral een goede boekhouder (een vriend) contacteren zodat hij me goed advies zou kunnen geven. Wens me dus maar allemaal 2 miljoen euro.
 
Je bent wel lekker emo vandaag yasmine. Als je zo door gaat neem ik straks nog een bootvluchteling in huis.
 
Back
Naar boven