MuscleMeat

Wat zou je doen met 2 miljoen?

Maar ik volg dezelfde berekening als jij, ik haal er alleen gelijk 500k vanaf om zonder hypotheeklasten te kunnen wonen.
Zou ik persoonlijk niet doen. Rente op een nieuwe hypotheek is 1,5-2%? Rendement op aandelen is hoger dan de hypotheekrente (zeker met hypotheekrenteaftrek) dus kun je beter lenen en investeren dan je eigen geld in een huis steken. Veel rijken doen trouwens iets vergelijkbaars met security-backed loans. Dan geef je je aandelen als onderpand geven en kun je relatief goedkoop lenen. Dat kun je vervolgens weer investeren. In theorie vrij riskant, maar het schijnt echt een lage rente te zijn, dus dat valt te overzien. Helaas is dat niet echt mogelijk voor Jan met de pet. Anders had ik het al gedaan lol.

Zou ik persoonlijk niet doen. Rente op een nieuwe hypotheek is 1,5-2%? Rendement op aandelen is hoger dan de hypotheekrente (zeker met hypotheekrenteaftrek) dus kun je beter lenen en investeren dan je eigen geld in een huis steken. Veel rijken doen trouwens iets vergelijkbaars met security-backed loans. Dan geef je je aandelen als onderpand geven en kun je relatief goedkoop lenen. Dat kun je vervolgens weer investeren. In theorie vrij riskant, maar het schijnt echt een lage rente te zijn, dus dat valt te overzien. Helaas is dat niet echt mogelijk voor Jan met de pet. Anders had ik het al gedaan lol.
Het huis waar je in woont, zeker met een gezin, zou ik niet snel als investering willen zien.

Op basis waarvan krijg je die hypotheek als je alleen een bak geld hebt?

Laatst bewerkt:
Vaak denken mensen dit of dat te willen, of helemaal gelukkig te zijn als ze eenmaal die auto of dat salaris hebben bereikt. Alles went zo snel dat de extra vreugde er snel van af is. Materiaal maakt een mens niet tevreden, de lat wordt gewoon telkens verlegd.

Ik denk dat het helemaal niet zo veel verschil maakt in geluk, mits je al wel je basisbehoeften hebt met een vast inkomen en eigen woning en daardoor geen maandelijkse geldzorgen.
Maar bij de basisbehoeften denk ik ook aan de kwaliteit ervan. In wat voor ruimte zit je de hele dag en met wat voor uitzicht? Kun je in een tuin zitten met uitzicht op bakstenen/betonnen muren of op natuur? Heb je een loods die open kan om te trainen of moet het opgesloten in een kamertje?

Dat soort dingen zijn toch waar geld blijvend gelukkig maakt. Maar die wellicht niet persé uitzonderlijk veel geld hoeven kosten.

Klopt als een bus.
Heb vorig jaar flink gecasht met mn schadevergoeding voor mijn ongeluk, meer als een ton, had grootse ideeën.
Maar eenmaal het geld binnen en na paar dagen was het euforisch gevoel gewoon weg.
Terwijl ik 5 jaar gedroomd heb wat ik allemaal wel niet ging doen🤣🤣
Wat heb je ermee gedaan dan?

3 2e hands motoren(oudjes) gekocht, mn vrouw nieuwe borsten gegeven en verwend, kinderen verwend, wat nieuwe kleding en een tattoo laten zetten, paar weekendjes gefeest. en de rest op de bank voor een koophuis. Door een bkr registratie van 750€ en 15 jaar geleden moet ik nog 1,5 jaar wachten voor ik een hypotheek krijg, bezwaar ingediend bij een commissie, afgewezen. Dus leuk geld op de bank maar nog niks kunnen kopen. Even wachten tot die klote registratie eraf is.
Verder niks bijzonders.

Een bepaalde zekerheid is mij ook wat waard. Dus liever nu een afbetaald huis dan later wat meer geld. Als je jouw beredenering wat doortrekt zou je als student maximaal moeten lenen (tegen 0% rente) en dat geld dan investeren.

Dan komt het er in de praktijk denk ik op neer dat je er het beste een huis (plus inrichting) van kunt kopen. Dan houd je 1,5 miljoen over en heb je dus 60k per jaar te spenderen. Hoe zit het verder belastingtechnisch als je alleen vermogen en verder geen inkomen hebt?
Ik denk dat als je dat geld inzet om er bestendig passief inkomen uit te halen dat een stuk meer bestendigheid naar de toekomst geeft.

Dat zou ik doen en voorlopig blijven werken. Ik heb best leuk werk en ik zou van de 2 miljoen iets van 1,5 investeren in passief inkomen, 500k om een leuk huis te kopen (en het huidige te verkopen).

Geef zelf niet extreem veel uit, maar 2 miljoen is niet genoeg om nu met pensioen te gaan.

Ik denk dat als je dat geld inzet om er bestendig passief inkomen uit te halen dat een stuk meer bestendigheid naar de toekomst geeft.
Ik zeg ook niet dat het aan het einde van het traject financieel het meeste zal opleveren, maar het is wel beter voor mij gemoedstoestand.

Ik heb nu ook al meer geld in stenen zitten dan noodzakelijk.

Veel rijken doen trouwens iets vergelijkbaars met security-backed loans. Dan geef je je aandelen als onderpand geven en kun je relatief goedkoop lenen. Dat kun je vervolgens weer investeren. In theorie vrij riskant, maar het schijnt echt een lage rente te zijn, dus dat valt te overzien. Helaas is dat niet echt mogelijk voor Jan met de pet. Anders had ik het al gedaan lol.

Waar het imo mis gaat is dat velen met niks (geen ambacht, geen eigen bedrijf, geen vermogen) zichzelf gaan vergelijken met 'de rijken' en wat die allemaal doen en dat gaat proberen te kopiëren. Je starters ziet die klagen over geldzorgen, maar wel 200 euro in de maand in crypto's proppen (oftwel gamble addicts).

Ik heb het voor mijzelf onderzocht en totdat je je spaarpotje zo rond 30k (60k als je partner hebt) moet je lekker sparen en ondertussen hypotheek/verbouwing doen aan je huis. Vervolgens extra aflossen op je hypotheek totdat je schuldenvrij bent (hypotheek == schuld) en dan pas gaan denken aan andere zaken zoals investeren in ander vastgoed. Is het rekensommetje het meest positief, helemaal niet, maar peace of mind en reële risico's dekken zie je niet terug in dat rekensommetje normaliter. Ik hou mijn hoofd dus omlaag, investeer energie in mijn carriere en ga dan kijken of ik wil freelancen en/of eigen IT producten op de mark wil zetten. Zo kan ik terugvallen op een buffer en op mijn skills in geval van nood. Voel ik mij fijner bij dan 6-10% rendement halen.

Holy shit de hoeveelheid ondernemers die nog geen eens een buffer had werd enorm duidelijk in corona tijd en dan staan ze gelijk met hun handje omhoog (ik noem dat geen ondernemers eerlijk gezegd, inherent slechte ondernemers als ze 0 risico dekking doen). En holy f shit, hoeveel pubers komen van school en belanden in depressie omdat ze erachter komen dat de wereld niet in elkaar zit zoals die influencers allemaal voorschotelen en ouders die ze niet voorbereiden op een 40 uur durende werkweek. Depressie, werkloos en dan met een uitkering verschillende startup's beginnen en beleggen in crypto's :D

Tot zover mijn relaas over gasten die imo bij stap 1-10 overslaan en bij stap 11 beginnen of verwachten daar te beginnen. Daarnaast hoe ik het doe zonder die 2 mil haha. Niet op jou gericht @Pren meer het stukje wat mij triggerde :D

Waar het imo mis gaat is dat velen met niks (geen ambacht, geen eigen bedrijf, geen vermogen) zichzelf gaan vergelijken met 'de rijken' en wat die allemaal doen en dat gaat proberen te kopiëren.
Is indicatief van een onderliggend probleem; dat de moderne maatschappij/industrie waarin wij ons bevinden niet past bij onze aard en wat mensen nodig hebben. Dat gat wil men vullen.

inherent slechte ondernemers als ze 0 risico dekking doen).
Of kunnen doen. Bent toch afhankelijk van de marges die nog over zijn in de markt en wat de overheid daarin bepaald.

Maar je kunt ook afvragen of alle zaken zoals horeca bestaansrecht hebben met de lonen die ze hun personeel betalen, wanneer ze die niet kunnen verhogen om het werk leefbaar genoeg te maken om het nodige personeel aan te trekken en die toch beter af zijn met een uitkering.

Het huis waar je in woont, zeker met een gezin, zou ik niet snel als investering willen zien.

Op basis waarvan krijg je die hypotheek als je alleen een bak geld hebt?
Ja, ik snap dat je met een gezin wat meer zekerheid wilt. Tegelijkertijd is een hypotheek geen risico als je 2 mio hebt. Zeker niet omdat een hypotheek een looptijd heeft van 20-30 jaar. Er is geen enkele breed gespreide index, die op zo'n lange periode in de min staat. Risico is dan nihil.

Die hypotheek zou ik gewoon fixen door mijn baan te behouden. Pas nadat die rond is, wissel je van werk, stop je of minder je met werken. Je hebt ook niet het volledige bedrag nodig. Al kun je (samen met je partner) 400k lenen. Dat is best een lekker rendement over 20-30 jaar.
Een bepaalde zekerheid is mij ook wat waard. Dus liever nu een afbetaald huis dan later wat meer geld. Als je jouw beredenering wat doortrekt zou je als student maximaal moeten lenen (tegen 0% rente) en dat geld dan investeren.
Zie hierboven.

Had ik het maar gedaan. Je kunt voor 1150 per maand lenen. Als ik dat voor mijn gehele studietijd had gedaan, had ik wss 11k winst gemaakt. Helaas ben ik me te laat gaan verdiepen in persoonlijke financiën.
Ik zeg ook niet dat het aan het einde van het traject financieel het meeste zal opleveren, maar het is wel beter voor mij gemoedstoestand.

Ik heb nu ook al meer geld in stenen zitten dan noodzakelijk.
Kijk, een huis is an sich geen slechte investering. Het is alleen vermogen waar je niet direct bij kunt en dus ook niet zoveel mee kunt. Het biedt wel weer zekerheid. Dat is absoluut waar. Misschien is het risico van beleggen voor jou als persoon ook gewoon te groot. Niet iedereen kan dat even goed verdragen.

Waar het imo mis gaat is dat velen met niks (geen ambacht, geen eigen bedrijf, geen vermogen) zichzelf gaan vergelijken met 'de rijken' en wat die allemaal doen en dat gaat proberen te kopiëren. Je starters ziet die klagen over geldzorgen, maar wel 200 euro in de maand in crypto's proppen (oftwel gamble addicts).

Ik heb het voor mijzelf onderzocht en totdat je je spaarpotje zo rond 30k (60k als je partner hebt) moet je lekker sparen en ondertussen hypotheek/verbouwing doen aan je huis. Vervolgens extra aflossen op je hypotheek totdat je schuldenvrij bent (hypotheek == schuld) en dan pas gaan denken aan andere zaken zoals investeren in ander vastgoed. Is het rekensommetje het meest positief, helemaal niet, maar peace of mind en reële risico's dekken zie je niet terug in dat rekensommetje normaliter. Ik hou mijn hoofd dus omlaag, investeer energie in mijn carriere en ga dan kijken of ik wil freelancen en/of eigen IT producten op de mark wil zetten. Zo kan ik terugvallen op een buffer en op mijn skills in geval van nood. Voel ik mij fijner bij dan 6-10% rendement halen.

Holy shit de hoeveelheid ondernemers die nog geen eens een buffer had werd enorm duidelijk in corona tijd en dan staan ze gelijk met hun handje omhoog (ik noem dat geen ondernemers eerlijk gezegd, inherent slechte ondernemers als ze 0 risico dekking doen). En holy f shit, hoeveel pubers komen van school en belanden in depressie omdat ze erachter komen dat de wereld niet in elkaar zit zoals die influencers allemaal voorschotelen en ouders die ze niet voorbereiden op een 40 uur durende werkweek. Depressie, werkloos en dan met een uitkering verschillende startup's beginnen en beleggen in crypto's :D

Tot zover mijn relaas over gasten die imo bij stap 1-10 overslaan en bij stap 11 beginnen of verwachten daar te beginnen. Daarnaast hoe ik het doe zonder die 2 mil haha. Niet op jou gericht @Pren meer het stukje wat mij triggerde :D
Ik snap je punt en ben het niet per se met je oneens. Zoals ik hierboven al zei, is een hypotheek aflossen an zich niet slecht. Het is vooral afhankelijk van je risicotolerantie. Peace of mind is idd het allerbelangrijkste en dat verschilt per persoon.

Crypto is idd behoorlijk speculatief en dus riskant. Ik zou niemand aanraden om 100% in crypto te investeren en überhaupt niet om zonder buffer te investeren.

En kopiëren wat de rijksten doen, brengt ook risico met zich mee. Zeker als je niet helemaal weet wat je doet. Dat wil niet zeggen dat je er niet van kunt leren. Lenen om te investeren, is niet alleen gangbaar voor de rijken, maar bijna iedere ondernemer doet het ook. Alleen dan voor zijn eigen bedrijf.

Kijk, een huis is an sich geen slechte investering. Het is alleen vermogen waar je niet direct bij kunt en dus ook niet zoveel mee kunt. Het biedt wel weer zekerheid. Dat is absoluut waar. Misschien is het risico van beleggen voor jou als persoon ook gewoon te groot. Niet iedereen kan dat even goed verdragen.
Het feit dat je niet direct bij dat vermogen kunt vind ik ook wel een voordeel, je kan het dan ook niet aan iets anders uitgeven.

• Haha
Waarderingen: Pren
Is indicatief van een onderliggend probleem; dat de moderne maatschappij/industrie waarin wij ons bevinden niet past bij onze aard en wat mensen nodig hebben. Dat gat wil men vullen.

Of kunnen doen. Bent toch afhankelijk van de marges die nog over zijn in de markt en wat de overheid daarin bepaald.

Maar je kunt ook afvragen of alle zaken zoals horeca bestaansrecht hebben met de lonen die ze hun personeel betalen, wanneer ze die niet kunnen verhogen om het werk leefbaar genoeg te maken om het nodige personeel aan te trekken en die toch beter af zijn met een uitkering.
Die eerste zin durf ik niet op te reageren, want hoe past het niet bij onze aard?

Dat tweede blijf ik bij stap 1 stilstaan in mijn argument, überhaupt beginnen zonder buffer. Daarna komen jou voorbeelden maar ik blijf dan ook steken op; waarom moet iets in de ogen van de ondernemer wel kunnen, terwijl externe factoren zouden bepalen dat het niet kan? Dat komt op mij over als een kind wat zijn zin niet krijgt en verwacht toch zijn zin te krijgen als hij maar lang genoeg zeurt. Bedrijven die niet kunnen bestaan horen ook niet te bestaan, maar ondernemers denken daar vaak anders over lijkt het. Althans totdat ze diep in de schulden zitten blijven ze volhouden, dan word er een hoop kwijtgescholden, wat schuldsanering en gaan ze weer vrolijk verder.

Daarop verder bordurend, ook een beetje de tendens van nu, als het mis gaat is het de schuld van dat dat en dat. Alles plaatsen we buiten onszelf om maar niet onszelf te bekritiseren.

Zint eer ge begint.

Ik snap je punt en ben het niet per se met je oneens. Zoals ik hierboven al zei, is een hypotheek aflossen an zich niet slecht. Het is vooral afhankelijk van je risicotolerantie. Peace of mind is idd het allerbelangrijkste en dat verschilt per persoon.

Crypto is idd behoorlijk speculatief en dus riskant. Ik zou niemand aanraden om 100% in crypto te investeren en überhaupt niet om zonder buffer te investeren.

En kopiëren wat de rijksten doen, brengt ook risico met zich mee. Zeker als je niet helemaal weet wat je doet. Dat wil niet zeggen dat je er niet van kunt leren. Lenen om te investeren, is niet alleen gangbaar voor de rijken, maar bijna iedere ondernemer doet het ook. Alleen dan voor zijn eigen bedrijf.
Uit je reactie kan ik opmaken dat je wel wat kaas hebt gegeten ervan (of je doet alsof :D) en dan zeg ik go for it en als je met dat beetje meer risico je voordeel haalt is dat super. Door je verworven skills/kennis heb je iets minder risico. Ik vind het alleen bijna stuitend dat wanneer je dat risico neemt en je verliest, dan wel verwacht dat er een vangnet is. ('je' is in algemene zin ook weer). Ik zou bijvoorbeeld eerst een jaar met een fake account gaan rommelen voordat ik ook maar een euro zou beleggen.

Dus ik denk een beetje een combinatie van @chrisk en jou. De maatschappij laat ons bijna denken dat we allemaal dat kookeiland moeten hebben en een eigen huis, daardoor gaan we risico's nemen, maar we staan totaal niet garant voor de gevolgen. We zijn niet meer bewust van de risico's en gevolgen die bepaalde keuzes hebben. Eergisteren was er nog iets op NL 1 waarin kinderen van 14 zeiden wat ze wilde worden, 100% had indirect met rijk worden te maken. Met oogkleppen op aiming for the stars ofzo haha. Ik wilde piloot worden en mijn wederhelft dierenarts, bijna niemand had het 20 jaar geleden over rijk worden en dan ben ik ook nog redelijk jong (nu al 2 jaar 30 gebleven ;) )

• Like
Waarderingen: Pren
Die eerste zin durf ik niet op te reageren, want hoe past het niet bij onze aard?
We horen geen loonslaven voor banken en uitbuiters te zijn en we horen niet in betonnen omgevingen te leven.

Dat tweede blijf ik bij stap 1 stilstaan in mijn argument, überhaupt beginnen zonder buffer. Daarna komen jou voorbeelden maar ik blijf dan ook steken op; waarom moet iets in de ogen van de ondernemer wel kunnen, terwijl externe factoren zouden bepalen dat het niet kan? Dat komt op mij over als een kind wat zijn zin niet krijgt en verwacht toch zijn zin te krijgen als hij maar lang genoeg zeurt. Bedrijven die niet kunnen bestaan horen ook niet te bestaan, maar ondernemers denken daar vaak anders over lijkt het. Althans totdat ze diep in de schulden zitten blijven ze volhouden, dan word er een hoop kwijtgescholden, wat schuldsanering en gaan ze weer vrolijk verder.

Daarop verder bordurend, ook een beetje de tendens van nu, als het mis gaat is het de schuld van dat dat en dat. Alles plaatsen we buiten onszelf om maar niet onszelf te bekritiseren.

Zint eer ge begint.
Maar wat moeten ze anders doen dan? Uitkering trekken? Moeten al die cafe's etc dan maar niet bestaan? Ervoor in de plaats enkel hypercorporaties die hun personeel niet naar de wc laten gaan omdat dat economisch efficiënter is en zij dus wel overeind blijven? Zijn de voornaamste invloeden die de kleinen doen omvallen niet direct door de overheid bepaald? Kosten, huur, minimumloon, en hoeveel personeel moet verdienen voor alle kosten die zij weer hebben. Dan zit er toch vaak een grote waarheid in dat de oorzaak extern is. Veel verantwoordelijkheid voor de marktwerking ligt toch bij ambtenaren.

Aan de andere kant zijn er ook vele ondernemers die het heel goed doen en hele mooie buffers kunnen vullen, maar die ook helemaal geen echte ondernemers zijn en geen bestaansrecht hebben maar wel door de overheid in stand worden gehouden, zelfs tegen wetgeving in, vaak ook eigenlijk met incestueuze relaties met die overheid.

Het systeem is door en door corrupt dus je kunt mensen niet op de uitkomsten wijzen alsof het een eerlijk spel is geweest. Het is goed dat ze ten minste nog zonder zelf te sneuvelen hun pogingen tot ondernemen kunnen laten falen.

Eergisteren was er nog iets op NL 1 waarin kinderen van 14 zeiden wat ze wilde worden, 100% had indirect met rijk worden te maken.
Rijk worden staat eigenlijk voor wat je dan allemaal in vrijheid kunt doen. En zo horen we als mensen ook gewoon te kunnen leven. Overheden en banken houden ons gevangen. Misschien is het bewustzijn daarvan afgenomen, meer afleiding.

We horen geen loonslaven voor banken en uitbuiters te zijn en we horen niet in betonnen omgevingen te leven.

Maar wat moeten ze anders doen dan? Uitkering trekken? Moeten al die cafe's etc dan maar niet bestaan? Ervoor in de plaats enkel hypercorporaties die hun personeel niet naar de wc laten gaan omdat dat economisch efficiënter is en zij dus wel overeind blijven? Zijn de voornaamste invloeden die de kleinen doen omvallen niet direct door de overheid bepaald? Kosten, huur, minimumloon, en hoeveel personeel moet verdienen voor alle kosten die zij weer hebben. Dan zit er toch vaak een grote waarheid in dat de oorzaak extern is. Veel verantwoordelijkheid voor de marktwerking ligt toch bij ambtenaren.

Aan de andere kant zijn er ook vele ondernemers die het heel goed doen en hele mooie buffers kunnen vullen, maar die ook helemaal geen echte ondernemers zijn en geen bestaansrecht hebben maar wel door de overheid in stand worden gehouden, zelfs tegen wetgeving in, vaak ook eigenlijk met incestueuze relaties met die overheid.

Het systeem is door en door corrupt dus je kunt mensen niet op de uitkomsten wijzen alsof het een eerlijk spel is geweest. Het is goed dat ze ten minste nog zonder zelf te sneuvelen hun pogingen tot ondernemen kunnen laten falen.

Rijk worden staat eigenlijk voor wat je dan allemaal in vrijheid kunt doen. En zo horen we als mensen ook gewoon te kunnen leven. Overheden en banken houden ons gevangen. Misschien is het bewustzijn daarvan afgenomen, meer afleiding.
Nu begin ik je standpunt te begrijpen en ik ben het volledig met je eens hoe de situatie is, maar ik zou anders met de situatie omgaan.

Ik denk ja laat iedereen maar gaan picknicken omdat de restaurants duurder worden en weer een luxe word, dus ja laat de boel maar ploffen. Je ziet het al bij de supermarkten (je hypercorporaties) die deze ontwikkeling al lang hebben doorgemaakt. Ze verliezen nu langzamerhand klanten omdat mensen het lokaal gaan kopen omdat men dat wil, ze kiezen bewust voor iets anders. Het is een cyclus waar we doorheen moeten en kunnen versnellen als we eerder anders gaan kiezen.

Maar omdat het zo is opteer je dan om minder sociaal te zijn?
  • Dus wel risicovol gaan ondernemen zonder buffer en de samenleving voor de kosten laten opdraaien?
  • Dus wel uitkering trekken en de samenleving laten betalen?
Ik zou dat anders doen en keuzes maken waar je alles zelf in de hand hebt bijv.:
  • Niet voor die baas gaan werken die je niet naar de WC laat gaan en kiezen voor een baas die je wel aan staat (we moeten niet doen alsof dat niet meer kan momenteel)
  • Beslissen om naar een land te gaan waar je het geld wat je verdient bijna volledig op je rekening krijgt als je dat graag wilt.
  • Beslissen om in Groningen te gaan wonen en tevreden te zijn met minder luxe
Ik vind onder geen situatie dat het gerechtvaardigd is om jezelf a-sociaal (dus ten koste van een ander) te gedragen. Mede omdat dit teveel gebeurt zie ik de zorg economie falen en de regering verkeerde keuzes maken.
Werkloosheidsuitkering bijv. (super fijn als je in de shit zit) -> word op grote schaal misbruik van gemaakt waardoor het factor 10 kost -> regering die met factor 2 budget gaat proberen te monitoren terwijl een factor 4 nodig is en het dus niet veranderd. Ga het probleem vol aan of laat het klappen en schaf het af dat zijn de enige opties. Zelfde met de politie, ze schalen bij en schalen bij maar nooit genoeg, laat het gewoon zo zijn dat ze alleen met doden uitrukken a la Mexico - we hebben het aan onszelf te danken.

Dus ja de regering doet het fout, maar ze hebben momenteel ook wel met een onhandelbare samenleving te kampen. Wat een stel ontevreden zakken zijn we toch?

Hoofdnoot in het algemeen: vind eerst eens wat van je eigen keuzes voordat je met je vingertje gaat wijzen naar anderen en stop energie in jezelf en niet in zaken waarop je geen invloed hebt. Ik heb een antivax familie lid en die zit bijv. met een 20 uurige werkweek constant te ranten over dit en dat, als hij 40 uur had gewerkt in een baan waarin hij carrière maakt had hij binnen 3 jaar genoeg middelen gehad om de mogelijkheid te hebben om te verhuizen naar een land waar het fijner zou zijn, maar dat ziet ie niet.....over afleiding gesproken :D

Dus nogmaal ja @chrisk ik denkt dat ik het 99% met je eens ben (ondanks dat ik ook wel wat vind en het misschien daardoor niet zo lijkt), ik probeer mij alleen zo aan te passen dat ik een ander niet tot last ben en toch mijn geluk kan behouden.

Ook gelijk mijn laatste reactie, ik word moe van mijzelf als het over dit soort dingen gaat die ik zelf niet in de hand heb. Beter af en toe even ventileren dan opkroppen zullen we maar zeggen :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven