MuscleMeat

Aankondiging Weerwolfgame 28: American Honey [Liquor]

Unknown zijn hints kan je maar niet beter oplossen volgens mij, tuur me nu al scheel erop.

• Topic Starter Topic Starter
De nacht is aangebroken.

De zonsondergang is ingezet en ironisch genoeg staat dat gelijk aan de ondergang van een dorpsbewoner, tenzij de jager goede zaken doet.

Met de dode dorpsbewoner van afgelopen nacht, en de dood van het onzichtbare vriendje van Alley Cat nog fris in het geheugen gaan de meeste dorpsbewoners aarzelend op huis aan, maar niet vooraleer de burgemeester nog heeft gesproken:

“Mensen,

hierbij besluit ik dat het gedaan is met die flauwekul om verzonnen personen te stemmen * geeft een rake klap aan Alley Cat*. Hoewel het mij ten diepste betreurd om dorpsbewoners te liquideren die ik jaren heb gekend, rest ons echter allen geen andere keus. Ik eis hierbij dan ook dat morgenavond iedereen een stem uitbrengt op de voor hem of haar meest verdachte persoon.”

Na de toespraak van de burgemeester vervolgen de dorpsbewoners hun weg naar huis. En iedereen maakt zich op zijn eigen manier klaar voor de nacht.
Penose verstevigd zijn huis met extra planken en spijkers.. “zo heeft de wolf geen schijn van kans” denk ie.
Jorgyboy gooit daarentegen zijn deur wagenwijd open en gooit een rode loper uit.
Waarna enkele hem vragen waarom hij dat doet komt hij met het volgende “Ik behandel de wolf netjes.. De wolf en ik worden beste vriendjes en vrienden doden elkaar niet, dat is de regel!! Maar, de wolf weet niet dat ik eigenlijk een “nep”vriend ben en zodra hij mij met rust laat en hij zichzelf aan mij onthult vermoord ik hem”...
“Dat is een geweldig goed idee” roept Anthem lachend.

De verlichting gaat uit, en maakt plaats voor de schemering. Sommige dorpsbewoners kunnen echter niet slapen. Zij worden verstoord door verschillende voetstappen die te horen zijn vanaf het dorpsplein. Blijkbaar zijn er meerdere mensen op pad gegaan. De één is op zoek naar sporen en de andere is op zoek naar gereedschap om zichzelf en een andere dorpsbewoner te verdedigen. Maar met hen ontwaakt ook de wolf deze nacht, op zoek naar weer een ander slachtoffer. En de wolf heeft er vandaag extra veel zin in, niet alleen omdat er geen restanten over waren van het geliquideerde lijk van de burgers, maar bovenal omdat hij de dorpsbewoners eens goed de stuipen op het lijf wilt jagen.
Vanuit de bosjes gluurt de wolf naar enkele huisjes. Zijn oog valt daarbij meerdere keren op het dichtgetimmerde huis en het huis met de rode loper en wordt daarbij in de verleiding gebracht om te kiezen voor de uitdaging of voor de in eerste instantie lijkende makkelijke prooi. De wolf besluit echter geen gehoor te geven aan de verleiding en kiest een ander huis uit. “Ja dat ouwe k*thuis aan de overkant, dat wordt hem” .
Zoals het een echte sluiper betaamd, sluipt de wolf naar binnen zonder daarbij ook maar een enkel geluid te maken en vervolgt zijn weg naar de slaapkamer van de huiseigenaar.

“Kijk hem eens rustig slapen... hij moest eens weten wat er nu voor hem staat haha” de wolf is duidelijk in zijn nopjes en haalt uit naar de nog slapende dorpsbewoners.
Door de nagels die zijn lijf verscheuren schrikt de dorpsbewoner wakker uit het bed... hij staat nu oog in oog met de wolf.. “nee NEEE HELLPPPPLLL” ... Flink schreeuwend probeert hij uit alle macht om hulp te roepen. Met een flinke klap wordt de voordeur open gegooid en iets of iemand haast zich naar boven. De wolf neemt hierbij geen risico en maakt een eind aan het leven van zijn prooi en vlucht.
Wat het meisje treft is enkel een toegetakeld lichaam en wat bloedsporen en zij realiseert zich dan ook dat ze te laat is. Tot der oog valt op een blaadje en een voorwerp in de hand van de toegetakelde dorpsbewoners. De één besluit ze de volgende dag te delen, het ander houdt zich liever voor haarzelf.

Ze rent naar het dorpsplein, luidt de bel en toont de dorpsbewoners de brief van het slachtoffer :

Op de brief is een jager te zien met de volgende cijfers en letters gegraveerd in zijn riem:

“9.2.13 AIGG”

Voor de dorpsbewoners is het nog te vroeg om helder na te denken, maar één ding is zeker.... Een enkeling zal de 2e nacht niet halen.

Waiting_for_Death___wallpaper-29890.jpg

Stefanovich is dood, hij was burger

Het is dag tot 21.00

Dit lijkt me duidelijk toch? :mad:

Jammer dat ik er alweer uitlig!

“9.2.13 AIGG”....

9 feb 2013...
2 sep 2013--

AIGG=1977

Ik denk dat het een rekensom is

Laatst bewerkt:
rip

Jammer dat ik er alweer uitlig!

scheelt weer een hoop onzin in ieder geval (niets persoonlijk hoor)

ik denk dat de tip wijst naar de jager, dit is iets dat de cults onderling moeten bespreken. het zou dom zijn om als burger de tip te ontcijferen want wij zijn er niets mee, de weerwolf daarentegen wel!
dus als je de tip weet en je bent burger, hou hem voor jezelf.

RIP man :mad:

Rip man.

Naja voor de jager word het nu wel makkelijker neem ik aan

• Topic Starter Topic Starter
Een kleine toelichting betreft de rol "Leugenaar": De leugenaar weet wie de wolf is en wie zijn medecultisten zijn.

In eerste instantie wilde mij er niet over uitlaten omdat ik sommige van jullie nu van relevante informatie voorzie en ik als spelleider het liefst zo min mogelijk betrokken wil zijn bij het spel. Daarentegen had de vraag: "Kent de leugenaar zijn medecultisten?" makkelijk beantwoord kunnen worden door te kijken naar mijn vorige spellen. Maar nu het krijgen van verschillende pm's met dezelfde vraag heb ik besloten hem toch te beantwoorden om verwarring uit te sluiten.

Succes verder

Dankjullie voor het medeleven vergeet de GR niet die ik ook rijkelijk gaf :P

IM OUT

g1384900974954613901.png

Gierig

Hmmz. Jammer dat het een burger is, maar Stefanovich was me gisteren toch al aan het kloten :o

Daarbij denk ik ook dat de tip naar de jager leidt. En dan vraag ik me af, waarom geeft Unknown nu al een tip naar de jager?

Mijn antwoord: omdat wij een cult op het spoor zijn!

Ik blijf dus bij Penose.

“Ik stem op jorgyboy, hij heeft een grote bek” roept z1000.. “strong logic z1000, aan jou ga ik niet eens aandacht besteden, jij bent toch achterlijk” verdedigt Jorgyboy zich..

In combinatie met het plaatje Logic wil take you from a to b , imagination will take you everywhere en met de kill van stefanovich neig ik nu ook naar Fitness Beginner.

Het rare lijstje van Jorgyboy zou een rede kunnen zijn hem eruit te stemmen dit brengt ons dan iets dichter naar een overwinning, namelijk een cult eruit, van A naar B. Gaan we echter een stapje verder en laten we onze verbeelding spreken zoals Stefanovich dat deed en gaan we voor FB hebben we misschien wel de wolf te pakken. Stefanovich merkte direct op na het lijstje dat FB er bewust was uit gelaten. Stefanovich had vanaf dat punt ook alle pijlen op FB gericht en dat heeft hem misschien zijn leven gekost.

Aan de andere kant, zou de wolf zo ''dom'' zijn om direct Stefanovich te pakken die hem als enige verdacht maakte...

Die ABC hint vind ik ook wel leuk gevonden. Ik zat sowieso al een beetje richting Penose en Alley cat dus eventueel wil ik daar ook wel in meegaan.

Lees het verhaal is

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------

Ik denk Wauter, die gaat normaal nooit zo makkelijk op iemand stemmen en gister wel op mij, met een rare toelichting

In combinatie met het plaatje Logic wil take you from a to b , imagination will take you everywhere en met de kill van stefanovich neig ik nu ook naar Fitness Beginner.

Het rare lijstje van Jorgyboy zou een rede kunnen zijn hem eruit te stemmen dit brengt ons dan iets dichter naar een overwinning, namelijk een cult eruit, van A naar B. Gaan we echter een stapje verder en laten we onze verbeelding spreken zoals Stefanovich dat deed en gaan we voor FB hebben we misschien wel de wolf te pakken. Stefanovich merkte direct op na het lijstje dat FB er bewust was uit gelaten. Stefanovich had vanaf dat punt ook alle pijlen op FB gericht en dat heeft hem misschien zijn leven gekost.

Aan de andere kant, zou de wolf zo ''dom'' zijn om direct Stefanovich te pakken die hem als enige verdacht maakte...
Jorgyboy gooit zijn deur open voor de wolf, zogenaamd om hem in de val te lokken. Penose probeert zich juist extra te beschermen.

Kan zomaar een zinnetje zijn, maar kan ook iets zeggen.

denk eens na: waarom zou ik als enige op stef stemmen als ik hem snachts toch gewoon kan opeten, zonder op te vallen.

ik geef toe, zou wel epic mind**** zijn als ik het toch zo gespeeld zou hebben :D

maar ik denk dat we de cultisten en de wolf nog steeds bij de subtielere spelers moeten zoeken nu...

Lees het verhaal is

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------

Ik denk Wauter, die gaat normaal nooit zo makkelijk op iemand stemmen en gister wel op mij, met een rare toelichting

Stel dat Wauter slecht zou zijn. Waarom zou hij dan out of the blue jou naam roepen terwijl Woopy op dat moment al door andere naar voren geschoven werd? Hij zou zich daarmee alleen maar in de kijker spelen terwijl het voor hem toch niet uit zou maken of Woopy of jij eruit zou gaan.

Stel dat Wauter slecht zou zijn. Waarom zou hij dan out of the blue jou naam roepen terwijl Woopy op dat moment al door andere naar voren geschoven werd? Hij zou zich daarmee alleen maar in de kijker spelen terwijl het voor hem toch niet uit zou maken of Woopy of jij eruit zou gaan.
Penose is gewoon butthurt omdat iemand op hem stemt zonder z'n stem echt toe te lichten. Ik zou er nu nog niet teveel aandacht aan besteden.

Terug
Naar boven