MuscleMeat

Wekelijks je reprange veranderen werkt het beste

Ik wissel elke 4 weken met rep ranges en ik ga gestaag vooruit.
IK vraag me af of de vooruitgang alleen in kracht te meten was of de proefpersonen ook meer speirmassa hebben opgebouwd? Kracht = niet altijd ook meer spier omvang.
De onderzoekers bepaalden ook de lichaamssamenstelling van de proefpersonen. Daar kwamen geen statistisch significante verbanden uit.
Volgensmij bedoelen ze hiermee dat er op het gebied van massa weinig verschil is?

• Topic Starter Topic Starter
Ik merk zelf dat ik zo meer progressie boek, door echt elke training een andere reprange te pakken. Zo houd je de training ook automatisch wat meer gevarieerd.
Ben in anderhalve maand van 52,5kgx7 naar 57,5kgx8 (en 52,5kgx14) gegaan op de Barbell Floor Press. En ook bij mijn kuiten flinke progressie geboekt, maar daar weet ik de cijfers niet van uit mijn hoofd.

Als beginner is het natuurlijk ook logisch dat je zo "hard" gaat.

Als beginner is het natuurlijk ook logisch dat je zo "hard" gaat.

Als je het over mij hebt.. ik train al een maand of 6-7 nu. Ik moest alleen wel van heel ver komen (scheenbeenbreuk gehad, ecto en nooit iets aan krachttraining gedaan).

Dan nog is het omdat je een beginner bent.

maar dit werkt toch eigenlijk hetzelfde als je gewoon met bankdrukken bv steeds iets meer gewicht erbij gooit? Dan varieer je ook in de herhalingen

Jeps Met meer gewicht pak je idd weer watminder herhallingen maar ik denk dat het veschil wat groter moet zijn bvb een pak minder gewicht en heel wat meer herhalingenen ve volgende training pak je weet max gewichten en ga je daar max hh mee maken die week daar op pak je gemiddeld gewicht en maak je aar max hh op enzv

Interessant, zal het zeker eens proberen.. Maar zou het ook werken als je bv de ene week 12- 10 - 8 - 6 doet, de andere week 10 - 8 - 6 - 4 en dan een derde week 8 - 6 - 4 - 2/1 , en dan terug opnieuw? Als ik een ganse training tussen 8 - 12 blijf heb ik niet het gevoel dat ik mijn spieren voldoende belast heb..

Ik ga het ook es proberen. Klinkt op zich wel logisch. Ik vind de conclusie trouwens wel dom: ondanks dat de resultaten niet significant waren... En de rest doet er dan toch niet toe. Doh!

Ik denk dat het zoiezo het beste is dat je alle rep ranges in je training hebt zitten om zo het maximaal aantal spiervezels aan te spreken. Ik denk dat dit wel een van de beste manieren van trainen is.

Wat zijn alle repranges? 1-1000?

Heb het even geprobeerd, maar het is echt lastig... Omdat je steeds je reprange verandert moet je ook steeds lichter/zwaarder met gewichten zitten als je meer/minder reps doet. Het is wel redelijk in te schatten, maar toch heb ik vaak het gevoel dat ik net ff zwaarder had kunnen doen, of eigenlijk wat lichter had moeten pakken. Traint gewoon niet lekker (voor mij dan)

Heb het even geprobeerd, maar het is echt lastig... Omdat je steeds je reprange verandert moet je ook steeds lichter/zwaarder met gewichten zitten als je meer/minder reps doet. Het is wel redelijk in te schatten, maar toch heb ik vaak het gevoel dat ik net ff zwaarder had kunnen doen, of eigenlijk wat lichter had moeten pakken. Traint gewoon niet lekker (voor mij dan)

Ik wissel gewoon de gewichten af, zodanig dat ik wel ongeveer weet hoeveel reps ik kan maken. Val ik een keer buiten de reprange, ja jammer dan. Dan volgende training wel het juiste gewicht. Scheelt wellicht ook wel dat ik niet zo heel veel verschillende oefeningen doe. Stel me training samen uit ongeveer 6-8 vaste compound oefeningen en 6-8 isolatieoefeningen. In totaal doe ik dus zo'n 15 dezelfde oefeningen al maanden lang, dan weet je wel welk gewicht je moet pakken voor een bepaalde reprange na verloop van tijd.

Terug
Naar boven