XXL Nutrition

@ weken cut: Lijk gelijk minder gespierd

Bezoekers in dit topic

Fulkano

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
294
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Hi all,

ik ben twee weken aan het cutten nu. Ongeveer min 20%. Mijn onderhoud is 3100 en ik zit op +/- 2600 kcal nu. Ik weet dat je veel vocht verliest de eerste week/weken. Ik zie er echter ook nu al minder gespierd uit. Is dat normaal door het vochtverlies? Lijkt me toch niet dat je zo snel spieren verliest :-(

gr
Fulko
 
Je spierglycogeen wordt minder. Glycogeen houdt vocht vast in je spieren dus oog je voller (gespierder).
Dus minder glycogeen=minder vocht= minder vol ogen.
 
Volgens mij is dat inderdaad normaal, daarom zou ik ook aanraden om niet te laag te gaan (mits je voor een wedstrijd prept, maar dat lijkt me niet).
Je gaat teveel spiermassa verliezen op den duur, ik zie dat je op 12% staat en volgens mij is dit ideaal om op onderhoud te zitten en gewoon verder trainen.

Don't @ me if I'm wrong.
 
Ja dacht zelf aan tot 10-11%. Over 4 weken op vakantie, dus dacht 3-4 weken in de cut en dan nog 1 weekje (clean) bulken voor mijn vakantie. Dan heb ik mijn vocht ook weer terug ;-)
 
Nog een dingetje. Als ik mijn gewenste vet% heb (wil een zichtbare 6pack), kan ik dan gelijk weer gaan clean bulken, of moet ik nog iets verder cutten omdat ik ook weer wat vocht op ga nemen. Als het vocht in mijn spieren vastgehouden wordt lijkt dat me niet, maar vraag het toch maar even na.

gr
Fulko
 
Nog een dingetje. Als ik mijn gewenste vet% heb (wil een zichtbare 6pack), kan ik dan gelijk weer gaan clean bulken, of moet ik nog iets verder cutten omdat ik ook weer wat vocht op ga nemen. Als het vocht in mijn spieren vastgehouden wordt lijkt dat me niet, maar vraag het toch maar even na.

gr
Fulko

Als je je gewenste VP heb kan je gewoon op onderhoud gaan eten ;) Je zal dan sowieso na een paar dagen weer wat voller ogen en je vermijdt dat je met een opgeblazen bulk-buik loopt :p
 
Top thx all
 
Back
Naar boven