Fitness Seller

wel of geen riem met squatten?

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Ik wist niet precies waar ik deze thread moest zetten, maar aangezien het met de gezondheid heeft te maken heb ik hem hier maar gezet. Ik vraag mij dus af of je met squatten nu wel of geen riem moet dragen. Aangezien het squatten mij steeds beter af gaat en het de ubergeilste oefening is wil ik natuurlijk geen blessures krijgen aan mijn rug. Uiteraard doe ik deadliften om een stevige onderrug te krijgen. Wie van de heren of dames geeft mij het gouden antwoord!

Wil je compound werken = geen riem.
Wil je meer veiligheid, meer gewicht en meer isoleren = riem.

Ik zou een riem enkel gebruiken als je gaat maxen als het groter dan 2x je BW is.

Ik doe het wel, maar k draag em ook bij deadlift en bankdruk gewoon ter ondersteuning van me onderrug daar ik door mijn lengte snel last van mijn rug heb.

front squats?

Alleen in de zwaarste set eventueel een riem om doen, verder niet.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon stang in de nek, dus geen front squats. Ik probeer iedere week het maximale met squatten te halen. Dus uiteindelijk 1 REP met het meeste gewicht dat ik aankan.

Ik gebruik bij de squat toch de belt voor alle zekerheid :)

hmme tjah ik heb altijd geleerd wanneer je boven je eiegn lichaamsgewicht gaat pas een riem om te doen mjah je moet doen wat je zelf t lkkrst vind

boven 2 x bodyweight.

@t rawplayer: kun je doen op zich, alleen heeft het niet veel zin.

waarom boven 2x BW wel?

Mensen beginnen imo erg snel met het dragen van belts. Het is zaak eerst zelf goed te leren IAdruk op te bouwen.
Nogmaals op ME oefeningen kan ik het me voorstellen, maar vraag ik me daarnaast ook werkelijk af in hoeveel gevallen de riem echt nut heeft (maw, goed wordt gebruikt) en hoeveel nut het dan heeft, maar daarvoor weet ik ook te weinig van de uiteindelijke effecten van een riem.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga geen riem kopen, het lijkt mij dan ook niet nodig aan deze reacties te zien.

hehe, Paul Check is een slim ventje.

ik heb ook soms last van mijn rug bij het squatten en dan gebruik ik hem pas.
dus zodra mijn onderrug belet dat ik zwaarder kan squatten, dan pas doe ik hem om.

ook doe ik hem niet te strak want dat is dus echt niet goed. de bedoeling van de belt is dat je net het laatste beetje steun krijgt om je onderrug zo krachtig mogelijk te houden.

gebruik hem zo weinig mogelijk!

Zelf stabiliseren: dus geen riem, behalve als je maximaal bezig bent (1-3 reps)

Terug
Naar boven