AndroidHealthClinic

Wel Trainen, niet afvallen en spier massa verlies!

Chaosunit

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
95kg
Hi,

Zoals jullie zien ben ik helemaal nieuw op dit forum, ik ben er al vaker geweest en heb nu maar besloten om lid te worden.

Zelf ben ik sinds een tijd weer begonnen met trainen, nu ging het in het begin goed, verloor vet en kwam wat spier massa bij.
Nu ging ik vaker, harder trainen om meer resultaat te behalen, en na 6 a 7 weken weer eens een meting te doen bleek ik 2% vet aangekomen te zijn en 1% spiermassa verloren te zijn.
Hier snap ik zelf niet veel van en instructeurs op de sportschool ook niet echt, krijg nu als schema dropsets en extra cardio. Om te zien wat het lichaam nu doet.
Train normaal 3 a 4 sets met 8-10 reps.

Iemand goed advies?

Greetz

wss is je vet percentage gemeten met zo een scheve weegschaal? en lees in de stickies voeding, trainingschema's..

misschien eet je nu te weinig?

eet je wel goed?

• Topic Starter Topic Starter
Dat advies gaven ze me ook op de sportschool, vooral veel eiwitten eten.
Moet ongeveer 150g eitwit per dag binnen halen zeiden ze. Nou neem ik wel shake, maar wanneer kan ik die het beste innemen, eentje na de trainings is dus niet genoeg.

Me vet percentage was dacht ik 29%, moet ik voor de zekerheid na kijken.

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

wss is je vet percentage gemeten met zo een scheve weegschaal? en lees in de stickies voeding, trainingschema's..

Waar kan ik stickies vinden, zijn het soort links... ik ben nog nieuw hier.???

Dat advies gaven ze me ook op de sportschool, vooral veel eiwitten eten.
Moet ongeveer 150g eitwit per dag binnen halen zeiden ze. Nou neem ik wel shake, maar wanneer kan ik die het beste innemen, eentje na de trainings is dus niet genoeg.

Me vet percentage was dacht ik 29%, moet ik voor de zekerheid na kijken.

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Waar kan ik stickies vinden, zijn het soort links... ik ben nog nieuw hier.???

Gewoon op het forum lezen onder voeding, dan de bovenste topics lezen:) zo kun je dat bij alles doen. Ook kun je de topics lezen waarin mensen vragen stellen kun je ook wat uit leren.

Te weinig eiwit en teveel kcalorieren in totaal. 150gr eiwit is veel te weinig voor een gozer van 95kg.

Duidelijk, maar hoeveel moet ik dan nemen of hoe moet ik dat berekenen.

Je had dit topic helemaal niet hoeven openen, je antwoorden staan namelijk allemaal in de stickies. Jammer dat alles voorgekauwd moet worden voor bepaalde personen..

Neem gewoon de moeite om de stickies te lezen.. zo is iedereen begonnen!

Inderdaad kan je heel veel uit de stickies halen. En als je dan nog het idee hebt dat je alles goed doet wat daarin staat kan je specifiekere vragen stellen. Daarnaast valt natuurlijk te betwijfelen of de meetinstrumenten wel zo nauwkeurig zijn:
- heb je onder dezelfde omstandigheden gemeten (tijdstip, hydratatie, voor of na het sporten, zelfde meetapperatuur, zelfde opmeter, etc)
- weegschalen zijn vaak best onbetrouwbaar (tenminste ik denk dat je via zo'n meting vet% hebt gemeten)
- met een tang gemeten hangt enorm veel van degene af die het meet
- voor een betrouwbaardere meting moet de meting ook een aantal malen worden herhaald.

Duidelijk, maar hoeveel moet ik dan nemen of hoe moet ik dat berekenen.

In de sticky`s staat hoe je het kunt berekeken. Er zijn ook excel sheets te vinden waar je alleen maar je gewicht, lengte, vetpercentage en doel in hoeft te vullen waarna je voedingsbehoefte wordt berekend.
En dan is het een kwestie van maaltijden samenstellen.

In jouw geval is misschien de meting niet helemaal nauwkeurig. Dat is deels ook wel af te leiden uit de reactie van de sportschool. Wanneer je vetpercentage omhoog gaat en je spiermassa afneemt, is er duidelijk sprake van een negatieve energie balans. Een beetje zichzelf respecterende sportschoolmedewerker ziet dat!

Dus lees die sticky`s, maak een schema, dan kun je een oogopslag zien hoe het er met je voeding voor staat.

Bedankt voor de aanwijzingen, ik ga dan eens kijken bij Stickys. :)
Als ik vragen heb dan hoor jullie het wel.

Terug
Naar boven