MuscleMeat

Welk aantal series-reps

xxblackburnxx

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik train nu ongeveer 1 jaar en 10 maanden. Begonnen met niks en gegroeid met tevredenheid. Dit veelal door full-body schema's, omdat ik alleen op ma-wo-vrij kan trainen. Vaak deed ik 3x12.

Sinds een week heb ik weer een nieuw schema gekregen van mijn trainer. 4x12. Dit omdat ik het vorige schema heb getraind met 3x8 en ik weer andere prikkeling nodig had.

Gister zag iemand in de sportschool mijn lichaam en die zei dat ik juist lager in de reps moest zitten. Dit omdat ik al droog was en massa nodig had. Ik moest tussen de 6-8 reps zitten. Ook iemand anders heeft dit gezegd.

Ik hoor dus wat tegenstrijdigheid, en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Hieronder plaats ik 2 fotos zodat jullie een idee krijgen hoe mijn bouw is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

alvast bedankt,

gewoon net zo lang op 10-12 reps blijven tot jij geen vooruitgang meer maakt
Vooruitgang betekend groeien mits voldoende voeding.

Als jij niet meer vooruit gaat op 10-12 reps dan verander je van
reps of meer/minder sets. So easy

Dat is vooral een persoonlijke kwestie. Het voordeel van dat je even op 12 reps traint is dat als je daarna op kracht traint je makkelijker die extra herhaling er nog uit kan krijgen omdat je spieren een iets betere spierconditie hebben. Ik ga binnenkort ook eens voor 2 weken op 12 herhalingen trainen, daarna 2 weekjes op 8 en dan een paar weken tussen de 4 en 10 (kracht en massa mixen) maar dat is weer zoiets omdat mijn gevoel dat zegt dat ik dat eens moet doen.
Ik train ook op fullbody (3 keer per week) en ben de laatste tijd dankzij nieuwe trainingstechnieken toch wel weer een beetje vooruitgegaan op kracht terwijl ik echt al heeeeel lang vast zat op bepaalde gewichten.
Ik heb gewoon mijn zelfde fullbody workout behouden maar dan bij dumbbell press (bench press met dumbbells) de 2-6 methode toegepast waardoor ik nu al 3-4 keer 30 kg per hand dumbbell press terwijl ik 2 maand geleden nog max 4 keer 26 kg kon. Ook op deadlift ben ik vooruit gegaan omdat ik een omgekeerde piramide heb toegepast. Beginnen met een zwaar gewicht waar ik maar 5 herhalingen mee kon en dan afbouwen naar setjes met minder gewicht en meer herhalingen. Via dezelfde piramidemethode heb ik ook mn biceps curls verbeterd en bij sommige oefeningen doe ik als ik heel veel energie heb eens een setje zo snel en explosief mogelijk (zowel de naarbenedengaande beweging als denaarbovengaande beweging, Die diversiteit in mijn workout heeft dus echt wel zijn resultaten afgeworpen.
Ik denk dat je gewoon eens wild moet gaan net als ik heb gedaan en zowel setjes met maar 4-5 herhalingen erin gooien als setjes met 10 herhalingen. Eventueel voor enkele oefeningen speciale trainingsmethodes toepassen zoals ik heb gedaan.

En als je dan toch 2 foto's zet, toon dan ook eens een frontal pic ipv 2 foto's uit dezelfde hoek getrokken die bijna identiek zijn :')

Terug
Naar boven