AndroidHealthClinic

Welke hulmiddelen gebruiken dbb-ers t.o.v. hun trainingen?

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.522
Mijn sporttas zit altijd vol met een bescheiden aantal hulpmiddelen om mijn trainingen te ondersteunen. Maar wat gebruiken dbb-ers als aanvulling op hun trainingen en voor welke oefeningen/onderdelen gebruik je deze?
Ik gebruik het volgende.

Kneewraps: Squat
Tijdens de zwaarste set om mijn knieen te ondersteunen.
Surfschoen: Squat/Deadlift
Deze lifts doe ik op blote voeten, deze schoen hanteer ik uit hygiënisch oogpunt.
Dipriem: Dips/Pull up
Om mijn lifts op deze onderdelen te verzwaren.
Straps: DB row
Wil zo min mogelijk met straps trainen, maar bij de zware db rows moet ik er toch aan geloven. Bij de deads pas ik mixed grip toe als ik grip verlies.
Magnesium: Alle barbell compound oefeningen/Bepaalde strongman onderdelen
Dit is gewoon een must om grip te behouden.
Sponzen: Pull down/Pull up
Wanneer ik geen magnesium gebruik pas ik een dunne spons toe om grip te behouden.
Hartslagmeter: Cardio
Om de intensiteit van mijn cardio nauwkeurig te bepalen.
Zware wandelschoenen: Truckpull
Deze schoenen hebben een goede grip. Waarschijnlijk ga ik ook nog een paar wandklim schoenen voor dit onderdeel aanschaffen.

- magnesium: bij met name zware deadlifts

- straps, bij zware rows en pullups, anders krijg ik tendinitis (door het geknijp in combinatie met het buigen van de arm).

- Dipriem: Dips/Pull up

- JS bands: squats, deadlifts, bench, pullups

- weight releasers: squats, deadlifts, bench

Wat zijn weight releasers?

Enkel handschoenen voor extra grip, met polsbescherming.

Straps voor deadlift
Riem om zwaarder op te trekken/dippen

Belt , maar die ben ik kwijt :( en magnesium. Er zit ook meestal chocomelk in mijn rugzak.

• Topic Starter Topic Starter
Correct, door de hoge eccentrische belasting krijg je extra 'potentiering' dus knalt die baar na de deload echt omhoog. Lekkah.

Nee, ik bezit geen chains, dat wil ik mijn gezin (en de buren) niet aandoen. :D

Alhoewel chains in zekere zin 'natuurlijker' voelen, voldoet de reverse (with help of) bands techniek overigens ook heel goed.

De truc hierbij is dat je maar heel bescheiden bandjes gebruikt, waarbij je nauwelijks merkt dat ze er zijn.......
Mij viel meteen op dat jij geen riem gebruikt bij je trainingen. Heb je daar een bepaalde reden voor?

geen.

Enkel handschoenen voor extra grip, met polsbescherming.
Met handschoenen zal je grip er niet beter op worden. Je mist het contact met de stang of barbell omdat er een laagje tussen zit. De kans op glijden/schuiven is 2x zo groot. Aan de buitenkant kan het materiaal gaan glijden t.o.v. de stang en aan de binnenkant t.o.v. van je hand. Hoe meer lagen je tussen je hand en de barbell aanbrengt hoe meer kans er is op schuiven. Zou dan voor magnesium gaan en is dit niet mogelijk een spons.

Polsbeschermers kunnen daarentegen wel nuttig zijn.

Met handschoenen zal je grip er niet beter op worden. Je mist het contact met de stang of barbell omdat er een laagje tussen zit. De kans op glijden/schuiven is 2x zo groot. Aan de buitenkant kan het materiaal gaan glijden t.o.v. de stang en aan de binnenkant t.o.v. van je hand. Hoe meer lagen je tussen je hand en de barbell aanbrengt hoe meer kans er is op schuiven. Zou dan voor magnesium gaan en is dit niet mogelijk een spons.

Polsbeschermers kunnen daarentegen wel nuttig zijn.

Ik snap je punt. Echter zijn mijn bevindingen met deze handschoenen stukken beter dan zonder. Ik geloof wel dat magnesium prettig is, maar dat neem ik gewoon niet mee:P. Verder vind ik de polsbescherming erg belangrijk, zeker als ik zwaardere gewichten ga benchen.

Heb nog nooit polsbescherming gebruikt, wel merkte ik bij de 115kg dat mijn polsen het zwaar hadden. Achh ik hoop dat deze ook weer sterker worden door RAW bank te drukken.

Magnesium. Heel soms polsbescherming.

Niks nog, vind het ook maar raar eruit zien zo'n ecto als mij met allemaal gear.

Alleen handschoenen...

Mijn sporttas zit altijd vol met een bescheiden aantal hulpmiddelen om mijn trainingen te ondersteunen. Maar wat gebruiken dbb-ers als aanvulling op hun trainingen en voor welke oefeningen/onderdelen gebruik je deze?

- belt
- straps
- gripdoekjes (voor als ik mijn straps niet gebruik)

Laatst bewerkt:
Met bepaalde oefeningen riem, straps en handschoenen

nope maar zit er wel over te denken straps te halen aangezien ik vaak mijn onderarm eerder verzuur dan me bicep bijv. of met deads eerder het onderarm kapot is dan de rug zelf.

offtopic
Niks nog, vind het ook maar raar eruit zien zo'n ecto als mij met allemaal gear.
zegt de man die in 6 maanden 20 kilo aankomt(zonder aas)? ECTO 4LIFE BRO ;)

Terug
Naar boven