- Waardering
- 3.522
Mijn sporttas zit altijd vol met een bescheiden aantal hulpmiddelen om mijn trainingen te ondersteunen. Maar wat gebruiken dbb-ers als aanvulling op hun trainingen en voor welke oefeningen/onderdelen gebruik je deze?
Ik gebruik het volgende.
Kneewraps: Squat
Tijdens de zwaarste set om mijn knieen te ondersteunen.
Surfschoen: Squat/Deadlift
Deze lifts doe ik op blote voeten, deze schoen hanteer ik uit hygiënisch oogpunt.
Dipriem: Dips/Pull up
Om mijn lifts op deze onderdelen te verzwaren.
Straps: DB row
Wil zo min mogelijk met straps trainen, maar bij de zware db rows moet ik er toch aan geloven. Bij de deads pas ik mixed grip toe als ik grip verlies.
Magnesium: Alle barbell compound oefeningen/Bepaalde strongman onderdelen
Dit is gewoon een must om grip te behouden.
Sponzen: Pull down/Pull up
Wanneer ik geen magnesium gebruik pas ik een dunne spons toe om grip te behouden.
Hartslagmeter: Cardio
Om de intensiteit van mijn cardio nauwkeurig te bepalen.
Zware wandelschoenen: Truckpull
Deze schoenen hebben een goede grip. Waarschijnlijk ga ik ook nog een paar wandklim schoenen voor dit onderdeel aanschaffen.
Ik gebruik het volgende.
Kneewraps: Squat
Tijdens de zwaarste set om mijn knieen te ondersteunen.
Surfschoen: Squat/Deadlift
Deze lifts doe ik op blote voeten, deze schoen hanteer ik uit hygiënisch oogpunt.
Dipriem: Dips/Pull up
Om mijn lifts op deze onderdelen te verzwaren.
Straps: DB row
Wil zo min mogelijk met straps trainen, maar bij de zware db rows moet ik er toch aan geloven. Bij de deads pas ik mixed grip toe als ik grip verlies.
Magnesium: Alle barbell compound oefeningen/Bepaalde strongman onderdelen
Dit is gewoon een must om grip te behouden.
Sponzen: Pull down/Pull up
Wanneer ik geen magnesium gebruik pas ik een dunne spons toe om grip te behouden.
Hartslagmeter: Cardio
Om de intensiteit van mijn cardio nauwkeurig te bepalen.
Zware wandelschoenen: Truckpull
Deze schoenen hebben een goede grip. Waarschijnlijk ga ik ook nog een paar wandklim schoenen voor dit onderdeel aanschaffen.

en magnesium. Er zit ook meestal chocomelk in mijn rugzak.
. Verder vind ik de polsbescherming erg belangrijk, zeker als ik zwaardere gewichten ga benchen.