MuscleMeat

Welke lenigheidsoefeningen voor spaghaat (split)?

Fenerium1907

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
60kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

5 jaar geleden heb ik zo'n 2 jaar lang salsa en breakdance gedaan, uiteraard was ik maar een beginneling en is het mij nooit gelukt om een goeie danser te worden, maar toen was ik ondanks alles wel leniger.

Door te trainen en te oefenen werd ik alsmaar leniger maar heb het dan jaren niet meer gedaan en die lenigheid is volledig weg!

Ik kon toen net geen spaghaat (split) uitvoeren maar het lukte me wel bijna... Mijn vraag is; welke simpele lenigheidsoefeningen kan ik of zou ik moeten oefenen om de spaghaat te kunnen?

Verder wil ik ook een lenige rug (ook lage rug) bereiken, maar weet ook niet welke oefeningen ik hiervoor moet doen...

Wie helpt me even?

Oefeningen genoeg. Maar waarom zou je dat willen? Je kunt er toch niks mee. Is niet functioneel.
Lenige rug maak je ook alleen maar meer kapot mee dan dat het goed doet lijkt me zo.

Oefeningen genoeg. Maar waarom zou je dat willen? Je kunt er toch niks mee. Is niet functioneel.
Lenige rug maak je ook alleen maar meer kapot mee dan dat het goed doet lijkt me zo.

Weer zo'n nietszeggend antwoord. :rolleyes: "oefeningen genoeg", dan geen voorbeelden geven en vervolgens de OP zijn keuze negeren en het bashen.

Waarom zou lenigheid kwaad kunnen? En dan hebben we het hier niet over mensen die té lenig zijn door genetische afwijkingen ofzo, en dan nog.

Hier kan je misschien wel wat mee: http://www.wikihow.com/Stretch-for-the-Splits

• Topic Starter Topic Starter
De eerste man met monsterbenen Tom Platz spendeerde bijna net zoveel tijd aan rekoefeningen als aan weerstand training.
Dit omdat hij als inzag dat het slim is de fascia (de "zak" die de spier bundels omvat) op te rekken voor meer groei. Ook geloofde hij dat je zo eventueel groei remmend bindweefsel soepel hield waardoor meer groei mogelijk was.
(bij het FST-7 systeem rekken ze de fascia op andere wijze).
Tom Platz kon de spagaat niet maar wel bijna. Erg knap gezien zijn enorme beenomvang.
Ik zag hem tweemaal benen trainen in Nederland (in Scheveningen en in Den haag). en was verbaasd over zijn soepelheid en snelheid waarmee hij zijn rekoefeningen kon doen.

Zelf deed ik de spagaat op het toneel bij poseren. Ik heb altijd het idee gehad (en nog) dat lenigheid mij hielp bij het ontwikkelen van mijn benen.

Interessant Mink, anderen die dezelfde ervaring hebben als Mink?

Terug
Naar boven