Fitness Seller

Welke noten eten?

Jeetje die is massive :|

ONGEZOUTEN! pinda's/cashewnoten of amandelen, walnoten.

Wat nog beter is om s'avonds te eten is magere kwark, vult ook nog een beetje.

Als je meer dan een handje vol noten gaat eten krijg je gelijk een flinke kcalbom binnen, dat wil je in de cut weer liever niet hebben, kan je beter iets voedzaams ervoor eten.

Doe zelf de noten alleen door de rijst heen, dan smaakt die droge rijst ook nog wat beter.

Aangezien wij zelf in de notenbranche zitten kan ik je een en ander vertellen denk ik:
Als je aan het cutten bent zou ik zoals al eerder hier door iemand werd gezegd niet meer dan 30gram noten per dag eten. Belangrijk is, wat voor veel sporters toch onduidelijk is, om wel alleen te kiezen voor ongebrande noten. Ongebrande noten zijn sowieso ook standaard ongezouten want noten kunnen alleen het zout aan zich plakken als ze gefrituurd zijn in de olie en hierdoor in het begin heel 'plakkerig' zijn
(dit is het brandproces)

De noten die wij zelf gebruiken en het meeste aan sporters
(met name in de fitness & bb) verkopen zijn: 1. Walnoten (standaard nooit gebrand)
2. Paranoten (standaard nooit gebrand)
3. Amandelen (bruin met vlies standaard niet gebrand
4. Cashewnoten
(ook al staat er in de supermarkt ongezouten deze varianten in de supermarkten zijn 9 van de 10 wel dus gebrand in olie (dit betekent tevens dat bepaalde voedingsstoffen verloren gaan

Voor meer interessante dingen met betrekking tot noten, zaden, zuidvruchten (rozijnen) kan je een kijkje nemen op onze site of hier natuurlijk vragen.

Succes!

Noten worden gebrand in notenolie. Ongebrande noten zijn niet te vreten. Een voedingsschema moet naast dat het werkt ook hanteerbaar (lees: eetbaar) zijn. Ik zou niet weten waarom je dan zou kiezen voor ongebrande noten.
Kies als je noten wilt voor noten zonder omhulsel eraan. Neem geen noten van duyvis aangezien daar meer suikers aan toegevoegd zijn. Ik haal ze zelf altijd bij de notenboer op de markt. Dan heb je ze vers gebrand.

Haal altijd noten gewoon bij Aldi vandaan. Zijn naar mijn mening echt van goede kwaliteit. Ik neem ze juist wel in me cut. Misschien de laatste paar weken niet. Als je er maar rekening mee houdt en ze mee neemt in je kcal berekening is er niks aan de hand. Want dan zit je nog steeds als het goed is onder je onderhoud.

Maar om nootjes te gaan eten als tussendoortje, nee beter van niet. Hier zitten iederdaad heel veel kcal in.

Wat ik in me cut schema doe is 10-20 gram gemengde noten per maaltijd of om de maaltijd. Staat gelijk aan 1 lepel vol nootjes.

Terug
Naar boven