AndroidHealthClinic

Welke whey ga ik gebruiken?

nederlandse markt? bestaat die nog dan, en hoeveel buitenlandse producten zijn hier op de "nederlandse" markt ???
Noem eens voorbeelden van die strictere controles dan?
FDA test alleen of de etikettering voldoet aan de eisen, niet of wat erin zit voldoet aan het etiket. Daarnaast schijnen ze steekproeven te doen van productieproces, meer niet.

In NL is de situatie anders, de VWA voert steekproeven uit om (met name op het oog van vervuiling) de inhoud te bekijken. In hoeverre dit gebeurt, weet ik heel eerlijk gezegd ook niet. Situatie kan wel vele malen beter ja. Maar in hoeverre dat haalbaar is met hun budget, weet ik niet.

FDA test alleen of de etikettering voldoet aan de eisen, niet of wat erin zit voldoet aan het etiket. Daarnaast schijnen ze steekproeven te doen van productieproces, meer niet.

In NL is de situatie anders, de VWA voert steekproeven uit om (met name op het oog van vervuiling) de inhoud te bekijken. In hoeverre dit gebeurt, weet ik heel eerlijk gezegd ook niet. Situatie kan wel vele malen beter ja. Maar in hoeverre dat haalbaar is met hun budget, weet ik niet.

Je zegt eerst dat de controle veel stricter is, maar nu weet je het ook niet zeker, begrijp ik dat nu goed?

Maar dan word hiermee ook het verhaal dat de body en fitschop goed wordt gecontroleerd word ook een waardeloze fabel, toch?
Wel erg leuk dit :)

Je zegt eerst dat de controle veel stricter is, maar nu weet je het ook niet zeker, begrijp ik dat nu goed?

Maar dan word hiermee ook het verhaal dat de body en fitschop goed wordt gecontroleerd word ook een waardeloze fabel, toch?
Wel erg leuk dit :)
Stricter als in: er wordt gekeken wat erin zit. Wat ik niet zeker weet, en wat natuurlijk vrij belangrijk is, is hoe frequent dat soort controles plaatsvinden.

Wat je zou kunnen doen is of een onafhankelijke partij laten testen (kost veel $$$), of zelf testen. Zelf testen is nog vrij do-able als je een stikstof bepaling doet (Kjeldahl methode), maar dat heeft zo z'n beperkingen en kan daardoor valse negatieven geven (wel ondergedoseerd, maar detecteert het niet). Aan de andere kant kan het ook prima bevestigen dat iets ondergedoseerd is, wanneer de fabrikant geen geniepigheden heeft uitgehaald om die test te foppen :)

Ik wil geen reclame maken maar persoonlijk vind ik de whey van berry de mey het beste het is de puurste whey en geen suikers etc. Bij de meeste whey staat er mischien geen suikers maar zijn ze vervangen door zoetstoffen. Aleen 2kg = €50,-

Je weet dat B&F een whey heb met stevia die echt de helft kost ofzo :o

Verder zou ik het niet weten, netals XXL ga ik er vanuit dat ze worden gecontroleerd maar hoe frequent? I dont know...

Ik wil geen reclame maken maar persoonlijk vind ik de whey van berry de mey het beste het is de puurste whey en geen suikers etc. Bij de meeste whey staat er mischien geen suikers maar zijn ze vervangen door zoetstoffen. Aleen 2kg = €50,-

Hee!! Deze gebruik ik nu ook sinds een jaar! Smaak is top en goede supps. Hij beantwoord ook altijd netjes je vragen :D.

Terug
Naar boven