XXL Nutrition

Sticky Wesley Vissers

Ik heb een redelijk groot frame, brede schouders en lange arms, dat krijg je bijna niet vol. Op 1.87 is 105kg nog steeds niets. Het is groot, maar nooit buff. Het normale gewicht van mij is rond de 85kg.

Ik verbaas mij altijd dat Rico Verhoeven 120kg weegt, ziet er totaal niet "vol en rond" uit. Natuurlijk een reus als hij naast je staat.
Iemand als Yuri van Gelder oogt juist goed rond en vol, een midget van 60kg.

Hoe kan dit, aanhechtingen van de spieren, frame, pomp?

Ik verbaas mij altijd dat Rico Verhoeven 120kg weegt, ziet er totaal niet "vol en rond" uit. Natuurlijk een reus als hij naast je staat.
Iemand als Yuri van Gelder oogt juist goed rond en vol, een midget van 60kg.

Hoe kan dit, aanhechtingen van de spieren, frame, pomp?

Hoe kleiner je bent, des te minder spiermassa je nodig hebt om er huge uit te zien. De spieren hoeven zich namelijk over een kleiner oppervlak te “verdelen”.

Aanhechtingen van bepaalde spieren kunnen natuurlijk ook bepaalde illusies creëren in een fysiek. Iemand met hele lage lats ziet er vrij snel heel compact en stocky en buff uit... Iemand met heel hoge lats kan er juist rank en skinny uit komen te zien terwijl dat eigenlijk helemaal niet het geval is.

Zou iemand die natural iets meer heeft bereikt na pak'm beet 5 jaar trainen met aas ook zo goed als zeker beter presteren?
Zijn de verhalen dat de een er beter op gaat dan de ander broodje aap?
Met AAS presteer je altijd beter, maar volgens mij begrijp ik je vraag niet goed.

Oh ja wat die podcast betreft ik kan echt niet luisteren naar mensen die over bodybuilding praten in het Nederlands :hahaha: Alles klinkt gelijk zo stom.

ennuh ohja dah broabantse accent van weslie da hellupt ook nie ech meuh

Zou iemand die natural iets meer heeft bereikt na pak'm beet 5 jaar trainen met aas ook zo goed als zeker beter presteren?
Zijn de verhalen dat de een er beter op gaat dan de ander broodje aap?
Natuurlijk zal die beter presteren maar hoe veel is genetisch. Als je de genen hebt voor bodybuilden merk je dat wel na je eerste kuur(en).

En anders wordt je een mooiere drol dan dat je al bent. Je kan van een pink geen duim maken.

Wie is die kerel met donker haar die erbij zit?
Dat is Jelle Starreveld. Paar keer zien trainen in mijn vorige gym in Gouda en Waddinxveen, serieus goed fysiek.

Het is dat Wesley wat meer kilos spiermassa heeft, maar aesthetisch gezien blaast Jelle hem omver.

Op hun insta paginas staat er een trainingsvideo van hun samen en wat side by side pics.

Edit: zag dat @hoxyz me al voor was, my bad :o

Laatst bewerkt:
Ik heb een redelijk groot frame, brede schouders en lange arms, dat krijg je bijna niet vol. Op 1.87 is 105kg nog steeds niets. Het is groot, maar nooit buff. Het normale gewicht van mij is rond de 85kg.
105kg op die lengte is wel heel buff hoor als het vp laag genoeg is :)

Dat is Jelle Starreveld. Paar keer zien trainen in mijn vorige gym in Gouda en Waddinxveen, serieus goed fysiek.

Het is dat Wesley wat meer kilos spiermassa heeft, maar aesthetisch gezien blaast Jelle hem omver.

Op hun insta paginas staat er een trainingsvideo van hun samen en wat side by side pics.

Edit: zag dat @hoxyz me al voor was, my bad :o

Ik geloof ook 52 cm kuiten. Nog nooit zulke grote kuiten gezien on stage op een wedstrijd.

Wtf die kuiten van die kerel zijn echt sick

Bizar

First callout gaat hem denk ik nooit van zijn leven worden, maar top 16 moet dit jaar wel lukken.

First callout gaat hem denk ik nooit van zijn leven worden, maar top 16 moet dit jaar wel lukken.
Top 16, maak je een grapje? Hij heeft nu een veel beter fysiek met vooral betere benen en betere conditioning (zie ook de Romania pro qualifier). Als je hem buiten de top 8 plaatst maak je denk ik een verkeerde inschatting. Check bijvoorbeeld de nummer 7 en 8 van vorig jaar, Arash Rahbar en Dani Younan. Ik plaats Wesley boven deze gasten als hij in shape komt.

8 weken is nog redelijk wat weken maar hij mag een berg werk verzetten om in top conditionering te komen. Snap niet waarom hij z'n prep wat eerder/droger begint.

Top 16, maak je een grapje? Hij heeft nu een veel beter fysiek met vooral betere benen en betere conditioning (zie ook de Romania pro qualifier). Als je hem buiten de top 8 plaatst maak je denk ik een verkeerde inschatting. Check bijvoorbeeld de nummer 7 en 8 van vorig jaar, Arash Rahbar en Dani Younan. Ik plaats Wesley boven deze gasten als hij in shape komt.

Het gaat niet alleen om het fysiek dat je brengt maar ook een beetje om wie je bent en waar je vandaan komt. Arash Rahbar is behoorlijk insta famous, traint in Steve Weinberger zijn gym en is sinds het eerste jaar van Classic Physique erbij. Die gaan ze niet ff zomaar in de derde call out plaatsen. Dat soort dingen spelen ook allemaal mee.

Maar Wesley kan zeker top 10 worden mits hij zijn benen en rug verbeterd heeft. Op foto’s op IG is dat altijd een beetje moeilijk in te schatten.

Heel simpel, Wesley is niet meer dan een matige Arnold kloon. Afgelopen edities hebben ze duidelijk laten zien dat dat helemaal niet het fysiek is waar ze naar op zoek zijn. Het is dus niet gek dat die jongens boven hem worden gekozen.
Daarnaast ziet hij er op foto's altijd fantastisch uit, maar valt hij gewoon weg in een lineup.

Terug
Naar boven