XXL Nutrition

Sticky Wesley Vissers

Ik heb er echt 0 verstand van, maar vind het wel een coole gast. Ik vind zn fysiek heel goed en vind zn trainingen (heb niet alles gekeken) juist relatief "goed" (vanuit performance/kracht optiek bekeken ivm de meeste bodybuilders). Zo zag ik hem in het filmpje met "wutru" mooie bulgarian split squats doen, goede belt squat squats etc. Veel beter dan al die halve pomp shit van de meeste "pros" die ik voorbij heb zien komen door de jaren...

Heel simpel, Wesley is niet meer dan een matige Arnold kloon. Afgelopen edities hebben ze duidelijk laten zien dat dat helemaal niet het fysiek is waar ze naar op zoek zijn. Het is dus niet gek dat die jongens boven hem worden gekozen.
Daarnaast ziet hij er op foto's altijd fantastisch uit, maar valt hij gewoon weg in een lineup.

Wesley heeft juist het fysiek waar ze naar op zoek zijn, daarom is Bumstead boven Breon en gasten als George Peterson verkozen. Cbum heeft vrijwel dezelfde lengte/gewicht, alleen andere structuur (lagere lats aanhechtingen vooral). Zijn benen zijn echter een stuk beter, samen met nog een aantal spiergroepen en veel betere conditionering in voorgaande shows t.o.v. Wesley. Vanwege zijn lengte hoort Wesley juist niet weg te vallen in de lineup.

Laatste foto's zijn ook featured in Nick's strenght and power update op youtube trouwens. Hij geeft hem top 10 en misschien top 6.

Wesley heeft juist het fysiek waar ze naar op zoek zijn, daarom is Bumstead boven Breon en gasten als George Peterson verkozen. Cbum heeft vrijwel dezelfde lengte/gewicht, alleen andere structuur (lagere lats aanhechtingen vooral). Zijn benen zijn echter een stuk beter, samen met nog een aantal spiergroepen en veel betere conditionering in voorgaande shows t.o.v. Wesley. Vanwege zijn lengte hoort Wesley juist niet weg te vallen in de lineup.

Laatste foto's zijn ook featured in Nick's strenght and power update op youtube trouwens. Hij geeft hem top 10 en misschien top 6.
Er is een reden dat ze in ieder geval niet eens met elkaar worden vergeleken als het er echt op aankomt.

Wesley is wel wat langer, een cm of 5.

wil je wesley vergelijken met Chris bumstead?

geen diss op wesley maar benen en waist zijn niet eens in zijn league.
Ok, I see.

Zelf trainde ik al rond 1980 en kijk daardoor meer naar het bovenlichaam en de vorm van de individuele spieren. Wesley heeft inderdaad een relatief breed middel maar dat had Arnold ook en die vond ik veel esthetischer dan Sergio met zijn wespentaille maar verder vrij vormeloze spieren.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou Wesley er goed aan doen om dat hele classic gefuck met een weight cap en shit gewoon uit zijn hoofd te zetten, een paar jaar in zware off season mode gaan en als een open bodybuilder terugkomen. Zijn botstructuur is gewoon veel groter dan die van een Breone of Chris etc, en als je dan ook nog eens een gewichtslimiet hebt, waardoor je je structurele “flaws” niet kan camoufleren met size, dan ben je gewoon keer op keer veroordeeld tot 2nd of 3rd call out. Ik zie Wesley als open bodybuilder echt nog wel een keer een pro show winnen, over een paar jaar.

Maarja het zal natuurlijk ook deels een financiële overweging zijn en ook een gezondheidsoverweging misschien...

Eigenlijk zou Wesley er goed aan doen om dat hele classic gefuck met een weight cap en shit gewoon uit zijn hoofd te zetten, een paar jaar in zware off season mode gaan en als een open bodybuilder terugkomen. Zijn botstructuur is gewoon veel groter dan die van een Breone of Chris etc, en als je dan ook nog eens een gewichtslimiet hebt, waardoor je je structurele “flaws” niet kan camoufleren met size, dan ben je gewoon keer op keer veroordeeld tot 2nd of 3rd call out. Ik zie Wesley als open bodybuilder echt nog wel een keer een pro show winnen, over een paar jaar.

Maarja het zal natuurlijk ook deels een financiële overweging zijn en ook een gezondheidsoverweging misschien...
Wesley heeft een kleine op komst, ik kan me niet indenken dat hij de stap naar open gaat maken met de gezondheidsgevolgen in zijn achterhoofd terwijl je een kind hebt.

Wesley heeft een kleine op komst, ik kan me niet indenken dat hij de stap naar open gaat maken met de gezondheidsgevolgen in zijn achterhoofd terwijl je een kind hebt.

Mwa, veel open bodybuilders hebben toch kinderen... hoeft nog niks te zeggen.

Waarom zou je een matige open willen zijn in plaats van een top "classic" guy? Zelfs als je gelijk hebt en hij door enkele flaws "nooit de classic mr. o wint"... De "gewone mister. O" al helemaal niet XD Dus waarom zou je er minder pleasing (vind hij zelf althans, en met hem veel mensen) en ongezonder door het leven willen gaan en er ook nog minder geld aan overhouden?

Waarom zou je een matige open willen zijn in plaats van een top "classic" guy? Zelfs als je gelijk hebt en hij door enkele flaws "nooit de classic mr. o wint"... De "gewone mister. O" al helemaal niet XD Dus waarom zou je er minder pleasing (vind hij zelf althans, en met hem veel mensen) en ongezonder door het leven willen gaan en er ook nog minder geld aan overhouden?

Hij is alleen geen top classic guy...

En doorgaans is in open bodybuilding meer geld te verdienen dan in andere divisies.

Top classic? Hij heeft een keer een online wedstrijd georganiseerd door een fanboy gewonnen.
Toont gelijk zijn manco aan; in zijn eentje heeft hij best een redelijk klassiek fysiek. Als je hem naast anderen ziet, zie je dat hij op een ander podium thuishoort.

Bro, jij hebt meer verstand van Bodybuilding als ik, maar hij stond toch in de Olympia finale? Ik vind iemand die 15e of whatever van de wereld wordt nog steeds best top...

Top classic? Hij heeft een keer een online wedstrijd georganiseerd door een fanboy gewonnen.
Toont gelijk zijn manco aan; in zijn eentje heeft hij best een redelijk klassiek fysiek. Als je hem naast anderen ziet, zie je dat hij op een ander podium thuishoort.
Nick Miller is wel is meer dan een fanboy, volgens mij geeft hij ondertussen ook officieel commentaar bij de Olympia, eerder al bij de Arnold Classic.

Volgens mij weet je prima hoe het jureringsproces werkt. Bumstead wordt vergeleken met deelnemers die rond zijn niveau zitten, Vissers ook.
Dacht al dat je dat bedoelde, maar was benieuwd naar de argumentatie. Zelf zie ik meer in Vissers dan de mensen die hem in de wedstrijd beoordelen.

Terug
Naar boven