XXL Nutrition

Review Whey Delicious - Coconut & Cappuccino - XXL Nutrition

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

Whey_Delicious_Coconut_Cappuccino_XXL-Nutrition.jpg

• Soort supplement: Whey eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? XXL Nutrition Whey Delicious is een absolute smaak sensatie. Whey Delicious heeft een zachte smaak is niet te zoet en is zowel met melk als met water overheerlijk. Hoewel de smaak zeer belangrijk is geweest bij de ontwikkeling van Whey Delicious hebben we absoluut geen concessies gedaan aan de voedingswaarde van de whey. Door het toevoegen van een hoog percentage whey isolaat heeft Whey Delicious een laag vet- en een hoog eiwitgehalte. De meeste goed smakende whey proteines hebben een veel lager eiwitgehalte en bevatten aanzienlijk meer koolhydraten en vetten, denk bijvoorbeeld aan syntha-6 van BSN. Met Whey Delicious kan je jezelf verwennen zonder schuldgevoel sterker nog je voed je lichaam met zeer zuivere eiwitten.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? een week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? uitstekend
  • Welke dosis heb je gebruikt? 40 gram per shake
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? snelle gratis levering en eenshirtje
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 86.50 euro voor 5 kilo
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? zekers te weten voortreffelijke smaak

Mijn review:

ik gebruik deze nu sinds een paar dagen en de smaak is dus echt top....ik heb de kokos en de capucino en die smaken beiden zeer goed en nu eens proberen of die twee samen bountysmaak geven.De volgende keer eens de andere smaken proberen.Er zitten wel iets meer koolhydraten en iets meer vet in als in gewone whey maar dat lijkt me dat dat komt door de vollere smaak,ik meng altijd in een shakebeker met water en hij mengt goed en de smaak is met water ook fantastisch. Een klein minpuntje ik had het liever in een emmer gehad zoals de gewone whey dat vind ik makkelijker.:D

Mijn conclusie over dit product is dat het een goed en smaakvol product is qua prijs goed ligt en het eenvoudig is ;we gebruiken allemaal whey waarom dan niet een die wat beter smaakt ....

ontbijt: havermout met cappuccino whey - heerlijk

Heb gisteren mijn choco sample met yoghurt+ havermout gegeten en echt lekker! Top smaak!

Zitten er nog nieuwe smaken in de planning?

:cool: Zou wel eens alle pakken brinta die ik in de afgelopen ~4 jaar naar binnen heb gewerkt op tafel willen zien staan :roflol:

Ik denk dat die bij mij niet eens in de keuken kunnen staan :p neem het elke ochtend samen met Whey Delicious en wissel steeds de smaak daarvan af :meal:

Het wordt weer tijd voor Whey Delicious Speculaas met echte stukjes speculaas :). De sint en zwarte pieten :D zijn weer in het land.

Hey Rene weet niet of je het al had gezien maar er is goed nieuws voor whey delicious:

Hi Allemaal,

Zoals de meeste van jullie weten hebben leden van DBB met ongeveer 60 donateurs geld ingezameld en anoniem een pot Whey Delicious Vanille van XXL Nutrition en een pot Whey Perfection Vanille van Bodyenfitshop aangekocht om deze te laten testen in een laboratorium.

Het gaat om een labtest van het eiwitpercentage en het aminozurenprofiel (en nog wat zaken) om te kijken of het eiwitpercentage wel klopt en of er geen gebruik wordt gemaakt van aminospiking
(het toevoegen van goedkope aminozuren om het eiwitpercentage te verhogen).

Dit is gedaan om eindelijk eens een test te hebben waar geen van deze producenten zelf een invloed op had.

De resultaten:
Het rapport is heel uitgebreid maar in onderstaande figuur vind je alle aminozuren en met hoeveel procent deze voorkomt.
Daaruit kan je ook het eiwitpercentage herleiden.

2eqcaq1.png

Het is duidelijk te zien dat XXL Whey Delicious 77,6% eiwit bevatte, op de pot staat 80% vermeldt.
Er zit per 100 gram product dus 77,6 gram eiwit in.
Dat is 2,4 gr minder dan op het label vermeldt en een afwijking van 3%.

B&F Whey Perfection bevatte 65,5% eiwit, op de pot staat 78% vermeldt. Er zit per 100 gram product dus 65,5 gram eiwit in. Dat is 12,5 gr minder dan op het label vermeldt en een afwijking van 16,1%.

Wat verder opvalt is de hoge waarde Glycine bij B&F Whey Perfection (4,5%).
Dit kan dus duiden op aminospiking dat is het toevoegen van een goedkoop waardeloos aminozuur om het eiwitpercentage op te schroeven.

Voor B&F Whey Perfection wordt volgens B&F whey van VOLAC gebruikt.
Als je de data sheet van VOLAC whey bekijkt dan zie je dat daar 1,4% Glycine in zit terwijl in B&F Whey Perfection 4,5% Glycine zit.
Dit kan duiden op het toevoegen van Glycine in deze whey.

Overigens is te zien dat XXL Whey Delicious precies 1,4% Glycine bevat wat overeenkomt met de datasheet van VOLAC.

Als je deze extra onverklaarbare 3% Glycine nog aftrekt van het eiwitpercentage kom je voor B&F Whey Perfection uit op 62,5 gram eiwit per 100gram dat is een afwijking van circa 20% met het label.

Datasheet Volac > TinyUpload.com - best file hosting solution, with no limits, totaly free

Het laboratorium geeft aan dat er mogelijk een afwijking is in de meetresultaten.
Maar dan ligt het in de lijn der verwachting dat de afwijking in de meting voor beide producten ongeveer gelijk is.

Als je het resultaat van XXL Whey Delicious vergelijkt met een eerder uitgevoerde labtest
dan valt op dat de resultaten uit deze test vrijwel gelijk zijn als uit de hier besproken test.

Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Zo is eigenlijk wel uit te sluiten dat de test een grote afwijking heeft met de werkelijkheid en als betrouwbaar bestempeld kan worden.

Het gehele testrapport kan je hier downloaden:
TinyUpload.com - best file hosting solution, with no limits, totaly free

Als dat allemaal klopt - en zie niet direct in waarom het niet zou kloppen - dan schrik ik echt. Whey Perfection 65gr. eiwit per 100 gram.. kan gewoon niet. Ik vertrouw de isolaat dan ook niet echt meer direct. Een zeer serieuze overweging hier om over te stappen naar XXL..

Iemand ervaring met de Cappuccino smaak? Wil graag eens protein van XXL bestellen. Ietsje duurder misschien maar kwaliteit schijnt ook beter te zijn. Ben benieuwd. ;-)

Iemand ervaring met de Cappuccino smaak? Wil graag eens protein van XXL bestellen. Ietsje duurder misschien maar kwaliteit schijnt ook beter te zijn. Ben benieuwd. ;-)

Cappuccino is top dat is denk één van onze beste smaken zeker als je van koude koffie drankjes houdt.

Nog nooit gehad maar klinkt lekker! Doet me een beetje denken aan Frappé in Griekenland. :D dat was zalig!

Eindelijk een kokos smaak die gewoon echt lekker is! :zuip:

Terug
Naar boven