Fitness Seller

Whey eiwitten in de ochtend?

FyreFox

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Lengte
1m69
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Heyo,

Ik neem "altijd" 50 gram Brinta, 350 milliliter Half volle melk en 25 gram Whey Protein en een banaantje binnen een kwartier van wakker worden.

Is het een verspilling van whey als ik het zo in neem?

Zoja, Wat kan ik anders het beste nemen als eiwit bron in de ochtend?

Juist goed, na een lange nacht geen eiwit gehad te hebben!!! Ontbijt als een koning dineer als een zwerver............Bij wijze van spreken natuurlijk

prima hoor, opstaan met een wheyshake.
in die melk zit ook een grammetje of 10.
kun je het goeie 2/3 uur mee uithouden.

• Topic Starter Topic Starter
Aah, okey dat is mooi. Ty ;)

wel het fruit als eerste pakken. fruit wil namelijk sneller door je lichaam heen dan de brinta.

maakt niet uit wat je eerst kauwt hoor.

• Topic Starter Topic Starter
maar dat gebeurt toch automatisch? Eerst worden snelle suikers/fructose van zowel Brinta als de fruit gebruikt dan pas wordt de zetmeel gebruikt voor verdere energie.

Edit: aah Purple was me een tikje voor ;)

het is zeker niet slecht !!!

Ik heb altijd het volgende gedacht:

Fruitig nieuws: Fruit eerst!
Veel dieetgoeroes van de laatste decennia - Montignac, South Beach - adviseren om fruit alleen te eten op de nuchtere maag. Vraagt u zich ook af waarom dat eigenlijk zo belangrijk is? We hebben ons het volgende laten vertellen door de deskundigen: Fruit bestaat uit vocht, vezels en vooral suikers. Daardoor gaan vruchten in een warm en vochtig milieu, zoals de maag, snel gisten. Gevolg: een opgeblazen, gespannen, winderig gevoel. Als fruit op een volle maag gegeten wordt, moet het wachten tot de rest van de maaltijd is verteerd en krijgt het dus volop de tijd om te gaan gisten. In een nuchtere maag begint de vertering direct en dat verloopt snel.Wacht daarom minstens 20 minuten na het eten van fruit voordat u iets anders gaat eten. Wilt u toch fruit als nagerecht? Kies dan voor gebakken, gekookte of gestoofde vruchten, die gisten minder snel.

bron: Gezondheidstips - Pagina 5

Ik dacht dat dit te vergelijken was met brinta en erna fruit, vandaar mijn antwoord..

wat ik in de ochtend eet is:

250 ml melk
50 gr brinta
banaan

deze 3 in een blender is goed te doen..maar ik heb een aardbei weightgainer...is hier iemand die het aanraad om die whey erbij te blenden? of weer apart 250 ml met 25 gr whey blenden?

Wat ik in de ochtend eet is;

4bruine boterhammen
75gram kipfilet
250gr yoghurt
en normaal 250ml melk met 30gr whey
Dat laatste hebben ze me afgeraden dit in de ochtend te nemen omdat dit mij vet zou maken en dus te veel van het goed is. Wel hebben ze aangeraden de shake te nemen als tussendoortje bv uur voor training met een banaan ofwel savonds voorlaatste maaltijd voor het slapen gaan 30gr whey dan wel met water.
Klopt dit wat ik me heb laten wijsmaken of vinden jullie dit onzin en gewoon die shake s'morgens drinken, wie heeft er hier een uitleg voor?

Whey is het beste te nemen bij het opstaan, voor en na de training.
In de avond heb je meer behoefte aan een traag eiwit (caseine of blend)
Eiwit maakt niet dik en denk eerder dat ze het hadden over je yoghurt en melk als je op dieet bent.

Whey is imo een leuke aanvulling die zeker niet verkeerd is bij je ontbijt , maar je moet wel ff in de gaten houden hoeveel eiwitten er al in je eten zitten ,... bij een arm ontbijtje een shake , en bij een vol/groot ontbijt is het imo geen noodzaak ;)

Zoveel mogelijk uit je voeding halen en de rest bijvullen met shakes, maar niet ongelimiteerd shakes gaan pakken naast je voeding omdat je zo weer teveel binnen gaat krijgen aan eiwitten ,...

Een "eiwitrijk dieet" kan het lichaam aantasten door:

* de zuurtegraad van het bloed te verhogen, wat mogelijk kan leiden tot bepaalde degeneratieve en auto-immuunziekten, en wat negatieve gevolgen heeft voor de celstofwisseling, zoals een verlaagde energieproductie, vochtophoping en oedemen en een mogelijke verhoging van de productie van vrije radicalen.

* toxische residuen op te stapelen in het lichaam. In tegenstelling tot sommige vitamines die ons lichaam kan stockeren voor later gebruik, kan overtollig eiwit (d.w.z. niet goed verteerd eiwit of teveel aan eiwit) niet gestockeerd worden. Het afval dat geproduceerd wordt samen met hun afbraak eist veel van de lever en de nieren. Vermoeidheid, overbelasting van het spijsverteringsstelsel en grotere gevoeligheid voor allergieën zijn mogelijke effecten.

* de accumulatie van urinezuur dat gevormd wordt in de gewrichten, bij het verteren van eiwitten. Dit verhoogt het risico op ontstekingen zoals jicht en artrose. een groter verlies aan mineralen uit het lichaam, zoals magnesium, zink, ijzer en calcium.

Bron; teveel eiwitten - ongezond

tja XXLtje daar heb je wel een punt maar aan de andere kant lijkt het mij zo dat wij omdat we toch een intensieve sport (voor je spieren) beoefenen wij een grotere behoefte hebben aan eiwitten en dat we daardoor meer zouden moeten gebruiken ik kan dit niet wetenschappelijk onderbouwen laten we het maar gezond of ongezond boerenverstand noemen.....ohja ik neem als ontbijt een weightgainer samen met whey lekker makkelijk en bevalt me goed

Whey is imo een leuke aanvulling die zeker niet verkeerd is bij je ontbijt , maar je moet wel ff in de gaten houden hoeveel eiwitten er al in je eten zitten ,... bij een arm ontbijtje een shake , en bij een vol/groot ontbijt is het imo geen noodzaak ;)

Zoveel mogelijk uit je voeding halen en de rest bijvullen met shakes, maar niet ongelimiteerd shakes gaan pakken naast je voeding omdat je zo weer teveel binnen gaat krijgen aan eiwitten ,...

precies!
daarom neem ik ook geen whey smorgen meer

trouwens, whey of geen whey
je kan moeilijk de uren inhalen die je slapen hebt dus zie eigelijk het nut niet van in.
gewone eiwitten worden ook opgenomen, en mischien niet zo snel, maar dat is erg zeg! :rolleyes:

's morgens iso stack met water
voor het slapen gaan iso stack met magere melk

tja XXLtje daar heb je wel een punt maar aan de andere kant lijkt het mij zo dat wij omdat we toch een intensieve sport (voor je spieren) beoefenen wij een grotere behoefte hebben aan eiwitten en dat we daardoor meer zouden moeten gebruiken ik kan dit niet wetenschappelijk onderbouwen laten we het maar gezond of ongezond boerenverstand noemen.....ohja ik neem als ontbijt een weightgainer samen met whey lekker makkelijk en bevalt me goed

Klopt , wij hebben idd een hoger verbruik ! maar we eten ook meer, dus ook daar uit krijgen we al meer eiwtitten binnen ,.... ;)

Normaal ligt op +- 1.2gr / kg bw,... bij ons op +-1.8gr /kg bw ;)

@topicstarter; Geen probleem hoor

Alleen wat je vaak hoort is dat je je whey direct na het opstaan moet drinken en 20 minuten later je ontbijt. Hier ben ik het niet mee eens. Een auto rijd ook niet zonder brandstof. Dus IMO moet je ontbijt bestaan uit verschillende soorten carbs (fructose (om je leverglycogeen aan te vullen), een minimale hoeveelheid suikers (uit bijv. jam) en complexe carbs) en uiteraard eiwitten.

@topicstarter; Geen probleem hoor

Alleen wat je vaak hoort is dat je je whey direct na het opstaan moet drinken en 20 minuten later je ontbijt. Hier ben ik het niet mee eens. Een auto rijd ook niet zonder brandstof. Dus IMO moet je ontbijt bestaan uit verschillende soorten carbs (fructose (om je leverglycogeen aan te vullen), een minimale hoeveelheid suikers (uit bijv. jam) en complexe carbs) en uiteraard eiwitten.

??

Is het niet beter om 's morgens bijvoorbeeld een pro-80 shake te nemen ipv een whey shake? Deze bevatten toch meer tragere eiwitten en zijn volgens mij dus beter 's ochtends. Na een een training is het volgens mij dan weer beter om een whey-shake te nemen.
of ben ik verkeerd?

Terug
Naar boven